part 21

1.3K 40 0
                                    

"Abang nak tu boleh."kata Adlin sambil tangannya menunjuk skrin tv

Airil melihat apa yang isterinya tunjuk.

"No...apa malam2 nak makan MCD...tak sihat tau tak. No...No...No."kata Airil.

"Alah hubby bolehlah...nak tu."

"Tak boleh sayang. Makan tu tak bagus untuk kesihatan."

"Hubby bolehlah sekali ni je..."

"No wife...no means no."

"Hish hubby ni dah lah merajuk dengan hubby bukannya selalu pun dapat makan MCD."

"Eh!!!sayang janganlah merajuk....ok ok hubby belikan. Jap hubby order."

"Yeah...thank you hubby."

°°°

Telefon Airil berbunyi. Ada panggilan masuk. Dia jawap.

"Oh kat luar dah. Jap saya keluar."kata Airil.

Airil bangun dari duduknya."Sayang abang keluar jap."

"Eh pergi mana?"

"Luar je. MCD sayang dah sampai."

"Ok jangan lama tau. Nanti rindu."

"Mengada. Kat luar je pun."

•••

"Nah makan."

"Yeah~~thank you hubby love you so much."

"Love you too sayang. Dah makan. Duduk elok-elok makan."

°°°

Airil terbangun. Dia mendengar sesuatu dari dalam bilik air. Airil memandang sebelah.

'Eh mana isteri aku.'kata hati Airil."Sayang...sayang kat mana."

"Abang sini dalam bilik air."

Amir yang mendengar suara Adlin bangun dari baringnya terus lari ke bilik air."Sayang...kenapa ni. Sayang ok tak ni."

"Tak tahu. Abang sayang pening. Tak larat nak bangun."

"Sini abang tolong."Airil membaringkan Adlin pada katil.

"Dah ok dah? Sayang ada sakit kat mana-mana?" 'Tangan diletakkan pada dahi isterinya. 'Tak panas. Tak demam pun tapi kenapa dia muntah2.'kata hatinya.

Adlin bangun dan lari ke bilik air. Dia memuntahkan semua isi perutnya. Amir bangun dari duduknya tadi berlari ke bilik air. Risau dibuatnya bila melihat isterinya muntah.

"Sayang...sayang ok tak ni."

Adlin menggeleng kepala."Abang...hiks...hiks..."

'Ya Allah isteri aku.'kata hati Amir.

"Sayang kita pergi hospital jom. Abang risau sayang. Nak cakap sayang keracunan abang ok je sedangkan kita makan benda yang sama."

"Sayang tak larat nak jalan. Lagi pun sekarang pukul 3 pagi abang. Esok abang kerja."

"Abang tak kisah pasal kerja yang abang kisah sekarang ni sayang.bMuntah2 dari tadi. Tengok bibir sayang ni pun dah pucat habis. Kita pergi hospital."

"Tak nak..."

Airil mengeluh kecil."Ok kalau tak nak tak apa abang tak boleh nak paksa sayang nanti lain jadinya. Sini abang tolong. Sayang rehat dulu abang turun jap ambik ubat."

Belum sempat Airil bangun tangannya ditarik Adlin."Abang...sorry. Sayang susah kan abang...hiks...hiks...sayang..."

Terkejut Airil dibuatnya."Eheh kenapa ni abang ok jelah sayang. Janganlah macam ni sayang. Abang tak boleh tengok isteri abang ni nangis. Sakit sayang...sakit abang tak tahu nak buat apa."

"Abang...sorry...sayang...hiks...hiks..."

"Dah dah stop cry wife. Please...It hurt me so much to hear you cry wife."

Dipeluk erat isterinya. Airil tidak lagi mendengar suara tangisan Adlin. Airil melihat isterinya. Dikucup lembut dahi Adlin.

"Good night wife. Sweet dream."

Airil dan Adlin lena dalam keadaan berpelukan. Terasa tenang dalam peluk masing2.

°°°

Encik Suami terlalu Sweet (Completed)Where stories live. Discover now