Baru sahaja Airil masuk ke dalam keretanya fon dia berbunyi.
Panggilan di jawap selepas melihat nama pada skrin fonnya."Hello. Assalammualaikum ma kenapa call Ril. Kejap lagi balik. Haaahhh. Ril datang share location."kata Airil. Kereta dipandu sedikit laju. Hospital dituju.
•••
"Boleh saya bantu?"tanya nurse.
" Tengku Adlin."
"Oh sekejap ye. Tengku Adlin bilik 105 encik terus dan belok kanan encik akan jumpa bilik Tengku."
"Ok thanks."
Adlin POV
"Ril tahu ke pasal benda ni Ad?"
Adlin menggeleng."Tak ma abang Ril tak tahu. Ad sendiri pun baru tahu yang Ad..."
Belum habis Adlin berkata. Pintu wad dibuka dari luar.
°°°
Airil POV
Jumpa wad Isterinya terus dia repuh masuk.
"Sayang."
"Apa kamu ni Ril. Terkejut mama."
"Sorry ma. Sayang are you ok. Macam mana boleh sampai masuk hospital ni."
"Isteri kamu pengsan tadi."
"Macam mana boleh pengsan. Sayang tak makan ke apa."
"Hehe...sorry."
"Banyaklah sayang punya sorry."
"Ril kamu jangan nak marah menantu mama. Mama cubit kamu nanti."
"Eh taknak taknak. Cubitan mama sakit macam ketam rasanya ketam pun kalah dengan cubitan mama tu."
"Amboi suka kamu perli mama ye."
"Mana ada perli benda betul. Ni doktor cakap apa tadi. Teruk ke sakit Isteri Ril ni ma."
"Isteri kamu sakit sebab kamu."
"Eh asal Ril pulak yang kena. Ril tak buat apa apa pun."
"Hubby ni semua salah hubby. Sampai hati buat sayang macam. Tak nak kawan hubby."
"Eh sayang...hubby buat apa pulak ni. Hubby tak fahamlah..."
"Hish kamu ni slow lah Ril."
"Hah???"
"Anak siapa lah ni. Kesian muka dah handsome tapi otak slow."
"Anak mamalah anak siapa lagi."
"Ye ke anak mama. Keturunan kita belum pernah macam kamu ni... lambat tangkap."
"Tangkap apa pulak ni ma. Serius Ril tak faham."
"Hahaha...hubby ni slowlah."
"Isteri kamu mengandung."
"Oh ok.HAH!!!Isteri Ril mengandung. Betul ke ni? Mama tak tipu Ril kan...sayang."
Tergelak kecil Adlin dibuatnya.
"Betullah tu kenapa hubby tak suka ke."
"Eh gila tak suka. Sukalah...YEAY AKU NAK JADI PAPA DAH."
Dush
"Aduh...ma sakitlah."
"Tahu pun sakit.bKamu sedar tak kita kat mana sekarang yang kamu menjerit macam tu dah kenapa. Gila dah."
"Apa cakap Ril macam tu. Ril anak mama tau sampai hati pukul kepala Ril...Sayang tengok mama pukul hubby...sakit."
"Ohlolo sian suami Ad ni...sakit ye tulah hubby yang gi jerit macam tu dah kenapa kan dah kena."
"Mengada dah tua pun manja macam budak2."
"Sorry sikit ye...Ril baru 25 tahun tau celah mananya tua. Muka pun handsome lagi."
"Perasan...ni pandai2 kamu lah nak terangkan dengan mertua kamu pasal Ad."
"Terangkan apa ma?"
"Hish kamu ni... pasal Ad mengandung lah apa lagi. Kamu lupa ke isteri kamu tu masih sekolah. Memanglah mama nak cucu tapi tak perlu cepat sangat ni nanti tak pasal2 tengah mengandung kena pergi sekolah. Sepatutnya kamu tunggu isteri kamu habis sekolah dulu baru buat ni tak...mama bukan apa mama risau isteri kamu stress nanti nak fikir pasal anak dengan belajar lagi."
"Ad tak kisah pun ma.
Tanggungjawab Ad sebagai seorang isteri bagi zuriat untuk abang Ril.""Tapi Ad masih belajar. Mama risaukan kamu."
Adlin tersenyum.
"Ma...mama lupa ke Ril ni siapa. Ril ni suami Ad tau. Ril boleh jaga isteri Ril. You don't need to worry mom trust your son."
"Yelah kalau kamu dah cakap macam tu mama tak boleh nak cakap apa dah. Ni call mertua kamu bagitahu hal sebenar jangan nak berahsia sangat. Dorang perlu tahu pasal Ad."
"Ye ma Ril tahu. Nanti Ril call."
"Yelah. Mama nak balik dulu. Bawak balik isteri kamu biar Ad rehat. Kalau ada apa apa call ma. Ingat Ril orang mengandung ni banyak ragamnya. Jaga isteri dan cucu mama baik baik. Kalau mama tahu jadi apa apa kat menantu mama siap kamu mama WWEkan."
"In Sha Allah ma. Mama jangan risau tahulah Ril nak jaga isteri Ril macam mana."
"Yelah. Ni mama balik dulu Assalammualaikum."
"Waalaikumsalam."
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...