Kelas SA
"Hah...mengantoknya. Zara aku nak tidur kejap. Nanti cikgu datang kejutkan aku"kata Adlin.
"Haah iya lah. Kau kenapa Adlin? Tak sihat ke? Ni first time kau tidur dalam kelas nasib tak ada cikgu. Kalau tak berdirilah jawabnya"kata Zara.
"Aku tak cukup tidur semalam."kata Adlin.
"Tak cukup tidur? Kau buat apa semalam sampai tak cukup tidur?"tanya Hana.
"Adalah sibuk je nak tahu."kata Adlin."
"Cikgu datang...cikgu datang."
"Cepat gila cikgu masuk. Tak sempat aku nak tidur."kata Adlin.
"Bangun....Assalammualaikum cikgu Nurul."kata ketua kelas
"Waalaikumussalam. Selamat sejahtera semua."kata cikgu Nurul.
"Selamat sejahtera cikgu."
~Skip masa pelajaran~
"Baiklah masa saya dah tamat.
Homework yang saya bagi pastikan siap. Esok saya nak ketua kelas hantar atas meja saya."kata cikgu Nurul."Baik cikgu."
"Bangun. Terima kasih cikgu Nurul."kata ketua kelas. Yang lain turut sama mengucap terima kasih pada cikgu Nurul.
"Sama-sama. Jangan bising tunggu cikgu yang seterusnya masuk."kata cikgu Nurul.
"Serius susah gila. Apa jawapan dia do. Ahahah! Boleh stres aku dengan soalan addmath ni."kata Hana.
"Mana ada susah. Kau je malas nak buat sebab tu kau rasa susah."kata Zara.
"Hihihi....Zara kau dah siap. Ajar aku wei. Aku serius tak faham soalan ni."kata Hana.
"Sorry aku tak siap lagi dua soalan. Kau minta tolong dengan Adlin."kata Zara.
"Ouh...ok."
"Adlin oh Adlin....ajar aku buat soalan ni. Susuhlah. Adlin...lah dia boleh tidur pulak."kata Hana.
"Dia penah sangat agaknya. Lena dia tidur. Dah jangan kacau Adlin."kata Zara.
"Ehhh....dah tu siapa nak ajar aku buat soalan ni."kata Hana.
"Hish kau ni. Sini aku ajar...aku dah siap boleh lah aku ajar kau. Sini cepat sebelum aku ubah fikiran."kata Zara. Muka Hana yang tadi sedih berubah ceria.
"Yeah. Thanks Zara. Sayang kau. Muah."kata Hana.
"Dah2 geli aku."
Skip
Krring.....krring.....krring.....
(Bunyi loceng menandakan waktu untuk semua pelajar balik.)"Adlin siapa ambik kau?"tanya Zara.
"Suami aku...abang Is cuti. Maklumlah dah jadi ayah and abang Is aku tu kena jaga isteri dia berpantang."kata Adlin.
"Ouh...ok."
"Lah abang Is kau tu dah khawin rupanya aku ingatkan kau main-main sebelum ni cakap dia dah berpunya."kata Hana.
"Asal kau dah jatuh hati ke dengan abang aku ke. Lupa kan jelah. Abang aku tu sayangkan isteri dia."kata Adlin.
"Hish apa kau mengarut ni Adlin woi. Aku tak gila lagi nak rosakkan rumah tangga orang."kata Hana.
"Memang abang Is kau tu handsome tapi dia bukan type ideal aku."kata Hana.
"Yelah."
"Adlin tu suami kau dah sampai."
kata Zara."Hah! Mana."kata Adlin.
"Tu."
°°°
Airil keluar daripada keretanya
"Assalammualaikum. Sorry sayang hubby lambat jem tadi"kata Airil
"Waalaikumsalam. It's okay hubby sayang faham"Kata Adlin
"Zara Hana aku balik dulu. Bye."kata Adlin lagi.
"Bye."kata Zara dan Hana serentak.
"Hubby masuk kerja balikkan. Adlin ikut boleh."kata Adlin.
Airil mengangguk."Boleh sayang."kata Airil.
"Kalau macam kita balik rumah dulu. Adlin nak tukar baju."kata Adlin."Ok."
"Ni hubby dah makan ke belum?"
tanya Adlin."Belum. Hubby nak makan dengan sayang. Makan sorang lonely."kata Airil.
"Mengada."
"Mengada dengan sayang je."kata Airil.
Adlin menaikkan matanya ke atas. 'Mengada betul suami aku ni.'kata hati Adlin.
•••
Adlin tukar baju. Selepas makan Airil dan Adlin bergerak ke syarikat Airil.
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...