special part last

1.6K 31 0
                                    

Beberapa bulan kemudian...

"Hubby pergilah bawak Azam dengan Azim tu mandi. Alia biar dengan sayang."kata Adlin

"Sayang tak nak join sekali bukan selalu kita datang sini."kata Airil

"Tak naklah ramai orang..."

"Suka hati sayanglah. Ni princess walid pun tak nak join sekali ke."kata Airil pada anak perempuannya,Alia.

Alia geleng kepala."Tak nak...nak teman umi kat sini."

"Yelah. Kalau ada apa-apa panggil hubby."

"Sayang tahulah hubby ingat sayang budak kecil ke apa."

"Memanglah bukan budak kecil tapi sayang tu bukan boleh percaya hubby larikan mata sekejap je terus hilang. Sedar diri tu tengah mengandung jadi apa-apa siapa yang susah. Nanti tak pasal2 terberanak kat sini."babel Airil.

"Hish orang tahulah dah pergi sana...shuu...shuu."

"Amboi menghalau nampak. Alia tolong tengokkan umi untuk walid ok. Umi princess ni bukan boleh percaya sangat nanti walid dengan abang-abang Alia pergi mandi umi mulalah nak itu lah nak ni lah. Ni kejap lagi hilang pergi beli aiskrim."kata Airil

Adlin pandang tajam suaminya.

●●●

Tengah asik makan aiskrim tiba2 ada orang mengganggu ketenangannya.

"Hai, tengah buat apa tu?"

Adlin menjeling orang didepannya.' Dia tak nampak ke aku tengah makan aiskrim ni. Nak kata buta tak juga.'kata hatinya. "Tengah masak... tak nampak ke aku tengah makan ni. Buta ke apa dah terang-terang aku tengah makan kau boleh pulak tanya aku buat apa."

"Huu...garangnya dia...hahaha..."

Adlin geram."Baik korang pergi dari sini sebelum korang masuk hospital sebab kacau isteri orang."

"Lah dah kahwin ingat single lagi baru nak try...Hahaha..."

"Siapa kau nak try...bini aku...langka mayat aku dulu..."kata suara garau dari belakang mereka.

Aura yang keluar daripada Airil membuat kedua lelaki itu takut dah terus lari.

"Tahu takut...padan muka..."guman Adlin kecil namun masih dapat didengar oleh Airil.

"Are you okey, wife. Dorang ada buat apa-apa ke kat sayang."

"Nahhh...dorang tak buat apa-apa pun. Berani ke dorang nak buat sesuatu kat sayang...dorang tak kenal suami sayang siapa tak pasal pasal nanti masuk hospital betul2."kata Adlin

Airil tersenyum kecil." Isteri siapalah ni....comel sangat."

"Istri kepada Tengku Airil dan..."

"Umi Azam!!!"
"Umi Azim!!!"
"Umi Alia!!!"
Kata triples serentak.

Tersenyum Adlin dan Airil melihat gelagat anak-anak mereka.

●●●

"Sayang buat apa kat luar ni...emm. Tak sejuk ke?"tanya Airil.

"Tak buat apa-apa pun saja duduk luar ambik angin."kata Adlin.

Airil masuk...tak sampai berapa minit dia keluar semula dengan tangan membawa selimut. Airil mendekati isterinya dan menutup badan isterinya.

Adlin terkejut terus memaling kepala ke belakang." Hubby terkejut sayang. Thank you.'"

Airil senyum kecil. "Welcome my wife."

Adlin memulakan bicara. "Hubby thank you bawa sayang dengan anak-anak datang sini. Sayang happy sangat. Anak-anak pun suka datang sini."

"Sama-sama sayang. Hubby pun nak say thank you so much sebab sayang selalu ada dengan hubby. Sayang tak pernah mengeluh sikit pun walaupun hubby tahu sayang penat. Hubby tak tahu nak cakap macam man tapi yang hubby tahu...hubby sayang dan cintakan sayang. Terima kasih sebab lahirkan anak-anak hubby. Dan terima kasih sebab masih sudi untuk kandungkan anak hubby."kata Airil sambil tangannya mengusap lembut perut isterinya. Kandungan Adlin dah 7 bulan.

"Sama-sama hubby. Tugas sayang untuk lahirkan zuriat hubby. There my sons too hubby..."katanya sambil mengusap lembut perutnya.

"I love you so much sayang."kata Airil dan mencium lembut dahi Adlin.

"I love you more hubby."kata Adlin dan mencium pipi Airil.

Airil dan Adlin saling memandang. Tiba-tiba...

Duk...

"Ouch..."aduh Adlin.

"Kenapa sayang?"tanya Airil.

"Twins tendang...sakit..."

Airil mengusap lembut perut isterinya. "Biasa anak walid ni...masih dalam perut dah pandai tendang2...biasa dia."Airil masih mengusap lembut perut Adlin untuk menenangkan twins.

"Dorang marah walid .... siapa suruh walid ambik umi dorang."gurau Adlin

Airil pandang Adlin. "Biarlah isteri walid...suka hati walidlah nak ambik ke tak."kata Airil sambil mencuit lembut pipi isterinya.

Tersenyum Adlin dibuatnya. "Suka hati awaklah tengku Airil. Jom masuk...sayang nak tidur... mengantuk."Adlin menguap

"Emm...jom masuk. Takut masuk angin pulak nanti bila duduk lama2 kat luar."

Airil membantu isterinya untuk masuk ke dalam. Adlin hanya diam membiarkan perbuatan suaminya.

Airil membaringkan Adlin di atas katil dan dia turut baring disebelah isterinya.

"Ok now baca doa and sleep."

Doa tidur dibaca oleh Adlin. Dia terus pejam mata dan lena.

Airil senyum memandang isterinya. 'Terima kasih Ya Allah...terima kasih kerana engkau mengkurniakan aku seorang bidadari sepertinya. Ya Allah engkau rahmati dan lindungilah kami sekeluarga dari perkara-perkara yang tidak diingini...'

"Sweet dream my wife."kata Airil sambil mencium lembut dahi, kedua pipi isterinya dan mencium sekilas bibir  isterinya. Berapa minat kemudian dia turut lena.

                         ~~End~~






Encik Suami terlalu Sweet (Completed)Where stories live. Discover now