ELİF'İN ANLATIMIYLA
Yağmur yağdığı için hemen bizi bir araç aldı.Azerbaycan güzel bir yerdi,Bakü de.Aylin'in babasının evi yalı gibi ama böyle nasıl diyeyim,tam bir aşiret evi yalı denmez,aklıma gelmedi neyse siz anladınız.Arka bahçede babaannesi ile amcasının karısı çay içiyorlardı.Bu arada buraya bizi getiren şoför o ailenin hala iyi bir aile olmadığını ve Aylin'in annesinin bileklerini keserek intaar etmesinden sonra şükrettiklerini söyledi.Ben ve Mervenur hala Aylin'in oraya yerleşmemesini istiyoruz ama o ailesi olucağına inandığı için çok mutlu,hatta evde yanımızda minik bavul topladı,bir kaç gün orada kalıcaktık.Her dakika "Ailem olucak,evim olucak!" Diye şarkı söylüyordu.Umarım kötü şeyler olmazdı.Bu arada Aylin'in üç abisinin en küçüğü 17,en büyüğü 26 ortancası ise 22 yaşındaydı.Biri sanırım Sude'ye aşık olmuştu,neyse biz hemen yengelerine selam vermeye indik ki,bir kadın sesi mutfaktan geliyordu.Mutfak bahçeye açıldığı için hemen oradan gittik.Siyah kıvırcık saçlı buğday tenli kadın Aylin'in boynuna atladı ve "Kızım ben senin teyzenim!" Dedi ve sonra bizi merdivenin altına çekip "Hemen buradan kaçın!" Dedi.Ne olduğunu anlamıyordum."Ne diyorsunuz siz?" Dedi Sude."Beni gerçekleri sana söylerim diye odaya kilitlediler,ama tel tokalarım sağ olsun neyse baban annen beni öldürdükten sonra hizmetçi çalıştırmaya başladı ve sonra kaçak şirketlerini polisler bir baskın ile yakaladı,şimdi de beş parası.Seni son kalan parasıyla buldu ve seni..." Derken bir adam onu aldı odaya götürdü.Kadının giderken tek söylediği şey "Kaçın..." Dı.Bizde tabii hemen peşinden gittik."Dördünüzü de..." Derken adam onu kilitledi ve oradan Aylin'in babası Muhammed çıktı. "Onun kafasal sorunları var,normal değil boş verin.Sen yeni cici annen yani yengen Hasangül ile tanıştım mı?" Dedi.Ne yani Eyüp'ün karısı ile Muhammed evleniyor muydu?"İki gün sonra düğün var, kızlar sizde buradasınız tam beş günlük buradasınız." Dedi."Tamam," dedi Aylin.Adam bizi aşağı indirirken Mervenur ile göz göze geldik ve "Burada bir şeyler dönüyor ama anlamadım." Dedi."Bende,ama ögrenicez." Dedim.
Aylin'in cici annesi taş gibiydi,neyse iyi olsun da derken bir sen ayağa kalktı ve Benim kısa kollu blüzüme bakmaya başladı o anda balkondan bir ses geldi,"Anne!Bende o blüzden istiyorum!" Dediği sırada Muhammed "Bu senin yeni kız kardeşin Elaysu." Dedi.O anda içimden Hasangül ve Elaysu isinleri geçti.İsim kıtlığı mı vardı da böyle garip isimler koyuyorlardı?Bir anda kadın elini tişörtümü çekmeye başladı.Ve göbek kısmı yırtıldı."Kızım istiyor onu utanmaz." Dedi.Aylin'in babası da sanki çok güzel bir şeymiş gibi "Tuttuğunu koparır dedi." Bir anda Aylin'in büyük abisi Turgut içeri girdi ve Aylin'e sarıldı "Canım kardeşim diye." O arada Aylin benim yırtık tişörtümü bakıp gülüyordu.Buna ne olmuştu.Büyük abisinin ismi Turgut,ortancasının ismi Eren,küçüğünün ise Kasım'dı."Bir anda Turgut Merve'ye bakıp, eteğin çok kısa değil mi?" Dedi.Tövbe Yarabbim "Sanane!" Dedi Mervenur.Yaz yağmuru yağıyordu sadice.Sude'ye bakarak da "Kısa kollu giyme bir daha." Dedi."Ya sana ne oluyor oğlum,Sende insanlara karışma!" Dedi.Sonra da bana bakarak "Göbeği açık giymene hangi sapık izin verdi?" Deyince "Senin yeni cici annen!" Dedim ve bizim için hazırladıkları odaya doğru çıkmaya başladım.O anda babaannesi Ayten de "Görgüsüz!" Dedi.Salak bunlar yaa.Arkamdan Mervenur ve onun arkasından Sude geldi."Ya boşver,şu düğüne kadar kalalım da gideriz zaten." Dedi.
O anda Yusuf aramaya başladı."Aç." Dedi Mervenur.Bende balkona çıkıp açtım."Elif nerdesin?" Dedi direk."Azerbaycan'da." Deyince inanmadı."Ne Azerbaycan'dayız." Deyince "Elif,tamam özür dilerim doğruyu söyle." Deyince "Valla Azerbaycan'dayız." Dedim.Sonra başımıza gelenleri anlattım.Ve onlar da ilk uçakla buraya geliyorlardı.Sanki kuyruklarımızlardı.O anda içeriden Mervenur'un kavgalı sesi geldi."Hayır Kaan,seni affetmeyecem boşuna buralara kadar gelme!Ben Aylin'in büyük abisiyle evleniyorum." Dedi.Sonra içeri Turgut girdi ve "Bende seni seviyorum Merve!" Dedi."İçeride işler karıştı ben bir bakiyim." Dedim ve telefonu kapadım.Turgut Mervenur'un açıklama yapmasını beklemeden babasını aradı ve "Baba biz Merve ile evleniyoruz sizin düğün ile çifte yaparız." Dedi."Oooo tamam oğlum." Dedi,sesi yankılandı adamın."Görüşürüz canım." Deyip kapıyı kapadı.Mervenur sinir krizi geçirmek üzereydi."Ben onu,Kaan peşimi bıraksın diye söyledim, Allah'ım ne yapıcam ben?" Diyordu."Dur tamam Aylin konuşur!" Dediğim sırada Aylin içeri girdi ve "Merve görümce mi oluyoruz?" Dedi.Bu Aylin de sıyırmıştı artık haa,"Ay saçmalama Aylin!" Dedi ve olanları anlattı.Aylin de "Öyle bir şey dersen öldürür valla seni çok mutlu." Deyince Merve bayıldı.Hemen kolonya verdik ama nafile ben bir anda çıkıp aşağı indim ve Turgut'a "Merve seni sevmiyor hatta senden huylanıyor,o sadice sevgilisine trip atıyordu,yani seni kullandı,onun sevgilisi var ve onu deli gibi seviyor!Bırakın düğünü felan da,bir daha da ben ve arkadaşlarımın giyimine karışma!Nasıl giyineceğimizi senin gibi bir insan cahilinden öğrenilen halimiz yok!Şimdi bunları söyledim diye benim kılıma dokunamazsın!" Dedim.Ve yukarı çıktım.Arkadan da saç attığım sırada kafamdan tuttu ve "Sen öldur-" dediği sırada Aylin'in halası geldi ve "Ne yapıyorsun Turgut?" Derken bende kaçtım.Mervenurlar da beni balkondan izliyorlardı.Odaya girdiğim anda "Ne yaptığını sanıyorsun sen?" Dedi Aylin.Ne oluyordu buna? "Kimse bana ve arkaşıma karışamaz Aylin!" Dedim ve banyoya gittim.Elimi yüzümü yıkadım.Ve biraz kestirdim.
***
Uyandığımda saat 18.07'ydi.Biraz film izleyecektim ki Yusuflar gelmiş içeri de oturmuş ve Aylin'in abileri ile kanka olmuşlardı.Şoke olmuştum!Hasan ve Aylin de kavga ediyorlardı."Sus Hasan,konuşma benimle!" "Ama sende Aylin," derken Elaysu geldi ve Hasan'la konuşmak istediğini söyleyince Aylin "Tamam Hasan seni affettim.Gel yürüyelim." Dedi fakat Hasan "Ben seni affettim mı bakalım?" Dedi.
Bir anda evin yukarısından ses duyuldu!
-Yardım edin!
___________________________________
İYİ AKŞANLAR,İYİ OKUMALAR SİZİ SEVİYORUM CANLAR....