part 23

1.3K 37 0
                                    

A' Holding

"Sampai pun kau Ril. Ni aku dah sediakan dokumen yang kau perlukan."kata Ammar.

"Ok. Thanks. Tadi kau kata anak dato Fadil dah sampai mana dia."

"Ada kat bilik masyuarat."

"Dah jom jumpa dia. Aku nak benda ni selesai cepat."

"Ohoh relaxlah bro kau nak cepat sangat ni kenapa."

"Aku nak balik jumpa bini aku."

"Ahlahhai kau ni bukannya lari pun bini kau tu ada je kat rumah mama. Taknak menjauhan langsung bukan kau tak boleh jumpa kat rumah nanti."

"Diamlah bini aku suka hati akulah sibuk je."

"Cis...kau ingat kau seorang je ke ada bini. Aku pun ada lah."

"Dah baik korang diam. Aku pelik betullah dengan korang ni kalau jumpa mesti ada je benda yang nak digaduhkan."kata Anuar.

"Dia start dulu..."kata Airil dan Ammar serentak.

"Hah... apa lah nasib aku dapat kembar macam korang ni."

°°°

"Ok sampai sini sahaja perbincangan kita. Untuk kedepan kembar saya yang akan urus semuanya. Jika ada sebarang masalah cik boleh berjumpa kembar saya Ammar dan Anuar."kaya Airil sambil menunjuk kembarnya.

"Baik. Tapi encik Airil saya berkerjasama dengan encik bukan dengan kembar encik. Kenapa saya perlu berjumpa mereke sedangkan saya boleh berurusan terus pada encik Airil sendiri."kata Fisya anak kepada Dato Fadil.

"Saya tidak berurusan dengan mana mana client perempuan. Sila faham kalau cik ingin berkerjasama dengan saya sila patut peraturan saya."

"Ok...encik Airil boleh saya minta nombor fon encik."

"Sorry aku tak pakai fon."

"Pff..."

Airil memandang tajam Ammar.

"Kalau tak ada apa saya minta diri dulu."

"Nuar kau uruskan semuanya kalau ada apa-apa bagitahu aku. Dan kau Mar aku tahu kau curi tulang memang siap kau aku kerjakan. Dah aku nak balik jumpa bini aku. Assalammualaikum."kata Airil. Kakinya cepat melangkah ke lif. Dia nak balik jumpa isterinya rindu walaupun baru berapa jam berjauhan dan sedikit risau kerana istrinya dalam keadaan tidak sihat semasa dia keluar.

"Waalaikumsalam."

"Bini??...encik Airil dah kahwin ke."

"Haah dia dah kahwin asal kau suka dia ke apa. Buang jelah perasan kau tu dia dah ada bini."

"Tapi lelaki boleh kahwin 4 kan lagipun kita tak tahu sama ada dorang bahagia ke tidak. Mana tahu dorang just pura-pura so saya masih ada peluang."kata Fisya.

"Kau..."belum habis Ammar berkata Anuar terlebih dahulu bersuara.

"Saya harap cik Fisya tidak buat masalah disini. Abang saya dah berumah tangga jangan jadi orang ketiga dan berniat untuk hancurkan hubungan mereka. Cik belum kenal kami siapa jangan sesekali cari masalah pada kami."kata Anuar memberi amarah pada perempuan di depannya.

"Kau kalau tak ada apa-apa lagi nak cakap bolehlah kau angkat kaki keluar dari sini. Kau tahu jalan keluarkan ke kau nak aku panggil pegawal keselamatan tunjuk jalan untuk kau."

Merah muka Fisya menahan marah. Dia bangun dan kaki dihentak hentak ketika dia berjalan keluar dari situ.

"Woi berjalan tu elok sikit roboh company ni nanti."jerit Ammar.

"Kalau aku tahu kau kacau rumah tangga abang aku kau tahulah apa aku nak buat dengan kau."jerit Ammar lagi.

"Am kecikkan sikit suara kau tu. Boleh pekak aku dengar kau menjerit."

"Sorry."

"Emm...dah jom balik aku rindu bini aku."

"Wow sejak bila kau jadi macam Airil ni rindu rindu bagai eeii geli aku."

Anuar menjeling Ammar.

"Cakap lebih macam aku tak tahu kau tu pun tengah rindu bini kau kat rumah tu."

"M...mana ada."

"Rindu tu cakap jelah rindu. Nak menipu pun agak2lah lupa ke aku ni kembar kau. Tengok muka pun tahu."kata Anuar lalu dia terus berjalan ke arah lif. Nak balik cepat rindu bini nak peluk.

Encik Suami terlalu Sweet (Completed)Where stories live. Discover now