Aidan POV
'Lena gila aku tidur. Pukul berapa dah ni. Lama juga aku tidur.'
Aidan turun selepas selesai mandi.
"Eh angah tahu pulak kamu nak bangun. Ibu ingat kamu dah tak lama dah."kata ibu.
"Hish...apa ibu ni. Cakap yang bukan-bukan jelah. Angah terlajak tidur je pun."
"Yelah tu..."kata ibu
"Ibu...angah laparrrr...."
"Tu jelah kerja kamu kan. Makan tidur makan tidur. Ni tadi kamu bangun subuh tak ni?"tanya ibu
"Bangun tapi tidur balik...hehehe."
"Banyak kamu punya hehehe....itu kat dapur ada makanan. Layan diri sendiri. Siapa suruh bangun lambat."kata ibu
Aidan sengih." Ibu angah tak nampak adik dengan suami dia tu. Mana dorang? Along dengan ayah?"
"Adik kamu dengan Airil keluar pergi beli barang. Along kamu keluar jumpa bakal menantu ibu. Ayah kamu ada tu kat belakang tengah bercucuk tanan."kata ibu
Aidan meng'o'kan." Pergi dating tak ajak."
"Buat apa nak ajak angah. Angah bukan ada girlfriend pun. Nanti jadi nyamuk je kat situ."kata ibu
Terdiam Aidan." Sampai hati ibu. Dah lah angah nak majuk dengan ibu. Taknak kawan....emppp."
"Dah-dah angah jangan nak tunjuk peragai gila angah kat sini. Pergi makan sana."kata ibu
"Yelah..."
End POV
●●●
Malam.....
Aaron POV
"Assalammualaikum ril kau buat apa malam-malam kat luar ni?"
"Waalaikumsalam. Takdelah saja ambik angin malam."kata Airil.
"Seorang adik aku mana? Tak akan adik aku biar kau duduk sini seorang kot."
"Adlin ada kat dapur buat air kejap."
"Oh..."
Mereka berdua hanya diam. Berapa saat kemudian baru Airil mula bersuara.
"Ril sekali lagi aku ingatkan kau. Jaga adik aku betul-betul. Adik aku dia nampak je okey tapi sebenarnya tak kita tak tahu apa yg ada dalam hati dia sebenarnya. So aku harap sangat kau boleh bahagiakan adik aku. Kita tak tahu apa akan jadi lepas ni tapi aku nak kau jaga adik aku. Aku percayakan kau Ril."kata Aaron.
"Thanks Ron. Aku akan jaga dan bahagiakan Adlin. Aku sayang dia Ron... sayang sangat sampaikan aku takut nak larikan mata aku daripada tengok dia Ron... aku takut aku tak pandang dia walaupun sekejap dia hilang daripada pandangan aku. Kalau boleh aku nak Adlin sentiasa ada kat sisi aku."kata Airil
Aaron tersenyum.
Adlin keluar dari dapur dan menuju ke arah suaminya yang sedang duduk di kerusi batu yang disediakan di belakang rumah.
"Hubby ni sayang buat air untuk hubby. Eh bila along turun? Adik tak perasan pun along jalan keluar ke sini tadi."kata Adlin.
"Baru je tadi. Along nampak Airil duduk luar so along keluarlah sembang dengan Airil."kata Aaron.
Adlin meng'o'kan sahaja.
"Ni nak adik buatkan air tak."
"Boleh juga."
"Ok tunggu jap."
"Ok."
"Ril esok korang nak balik dah ke?"tanya Aaron.
Airil menganggukkan kepala."Haah balik esok. Lusa Adlin dah start masuk sekolah aku pun dah kena masuk office. Cuti sekolah baru Adlin ikut aku pergi office."Aaron mengangguk faham.
End POV
°°°
Keesokkan harinya....
"Ayah ibu kami balik dulu ye."Adlin dan Airil menyalam tangan tuan Adam dan puan Amanda.
"Emm...hati-hati bawak kereta tu. Airil jaga anak ibu. Ibu tahu jadi apa-apa dekat Adlin siap kamu ibu WWEkan."kata ibu. Ayah, Airil dan Adlin gelak. Along dan angah dah keluar pergi kerja awal pagi tadi. Sempat juga Adlin menyalam tangan kedua-dua abangnya.
"Hahaha hailah ibunya larat lagi ke nak WWEkan orang."kata Ayah
"Hahaha sejak bila ibu adik ni pandai buat lawak. Hahaha... oklah ayah ibu kami gerak dulu. Takut jem nanti. Assalammualaikum."
"Waalaikumussalam."
•••
"Assalammualaikum. Wow hubby ni rumah hubby ke ni? Besarnya....hubby duduk rumah ni seorang ke?"tanya Adlin.
"Eh taklah hubby tak duduk rumah ni seorang."jawap Airil.
Berubah muka Adlin." Hubby duduk sini dgn siapa. Lelaki ke perempuan. Hubby cakap sekarang. Kalau perempuan sayang taknak duduk sini sayang balik rumah ibu."kata Adlin.
Airil tersenyum kecil pandang isterinya.
"Betullah hubby tak duduk sini seorang sebab hubby duduk sini dengan isteri hubby. Dulu memanglah duduk seorang sekarang dah ada bidadari hubby lepas tu nanti ada anak-anak hubby dengan sayang pulak. Kan sayang kan."kata Airil. Dia senyum nakal memandang isterinya.
Muka Adlin merah.
"Eh kenapa muka sayang merah. Sayang sakit ke."kata Airil. Tangannya naik untuk check suhu badan Adlin walaupun dia tahu muka isterinya itu merah kerana guraunya tadi. Airil menahan gelak melihat isterinya.' Sayang sayang kenapalah sayang ni comel sangat nak je hubby terkam sayang.'kata hati Airil.
●●●
Airil memerhatikan gerak-geri isterinya yang sedang megeringkan rambutnya. Dia bangun dan mendekati Adlin.
"Sayang lambat lagi ke."tangannya memeluk pinggang ramping isterinya, dagunya diletak di bahu Adlin.
"Hubby....hubby dah kenapa tiba2 peluk sayang... emm kenapa ni."kata Adlin.
"Nak sayang...hubby nak peluk sayang."
"Hish mengada betullah suami sayang ni. Ok jom tidur esok sayang sekolah, hubby pun esok kerjakan."kedua-duanya berjalan ke arah katil. Mereka tidur lena sambil memeluk satu sama lain.
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...