"Mak hai seram gila tempat ni...kau rasa ada hantu tak Nuar?"
"Emm...ada kaulah hantu tu."
Ammar menjeling tajam Anuar.
"Korang boleh diam tak aku tak boleh nak fokus sebab korang bising."
"Dan kau jumpa anak aku tak..."
"Jap...Yan kau terbangkan dron tu pergi arah kanan..."
"Ok."
"Nice...Ril aku jumpa anak kau.Tingkat 3....ada 3 orang jaga kat situ dan ada seorang perempuan kot aku tak nampak muka dia...tak jelas. Dia...mampus korang kena gerak masuk sekarang sebelum perempuan tu buat apa apa kat Alia.
"Is kau call polis."
"Baik boss."
"Aku dengan Ril masuk ambik Alia...korang cover dari luar. Polis datang suruh dorang terus serbu masuk. Dan berapa ramai yang jaga bawah...."
"Dorang tak jaga tingkat bawah...tingkat 2 ada 4 orang."
"Ok...Ril jom."
Airil ikut Aaron dari belakang. Lepas memastikan tiada siapa di tingkat bawah Airil dan Aaron naik ke tingkat 2.
"Ron...kau nampak dorang jaga bahagian mana..."
"Kau kanan aku kiri..."
Dush...
dush...
dush...
dush...
"Lemah gila sekali pukul terus pengsan."
Terkejut Aaron dan Airil."kau buat apa kat sini Am..."
"Hehe...peace yo aku follow korang dari belakang tadi."
"Aku suruh kau jaga luar kan..."
"Bosanlah duduk luar..."
Aaron dan Airil menggeleng kepala.
Mereka bertiga berjalan perlahan untuk naik atas."Comel juga kau ni...well anak Airil mestilah comel. But mesti anak I dengan Airil lagi comel...kan..."
Mereka leka dan tidak mengetahui bahawa Aaron Airil dan Ammar ada di situ.
"I akan buat Airil menyesal sebab tolak cinta I. I tak tahu apa yang ada kat perempuan tu sampaikan Airil sanggup tolak cinta I. Woi budak...aku cakap ni kau dengar tak...apa yang ada kat mak kau tu hah sampai ayah kau tolak cinta aku...aku ada semua...semua yang aku nak aku akan dapat...kalau aku tak dapat Airil...perempuan tu pun tak akan bahagian dengan Airil. Dia tak layak...aku seorang je yang layak untuk Airil....HAHAHA..."
"Gila ke apa perempuan tu...sanggup dia culik anak kau just nakkan cinta kau...gila...gila..."
"Diam Am..."
Ammar diam.
"Ok...dengar aku nak korang jalan slow dan buat 3 penjaga tu pengsan tapi jangan sampai perempuan tu sedar...faham tak..."
Airil dan Ammar mengangguk faham.
"Lepas tu...Am aku nak kau tarik berhatian dia biar dia leka dan masa tu kau Ril cepat cepat ambik Alia dan bawak dia lari. Kau pakai kereta aku bawak Alia pergi hospital dan jangan lupa bagitahu Adlin. Biar aku urus perempuan tu...dia dah buat babygirl aku menangis...so dia kena dapat balasan...kau faham tak Ril..."
"Faham."
"Good...kau Am..."
"Kenapa aku yang kena tarik perhatian dia...kenapa bukan kau..."
"Aku suruh buat tu buat jelah jangan banyak cakap..."
Ammar buat muka."Hish...yelah aku buat...ni kalau isteri aku tahu ni...mampus aku."
Mereka berjalan dengan perlahan mendekati penjaga yang menjaga di situ tanpa membuat sedikit pun bunyi supaya tidak menarik perhatian perempuan yang sedang leka dengan Alia.
Dengan mudah mereka dapat menyelesaikan penjaga-perjaga tersebut.
"Am...sekarang kau tarik perhatian perempuan tu...pakai topeng ni. Ril...kau sedia bila perempuan tu leka dengan Am nanti kau terus ambik Alia bawak lari...kau faham tak."
Airil hanya menganggukkan kepalanya.
"Dengar...aku taknak plan kita gagal. Alia nyawa adik aku...aku tak akan biarkan apa-apa jadi kat Alia. Korang faham tak...aku tak nak ada luka sikit pun dekat Alia."
***
"Woi...kau buat apa kat sini hahh..."
Fasya terkejut dan terus pandang belakang. Perempuan tu Fasya dia marah lepas Airil dengan senangnya menolak cintanya sampaikan dia buat rancangan untuk culik anak Airil dengan Adlin tanpa terfikir risiko yang akan berlaku atas tindakannya."Siapa kau? Macam mana kau ada kat sini..."
"Aku yang sepatutnya tanya kau...kau buat apa kat tempat aku."Ammar mendekati Fasha.
"Kau nak apa...jangan dekat dengan aku..."
"Relax girl...kau dah masuk tempat aku kau ingat boleh lari macam tu je...ohohoh...don't you ever thing like that. Kau tak akan boleh lari dari sini."
Fasha mula ketakutan. Dia tidak tahu bahawa dia masuk ke tempat yang sepatutnya dia tidak boleh masuk. Lelaki di hadapannya nampak sangat menakutkan. Matanya tidak lari daripada lelaki itu.
Dan tanpa dia perasan Alia sudah selamat ditangan Airil. Namun Airil tanpa sedar tersilap langkah serta merta mengejutkan Fasya yang tadi fokus pada lelaki dihadapannya.
"Airil you buat apa kat sini?"
"Soalan bodoh apa kau tanya aku ni...dah sah sah aku datang nak ambik anak aku."kata Airil dengan tenang. Dia memandang tajam perempuan dia hadapannya itu.
Fasya cuba untuk larikan diri kerana takut. Airil tidak datang sendiri. Anuar, Rayyan dan Iskandar yang tadi menunggu diluar masuk kedalam selepas terima arahan daripada Aaron.
"Oh...kau nak pergi mana...do you thing you can run after what you done to my lovely sister." kata Aidan yang tiba-tiba muncul dia belakang Fasya.
"Is kau call polis ke tadi???"tanya Ammar.
"Tak pun...Aaron cakap dia nak selasaikan masalah ni sendiri...Tak nak libatkan polis."
"pulak dah..."
"Macam kau tak kenal Aaron dengan Aidan tu macam mana...lebih-lebih lagi bila libatkan adik perempuan dorang. And aku tak rasa Airil akan lepaskan perempuan tu macam tu je."
"Kenal sangat...bukan dorang je...aku dan Anuar pun tak akan lepaskan perempuan tu lepas apa dia buat pada anak buah aku yang comel dan buat kakak ipar aku menangis. Aku rasa Rayyan pun sama...kau tengoklah muka dia tu...menakutkan."
Is pandang Rayyan."Well nak buat macam mana...Family Ad dah selamatkan dia dan layan dia macam keluarga sendiri. Dan untuk balas budi atas kebaikan family Ad dia sanggup buat apa-apa saja untuk pastikan Ad selamat walau kat mana pun...even Adlin tu bukan adik kandung dia. Bukan itu je dia setia dan akan sentiasa pastikan tiada siapa yang berani ganggu keluarga tuan Adam. Itu janji dia dengan family Ad. Sebab itu jugalah dia kerja dengan Aaron dan Airil."
"Dah tu kau pulak...kau pun abang angkat Ad kan??"
Is pandang Alia yang berada ditangan Airil."Tipulah kalau aku cakap yang aku tak marah. Jujur aku cakap kat kau Am...aku belum pernah tengok Adlin menangis teruk macam tadi. Airil lain cerita...tapi kalau Ad...aku tak tahu nak cakap macam mana...rasa sakit bila tengok perempuan yang selama ni aku jaga macam adik aku sendiri menangis teruk hanya disebabkan orang dengki dengan dia sampai libatkan keluarga."
Ammar pandang Is. Muka Is terlihat sayu.
'How lucky you are sister-in-law...they are really love you.'kata hati Ammar.
"Airil bawak Alia keluar dari sini..."
"Emm...tunggu aku...aku pun ada urusan dengan perempuan tu."Airil pandang tajam Fasya.
Alia yang tadi menangis sudah lena dalam pelukan Airil. Airil keluar lalu bergerak ke kereta Aaron untuk Balik ke rumah. Dia akan hubungi doktor peribadinya untuk datang ke rumah bagi merawat Alia.
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...