Elif'in anlatımıyla
Aradan 1 gece geçmişti.Biz Aylinler ile avlunun arka kısmında buluşup konuşmuştuk o araştırmadan sonra.Aylin adamın seksen üç buçuk yaşında olduğunu duyunca havale geçirdi.Bir anda oracıkta bayıldı.Valla bayılmakta haklıydı.Neyse,bu arada sanırım Aylin ciddi ciddi evlenecekti.Nereden baksan iki kere adama yalvarmıştık ama bizi öldürmekle ve karanlık sırrımızı herkese anlatmak isle tehdit ediyordu.Ama Hüsamettin öyle değildi.Bu arada Hüsamettin 57 yaşında ve Muhammed'in sağ koluydu.Adam Muhammed ile bilen konuşmuştu.Ama nafile,adamın yüreği yoktu sanki,insan çocuğuna böyle bir şey yapar mı?Yüreksizin önde gideniydi.Yatağımda yatarken içeri Elaysu'nun girdiğini gördüm.Bu kız bizden ne istiyor derken Mervenur'un dolabını açıp onun en sevdiği lila rengi kolları büzgülü blüzünü aldığını gördüm.Hemen kalkıp "Ne yapmaya çalışıyorsun sen?" Dedim.Kimse benim arkadaşımın kıyafetini çalamazdı,-Ödünç bile- neyse,onun yüzüne bakmaya devam ettim."Sana ne?Annemden iznim var." Dedi.Çok gıcıktı."Bakalım annenin blüzün sahibinden izini var mıymış?" Dedim ve Mervenur'u dürtmeye başladım.O anda "İyi!Alın blüzüzünüzü g*tünüze sokun be!" Deyip gitti.Kapıyı da çarptı salak.Bir anda yine kapı açıldı "Yaaa,kıyafet felan yok diy-" derken içeri mutfak görevlisi Bahar ablanın geldiğini gördüm."Pardon Bahar abla." Dedim."Sorun değil,Muhammed bey sizi hemen odanıza bekliyor." Deyip gitti.İnsan bir günaydın felan derdi,hemen kötü haber verilir miydi?Şu kızları da uyandırıyım.Saat 09.42'di."Kızlar!Merve,Aylin,Sude uyanın!" Dedim."Ne oldu Elif?" Dedi Sude."Ne olucak,haylet ödesi Muhammed bizi odasına bekliyor." Dedim.Sinirli bir şekilde söyledim."Nağlet olsun,insanın böyle babası olmaz olsun Anam!" Dedi Aylin ve saçını topuz yapmaya başladı."Aylin,sen acele ettin bence keşke o adamla hiç buluşmaya gitmeseydik." Dedim."Bilmiyordum ki? Bir an o sıcak aile yuvası aklıma geldi ve,her şeyi unuttum." Deyince dördümüz beraber sarıldık.Neyse bu Muhammed bekletilmeye gelmez.Ben hemen altıma eşofmanı ve üstüme siyah tişörtümü geçirdim,Merve siyah sweet ve tayt,Sude eşofman ve sweet,Aylin ise pijama,üstüne hırkasını alıp geldi."Madem burası evim,pijamam ile gezerim." Dedi.Odanın kapısını bile çalmadan sert bir şekilde girdik."Günaydın kızlar yavaş." Dedi Muhammed.Çok iyiymiş gibi bir de günaydın diyor Tövbe Yarammbim.Dördümüzde ağzımızda geveleyerek "Günaydın." Dedik.O da "Daha yüksek,duyamadım," dedi.Bizde imalı bir şekilde "Güünayydııın!" Dedik."Hah böyle!" Diye devam etti."İsteme gecesi bu akşam,bundan bir hafta sonra da düğünün var sevgili kızım." Dedi.Aylin sinirle eline çalışma masasının üstündeki çakıyı aldı ve "Bana bak adam!" Deyip çakıyı boğazına dayadı.Muhammed de elini şıklattı ve adamlar Aylin'i aldı."Sevgili kızım,insan babasına böyle yapar mı?Ben olmasa-" derken Aylin "İnsan kızına böyle bir şey yapar mı be? Hayvan!" Dedi."Kızlar siz de bu gece haraçlık yapacaksınız." Dedi Muhammed,utanmadan söylüyordu bide."Ya sen utanmıyor musun?Sapık herif!" Dedi."Bu gece sizi bir kafeye bırakyıcak,ne kaparsanız." Dedi.Ayy,ben iyice bunaldım! "Saat 16.00' a kadar hazır olun,her şey normalmiş gibi davranın." Dedi ve bizi odadan çıkarttı.Bu arada bizim aşağı inmemiz de yasaktı,esarette gibi yaşıyorduk,evimizi özlemiştik.
Bahar abla odaya tost getirince sakin sakin yedik.Bende bu halimizin fotoğrafını çektim.Anı kalsın ileriye,gerçi biz bu başımıza gelenler ötürü intihar edip ölmezsek."Ne yapıyorsun Elif?" Dedi Merve."Hatıra kalsın diye çekiyorum Merve." Dedim."Kızlar bir ne giyicez?" Dedi Sude.Bense espiri anlamında "Bu gün arkadaşımızın çok özel günü,çok şık olmalıyız,biz müstakbel gelinin kız kardeşiyiz." Dememle Aylin'i üstümde bulmam bir oldu."Aylin sen kilo almışsın," deyince de "Bana bak Elif!" Dedi.Bir anda Sude "Oye Oye Oye !" Dedi."...Siyah giyinir zayıf görünmek için şapka takar Cool görünmek için!" Dedi.Dördümüz de bu espriye gülerdik ama Aylin çok sinirlebirdi,hatta benim kahkaha atmamdan kolumu çimdikleyerek morartmıştı.Ama hiç bir şey gülmeme engel olamazdı derken Hasangül içeri girdi ve "Aylin,gel sana giydireceğimiz elbiseyi deneticez." Dedi gıcık ses tonuyla.Bir de kıza elbise mi hazırlamışlardı?Biz de Aylin'in yanında olmak için ayaklandı ama kadın "Siz kalın,kuyruğu musunuz?" Deyince Sude "Evet?" Dedi ve kadına omuz atarak kapıdan geçti,Aynı şekilde ben ve Merve de ona omuz attık.Ohh canıma değsin.