Aaron POV
"Oh...Hah!!!Mengandung..."
"Emm...Adlin adik kau isteri aku mengandung anak aku."
"Bawak dia datang sini."
"Hah? Ok tapi Ron kau tak happy ke bila tahu yang adik kau mengandung atau kau marah aku sebab..."
"Kau rasa...aku bukan tak happy bila tahu adik aku mengandung tak lama lagi aku jadi uncle gila tak happy. Tapi Ril kau sedar tak yang adik aku tu masih belajar..."
"Aku minta maaf. Aku tak jangka akan jadi macam ni tapi dah rezeki aku dengan Adlin nak buat macam mana."
"Apa apa jelah Ril yang aku tahu esok kau bawak adik aku datang sini."
"Ok esok aku dengan Ad datang sana."
"Emm...ok Ril aku kena tutup banyak kerja aku tak siap lagi."
"Ron... ron kau dengan kerja kau memang tak boleh berpisah ye. Aku dah nak ada anak kau bila lagi."
"Aku kahwin pun belum kau nak aku dapat anak macam mana."
"Dah tu kahwinlah wahai tengku Aaron abang iparku. Sampai bila kau nak single. Muka dah handsome."
"Aku tak ada masa..."
"Kau bila je ada masa. Jangan biarkan Alice tunggu kau lama sangat melepas kau nanti. Oklah aku tutup aku nak pergi tengok Ad buat apa kat dapur. Assalammualaikum."
"Waalaikumsalam. Jaga adik aku Ril. Aku tahu jadi apa apa kat dia kau tahu apa jadikan. Don't play with me tengku Airil if you don't want to loss anything you have."
Panggilan tamat. Aaron mengeluh kecil."Ad pregnant aku nak jadi uncle. Ya Allah terima kasih atas rezeki yang kau beri pada adikku dan suaminya.
Alhamdulillah Ya Allah."Telefonnya berbunyi
'Alice'
"Hello waalaikumussalam love. Kenapa call aku ni ada apa-apa ke."kata Aaron
Tersenyum sendiri dia.
"Boleh love. Anything for you. Aku pun ada benda nak cakap nanti. Ok jumpa esok love."kata Aaron
End POV
°°°
"Sayang buat apa tu."
"Buat kerja sekolah...hubby tak nampak ke sayang tengah masak ni boleh pulak tanya orang buat apa."
"Hubby tanya je itu pun nak marah ke... merajuklah."
"Tengok muka sayang ni hubby ingat sayang ada masa nak kisah."
"Aahh sayanggg..."
"Hubby nak apa ni sebenarnya. Kalau tak ada apa apa baik hubby keluar jangan kacau sayang masak. Orang nak masak pun tak senang...hailah dia ni."
"Sayang kan hubby cakap jangan buat kerja apa apa. Nanti penat susah. Sedar diri sikit yang sayang tu mengandung."
"Masalah sayang ke masalah hubby. Dan sejak bila hubby cakap yang sayang tak boleh buat kerja rumah?"
"Eh tak de ye. Bukan hubby dah cakap ke tadi."
"Sejak bila..."
"Haaah lantaklah dah cakap ke belum ke sayang tetap tak boleh buat kerja yang berat."
"Lah masak pun kerja berat ke? Campak2 bubu perasa sikit dah siap bukannya lama. Peralatan dapur tak ada satu pun berat dia 50kg tau. Celah mananya yang berat suamiku."
"Hish sayang nikan."
"Isterimu ini bukan ikan."
"Sayangggg...."
"Hahaha...ok ok."
"Start hari ni sayang tak boleh buat kerja berat."
"Masak pun?"
Airil mengangguk kepalanya.
"Dah tu macam mana nak makan kalau tak masak."
"Hubby kan ada."
"Hubby...hubby boleh masak ke?"
"Bolehlah kenapa pulak tak boleh. Ingat suami sayang ni tak pandai masak ke apa. Hubby pernah bujang hubby tahulah cara nak masak."
"Yelah."
Skip makan dan selesai bersihkan diri
"Sayang."
"Emm..."
"Esok kita pergi rumah ibu dengan ayah."
Adlin yang tadi fokus dengan novelnya terus memandang Airil dengan mata yang teruja.
"Betul ni...esok pergi rumah ibu dengan ayah."
"Betullah nak ke taknak."
"Nak nak nak."
"Kalau macam tu tidur. Lepas sarapan esok kita gerak sebelum tu hubby nak singgah office sekejap."
"Ok. Sayang nak kemas baju dulu."
"Nak hubby tolong tak."
"Boleh juga."
"Ok hubby tolong biar cepat kemas lepas tu kita tidur. Hubby tak nak sayang letih."
"Ok thank you hubby."
"Welcome. Anything for you wife."
YOU ARE READING
Encik Suami terlalu Sweet (Completed)
RomanceAiril x Adlin Adlin yang baru sahaja balik dari sekolah dikejutkan dengan berita bahawa ada orang masuk meminang dirinya. Tengku Adlin~Berumur 17 thn. Seorang yang bijak, pandai mengurus masanya sendiri (berdikari),comel dan cantik. Dia anak ketiga...