"Defne'nin Notları III"

1.2K 192 12
                                    

***
Okuyacağınız notlar, Defne Niler'in ilk kitap Ayza - Sothis'in Batışı'nın sonunda görünen defterinden alınan parçalardır.
***

Bugün, garip bir şey yapmışım.

Unutmamak için anlatacağım ama bunu ben yapmadım. Bu yüzden kızmazdın.

Sabah, annemin çığlığıyla uyandım.

Şarap gibi kızıl bir deniz tüm yatağı kaplamıştı. Önce kan olduğunu anlamadım. Bunca kanla, ölmem gerekirdi.

Paniklediklerini hatırlıyorum. Benimle ilgili panikleyip duruyorlar. Bunu bazen komik bulmama engel olamıyorum. Eylül olsa çok kötüsün derdi. Hakkımda endişelenecek bir şey yok. Bir kan gölünde ölmeyeceğim. Henüz Eylül'e ulaşamadım. Henüz değil. Eğer bir kan gölünde ölmek istersem de, eh endişeler beni durdurmaya yetmez değil mi...

Biri fark etti, annem mi babam mi hangisiydi, şimdi hatırlamıyorum. Kanın sebebi kolummuş. Sağ kolum. Sağ kolumda kesikler. Ben yapmışım. Sol elimle...

Bir keresinde sol elimle senin gibi yemek yemeye çalışmıştım ve ortalığı annemin şeftali şurubuna bulamıştım hatırlıyor musun? O zaman da kızmamıştın, hatta kıkırdayıp durmuştun. Bir bebeğe benzeyen kıkırdaman beş yaşından beri hiç değişmemiş, ne ilginç ve ne sevimli.

Seni kızdıracak çok şey yaptım. Kardeş olmak için zor bir insanım. Buna rağmen bana karşı hep şefkatlisindir. Bıçak sol elimdeymiş.
Ben kesmişim. Kusursuz bir şekil. Bıçağı tıpkı bir kalem gibi tutmuşum. Ben. Sol elimle.

Bir sembol. Manası var mı, bakacağım. Yoksa bir yerde mi gördüm? Ben mi uydurdum? Halüsinasyon mu? Bilmiyorum.

Işte bu kadar. Sen yokken dört bir yanım saçmalık dolu. Gelince yoluna sokacaksındır her şeyi biliyorum. Bu yüzden tek yapmam gereken seni bulmak. Seni getirmek.

Bu arada.
Böğürtlen'in tüyleri, saçlarım kadar siyah artık.

Ayza - Yazılmamış Anılar (Yan Öykü)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin