special part ii

1K 24 0
                                    

"Assalammualaikum Ril. Kau buat apa kat luar malam malam ni."kata Aaron

"Waalaikumussalam. Tak adalah saja ambik angin sikit."kata Airil

"Kau gaduh dengan adik aku ke."

"Tak adalah...aku dengan Ad ok je. Kau pernah nampak aku dengan dia gaduh ke? Tak kan."

"Well...dah tu apa yang buat kau risau sangat."

Airil pandang Aaron."Maksud kau apa Ron."

"Ril... kau ingat aku baru kenal kau semalam ke."

"..."

"Kau risau kan adik aku kan...sebab dia mengandung kau takut benda sama jadi waktu lahirkan triples betul tak..."

"Emm...aku takut Ron...aku takut...aku taknak hilang isteri aku...aku sayang dia...aku taknak hilang dia Ron."

"Then doa minta supaya semuanya dipermudahkan. Kau kenal adik aku kan. Dia isteri kau...sepatut kau lebih tahu dia macam mana. Dia sanggup tolak semua tawaran sambung belajar just untuk kau dengan triples. Padahal kau boleh je ambik pembantu tapi disebabkan tanggungjawab dia sebagai isteri dan ibu dia lagi sanggup tak sambung belajar even keputusan spm dia cemerlang."

"Aku tahu...tapi aku tak sanggup tengok dia sakit... aku taknak dia penat. Dia jaga triples dia jaga aku...semua kerja kat rumah dia yang buat. Bila aku tawarkan diri nak bantu dia tak bagi dengan alasan aku penat lepas balik dari kerja so dia tak bagi aku buat kerja kat rumah."

Aaron tersenyum."Lepas tu... dia ada mengeluh kat kau tak?"

"Tak...dia langsung tak mengeluh...sikit pun tak."

"See...kalau adik aku tak mengeluh kenapa kau mengeluh? Adik aku ok kenapa kau tak?"

"Aku cuma tak nak dia sakit itu je. Aku tahu dia paksa diri dia untuk buat semua tu."

"Then kau kena ada dengan dia sentiasa. Jaga dia...bagi semangat. Aku nak kau teman adik aku bersalin kali ni. Kalau adik aku boleh kenapa kau tidak. Kau kena tahu yang kau tu kekuatan adik aku. Kau ketua keluarga...kau suami dan kau juga seorang ayah. Lagi satu anak tu rahmat takkan kau tak suka kot ada anak."

"Bukan aku tak suka...aku suka...triples dan anak aku dalam kandungan Ad adalah rahmat daripada Allah. Rezeki kami dan bukti cinta aku dengan Ad."

"Dah tu yang kau takut sangat dah kenapa?"

"Aku..."

"Oh iya aku dengar dari ibu dengan mama yang kandangan Ad twins..betul ke?"

"Emm..."

"Power juga kau."

Airil pandang Aaron."Maksud kau apa?"

"Well...kali pertama adik aku mengandung korang dapat triples.Kali ini twins pulak...lepas ni single lah ni.Hahaha."

"No! Ni last..."

"Well kalau rezeki kau dengan Ad nak dapat anak lagi lepas ni kau kenalah terima anak kau bukan anak orang lain."

"Aku tahu...tapi..."

Aaron jeling Airil."Sudah sudahlah dengan 'tapi' kau tu. Jom masuk...aku lupa tadi Ad suruh panggil kau je ni lain pulak jadinya boleh pulak aku berborak dengan kau kat sini. Marilah kita masuk ya wahai adik iparku nanti marah bini kau aku pun kena sekali."

Airil dan Aaron masuk dalam rumah. Terkaku kedua lelaki itu. Adlin berdiri didepan mereka.

'Aahh sudah...'kata hati keduanya.

"Adik minta along tolong panggilkan suami adik bukan suruh along ajak berbual kat luar."kata Adlin dengan pandangan tajam pada Aaron.

"Ha...ha... along ajak berbual sekejap je janganlah marah babygirl along."

"Banyaklah along punya babygirl. Pergi naik atas sana kak Alice cari tadi."

"Oh ok. Tq babygirl. Along naik dulu tau."

Aaron naik dan Airil ikut dari belakang.

"Hah...hubby nak pergi mana tu sayang tak habis lagi dengan hubby.bSiapa suruh naik."

Terhenti kaki Airil dan Aaron.

"Ril...good luck bro. Aku naik dulu bye.Assalammualaikum."

"Kau jangan...adik kau tu bila marah menakutkan kau tahu tak."

"Haha nasib kaulah."

Airil pandang tajam Aaron."Aku tak buat lawak sekarang ni. Tolonglah aku Ron kau kan kawan aku."

"Sorry bro antara kau dengan adik aku...aku pilih adik aku."

Airil jeling Aaron."Macam nilah kawan."

"Haha pergi jelah bukannya adik aku nak makan kau pun adalah tu nak dibincangkan. Aku naik dulu. Bukan kau seorang je ada bini aku pun ada so kau layan bini kau...aku layan bini aku. Cau dulu bro...apa apa roger."kata Aaron.

"Hish...tak guna punya kawan. Nanti kau."

Airil turun semula dan mendekati isterinya.

"Sayang..."

"Emm..."

"Sayang ada nak cakap apa apa ke..."

"Emm...sini duduk sayang ada benda nak cakap sikit."

Airil duduk disebelah isterinya."Sayang nak cakap apa?"

"Hubby tak suka ke kalau sayang mengandung?"

Terkejut Airil.'Ya Allah dia dengar ke apa yang aku dengan Aaron bualkan tadi.'kata hatinya.Airil pandang isterinya."Sayang dengar?"

Tanpa memandang suaminya Adlin mengangguk.

'Ya Allah isteri aku.'Airil memusingkan badan isterinya ke arahnya."Sayang hubby tak maksudkan apa yang hubby cakap tu...hubby bukan tak suka sayang mengandung. Anak dalam kandungan sayang ni anak hubby kenapa pulak hubby tak suka. Hubby just...takut hilang sayang. Hubby tak kuat bila sayang tak ada dengan hubby...hubby takut...hubby..."tanpa sedar air matanya mengalir.

"Eh...hubby kenapa ni. Sayang minta maaf...sayang tak ada niat nak buat hubby sedih.nHubby..."Adlin mendekati suaminya dan dipeluk erat suaminya.

"Hubby takut...hubby taknak hilang sayang. Hubby sayang isteri dan anak-anak hubby..."

Tersenyum Adlin dibuatnya."Sayang pun sayangkan suami sayang. Jadi jangan pernah fikir yang sayang akan tinggalkan hubby. In Shaa Allah semua akan okey. Waktu lahirkan triples sayang okey je kan tak jadi apa apa pun so hubby jangan risau sangat lagipun twins baru berapa bulan lama lagi nak keluar."

"Emm...kalau sayang nak apa apa cakap tau. For you and twins hubby sanggup buat apa apa je."kata Airil

"Betul ni. Tak susahkan hubby."

"What do you mean wife...susahkan???Untuk sayang dengan anak-anak hubby tak ada benda yang boleh susahkan hubby "

Adlin tersenyum mendengar kata-kata suaminya.








Encik Suami terlalu Sweet (Completed)Where stories live. Discover now