part 20

1.6K 39 3
                                    

Skip ~selesai meeting~

"Korang nak gi makan tak?Aku laparlah jom gi makan."kata Is.

"Jomlah perut aku pun dah berbunyi nak minta isi ni."kata Rayyan.

"Korang dua nak ikut makan tak?"tanya Is.

"Sayang sayang nak makan tak?"tanya Airil.

"Mestilah nak... lapar kot perut Adlin dah menyanyi dari tadi. Tunggu hubby dengan abang Rayyan gan abang Is habis meeting lama sangat nasib je tak pitam tadi dahlah Adlin ada gastrik."kata Adlin.

"Sorry. Eh...jap gastrik. Ya Allah hubby lupa sayang ada gastrik. Jom pergi makan kang tak makan sayang sakit. Jom."kata Airil.

"Kau belanja ye Ril."kata Is.

"Amboi banyak cantik muka kau. Kau nak makan kau bayar sendirilah. Buat apa aku nak belanja kau kalau isteri aku tak apalah."kata Airil.

"Alah Ril belanja lah kitaorng bukannya selalu."kata Is.

"Yelah dah jom cepat sebelum aku ubah fikiran."kata Airil.

°°°

"Korang nak makan apa...order sendiri."

"What do you want to eat, Love."kata Airil

Adlin mencapai menu...dibuka satu demi satu halaman untuk mencari apa yang nak dimakan.

"Adlin nak makan ni."

"Ok"

"Bagi saya ni satu...yang ni satu...air bagi...teo o ais dua."kata Airil.

"Hubby sayang nak air sejuk je. Taknak air manis."kata Adlin

"Ok sayang. Tukar air tu bagi satu air kosong tapi nak sejuk dan satu teh o ais."kata Airil

"Baik...itu saja..."

"Ye itu saja...korang dah order ke belum?"

"Belum jap...jap..."kata Is.

"Bagi saya yang ni...kau yan nak apa."

"Aku nak sama macam yang Airil order tadi."kata Rayyan.

"Yang ni?"

"Emm..."

Berapa minit kemudian makanan yang mereka order sampai.

Is yang nampak makanan depan dia terus menarik pinggan berisi makanan yang dia order tadi.Tak sempat makanan masuk mulut...

"Hermm...hermm...abang Is lapar sangat ke sampai doa makan pun lupa nak baca?"

Is memandang Adlin

"Hehe...sorry adik abang lupa."

"Kau ni pun gelojo sangat kenapa...bukan orang nak ambik pun makanan kau tu."

"Sorrylah...aku lapar gila nak mampus sekarang ni."

"Oh ye ke...nasib tak mampus lagi."

Is memandang tajam Airil.

"Asal kau pandang aku macam tu."

"Sampai hati kau Ril...kau doakan cepat mati ke apa?"

"Eh???bila masa pula aku doa kan kau mati cepat ni. Tapi apa salahnya...lebih baik mati cepat daripada hidup menusahkan orang...betul."

"Sampainya hati mu wahai kawan...😢"

"Dah takya kau nak buat drama kat sini makan cepat...kang nanti ada orang mati betul2 kat sini."

Is makan dengan muka sedih.

'Asal mamat sebelah aku ni buang tebiat ke apa...pelik betul. Tak cukup kasih sayang agaknya mamat ni.'kata hati Rayyan.

Skip makan

"Ni korang nak balik office terus ke apa?"

"Asal kau nak gi mana Ril?"

"Hantar adlin balik...tapi aku balik teruslah. Takkan aku nak tinggal bini aku seorang kat rumah jadi apa2 nanti susah."

"Hah yelah kalau macam tu aku pun balik teruslah...kerja aku dah settle. Kau Yan?"

"Balik terus...Ril nanti aku hantar fail pasal projek kat pahang tu kat kau."

"Emm...dah aku balik dulu. Assalammualaikum."

"Waalaikumussalam."


Encik Suami terlalu Sweet (Completed)Where stories live. Discover now