Sepanjang Adlin berapa di office Airil dia tak dapat nak duduk tenang. Homework telah disiapkan dan sekarang dia tak tahu nak buat apa. Dia berjalan ke sana ke sini untuk mengurangkan bosan.
"Sayang bosan ke?"tanya Airil
Adlin mengangguk.
"Sini."
Adlin bangun dari duduknya dan berjalan mendekati meja kerja Airil. Sampai sahaja Adlin di meja Airil, Airil terus menarik tangan isterinya. Airil mendudukan Adlin di ribanya. Adlin terkejut dengan tindakan Airil.
"Hubby apa ni. Nanti pekerja hubby masuk macam mana."kata Adlin.
Airil menekan butang pada telefon yang menghubungkan nya dengan setiausahanya, Rayyan."Rayyan jadual aku lepas ni kosong ke?"tanya Airil.
"Kau free sejam. Lepas tu kau ada meeting."kata Rayyan.
"Ok. Jangan ganggu aku dah jangan benarkan sesiapa masuk office aku."kata Airil.
"Ok."
"Done. Kita boleh sambung apa yang kita buat tadi."kata Airil.
"Hish hubby jangan nak mengada iya. Kita bukan kat rumah. Nak tidur luar ke malam ni."kata Adlin.
"Eh~~~tak nak.Hubby tak boleh tidur kalau tak peluk sayang."kata Airil.
Adlin menjuling mata ke atas."Mengada."
"Mengada dengan sayang je."kata Airil.
Adlin senyum dan mengucup lembut dahi suaminya. Airil tersenyum dengan tindakan isterinya. Dia turut mengucup lembut dahi isterinya, lama bibirnya singgah di dahi isterinya. Lama mereka begitu.
"Ril masa untuk kau mee....upss sorry aku lupa adik pun kat sini. Hehehe sorry ganggu sambung lah balik apa benda yang korang buat tadi. Lagi 30 minit aku panggil kau."kata Rayyan. Dia berjalan keluar daripada office Airil tidak lupa juga pintu ditutup. Airil memandang tajam Rayyan.'kacau betul mamat ni.'kata hati Airil. Adlin diatas riba Airil menutup muka, malu.
"Jom sambung balik apa kita buat tadi."kata Airil.
"Hish hubby ni, abang Rayyan nampak malu tau."kata Adlin.
"Lah buat apa nak malu. Rayyan je pun bukan siapa2."kata Airil.
"Hubby ni kan."Airil tersenyum.
Tok...tok...tok...
"Masuk. Ah Rayyan kau nak apa."kata Airil.
"Lama lagi ke korang nak sweet sweet kat situ. Ril kau ada meeting sekarang. Yang lain dah tunggu kau kat bilik meeting."kata Rayyan.
Adlin cuba untuk turun dari riba Airil tapi laju tangan Airil menahan Adlin dari turun.
"Sayang nak gi mana emm."kata Airil
"Hubby lepaslah sayang nak turun."kata Adlin
"Buat apa nak turun?"tanya Adlin
"Hish hubby ada meeting kan sekarang. Dah pergi sana kesian dorang dah tunggu hubby lama."
"Hubby bagi dorang gaji kan so biarlah dorang tunggu beberapa minit lagi. Lagi pun isteri hubby lagi penting daripada meeting tu."kata Airil.
"Hubby ni mengada betul tau."kata Adlin.
"Dah, bangun pergi meeting sekarang kesian dorang tunggu hubby."kata Adlin.
"Yelah yelah. But you have to follow me."kata Airil.
"Eh kenapa pulak. Biarlah sayang tunggu sini."kata Adlin.
"No sayang. You are my wife and I don't want to make you waiting me over here alone. Kalau jadi apa2 nanti susah. Let's go now."kata Airil.
Adlin hanya mengikut sahaja tidak mau menjadi isteri derhaka disebabkan dia tidak mendengar cakap suaminya.
"Rayyan jom."
"Ok jap aku ambik file. Eh adik....kau nak bawak adik aku pergi mana."kata Rayyan.
"Ikut aku pergi meeting aku taknak tinggalkan dia seorang kat sini."kata Airil.
"Amboi kau Ril. Taknak berjauhan langsung kau dengan adik aku."kata Is.
"Adik korang ni isteri aku. Suka hati aku lah nak buat apa."kata Airil
"Eh bila masa abang Is ada kat situ?"tanya Adlin.
"Lama dah adik. Abang tunggu suami adik keluar. Abang pelik asal suami adik ni tak keluar2 dari office dia lagi....rupa2nya ada bidadari dia kat dalam."kata Is.
"Biarlah isteri aku. I love her. Aku tak nak dia jauh dari aku."kata Airil sambil memeluk Adlin. Muka Adlin membahang merah.
Rayyan dan Is tersenyum suka dorang melihat pasangan suami isteri itu.'Aku harap kau jaga adik aku dengan baik Ril.'kata hati Is.
'Aku doakan kau dengan adik bahagian till jannah Ril. Aamiin.'kata hati Rayyan.
"Yelah yelah. Dah jom cepat dorang dah tunggu kita kat bilik meeting."kata Is.
Mereka berempat jalan beiringan ke bilik meeting.
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...