Ne soitti.

101 5 0
                                    


Joonaksen pov:

Joonas Henrik Porko. Vastaan puhelimeeni. Hyvää päivää. Täällä olisi yn lääkäri. Lääkäri sanoo minulle. Hyvää päivää. Vastasin hänelle. Nyt olisi niin, että tulkaa te tänne sairaalaan. Lääkäri toteaa puheluun. Selvä me tulemme. Vastaan hänelle. Kiitos ja heippa. Jatkan, jonka jälkeen suljen puhelimen. Otan tupakan ja sytytän sen. Vituttaa se, että en pystynyt suojelemaan enkeliäni. Vaikka kuinka minä koitin. Nyt se on sairaalassa. Haluan vaan tyhjentää nämä ajatukset. Sitten kun hän pääsee kotiin niin minä aion vain olla hänen suojana. Poltan röökin loppuun ja katselen hetken kaupungin menoja. Menen sisälle ja kävelen hakemaan kahvia. No kuka soitti... Tommi kysyi samalla kun kaadoin itselleni kahvia. No sairaalasta sitä, että pitää mennä sinne käymään. Vastaan ja tiputan pari kyyneltä. Jätkät ei kuitenkaan huomaa ja otan kahvin. Kävelen pöydän ääreen ja istun Tommin viereen. Nojaan pääni häntä vasten, koska väsyttää. No juodaan nää kahvit ja mennään sen jälkeen. Tommi ilmoitti jätkille, jotta he valmistautuisivat. Tämä olisi pakko pitää salassa, koska uutiset menisivät hulluiksi tälläisestä tiedosta.

Lähdemme kohti sairaalaa. Aleksi laittaa viestiä hänen naapurille, että Rilla olisi vähän kauemmin siellä hänen luonaan. Näen jo sairaalan. Tunnen jännityksen sisälläni. Tunnen liian monta fiilistä päällekkäin. Tommi parkkeeraa auton ja lähdemme kohti sisäänkäyntiä. Menemme sisälle ja kävelemme infon luokse. Hei kyselisin Yn Yl tietoja, koska olen hänen poikaystävä ja minulle soitettiin täältä. Sanon hoitajalle. Joo hei vaan sinullekin. Joo seuratkaa minua niin mennään. Hoitaja sanoo ja lähdemme seuraamaan häntä.

Pian tulemme sairaalahuoneen ikkunan viereen. Näen yn. Katson häntä ja minulla tippuu kyyneleitä. Yhtäkkiä tunnen kun joku halaa minua. Se on Niko. Eli hän oli yrittänyt itsaria. Jalka on poikki ja päässä on aivotärähdys sekä niska on tuettava. Hänellä kävi hyvä tuuri, että hän jäi henkiin. Hän on tällähetkellä unessa. Hoitaja selittää minulle ja käännyn katsomaan tätä. Saadaako me mennä yn huoneeseen. Kysyn hoitajalta, joka nyökkää. Menemme yn huoneeseen ja menen hänen viereensä. Hänen kasvoissa on paljon ruhjeita. Minulla alkaa silmät vuotamaan koko ajan kovempaa tahtia. Käännyn katsomaan taakseni ja siinä on Aleksi. Hän ottaa minut haliinsa ja minä rutistan häntä. Silmät vain vuotavat kokoajan, enkä minä pysty lopettamaan niiden vuotamista.

Istun sängyn vieressä ja katson yn. Lääkäri tulee huoneeseen. Ajattelin jos me, vaikka herätämme yn vasta huomenna, jotta hän saa vielä nukkua. Suosittelen teitä menemään nukkumaan, jotta jaksatte huomenna. Me soitamme kyllä jos jotain tapahtuu. Lääkäri toteaa meille. Sä voit tulla meille yöksi. Aleksi sanoo ja katsoo Ollia. Olli nyökkää hänelle. No hyvä on. Hyvää yötä rakkain. Sanon yn ja lähden jätkien kanssa. Menemme autoon ja Tommi lähtee ajamaan. Hän heittää meidät ekana ja menemme sisälle. Olli ja Aleksi laittavat minulle sängyn ja menen sinne. Porko tule syömään leipää, ennekuin nukahdat. Olli huutaa keittiöstä. Nousen ja kävelen keittiöön. Syön leivän ja otan vesilasin. Otan unilääkkeen, jotta olisi helpompi nukahtaa tämän päivän jälkeen. Sen jälkeen menen sänkyyn ja katson hetken puhelinta. Sitten laitan puhelimen laturiin ja rupean nukkumaan.

Sen piti olla yhden yön juttu...Where stories live. Discover now