Voi vittu

51 5 0
                                    

Herään siihen, kun jokin astia tippuu keittiössä. Vitun vittu... kuulen keittiöstä jonkun toteavan ja katson viereeni. Aleksi on lähtenyt keittiöön. Hän varmaan tekee aamupalaa meille. Nousen ja menen Aleksin vaatekaapille. Otan sieltä jonkun hupparin ja puen sen päälleni. Otan puhelimeni ja katson sitä. Siellä on satoja viestejä ja soittoja. Laitan sen taskuuni ja menen keittiöön. Näen Aleksin paistamassa munia. Menen hänen luokseen ja halaan häntä. Huomenta. Hän sanoo ja naurahtaa minulle. Huomenta sullekin. Sakon ja halaan häntä tiukemmin. Onks niistä kuulunut?? Aleksi kysyy varovasti ja katsoo minua olan ylitse. On, mutta en jaksa vastata... sanon ja katson häntä. Ymmärrän sua... hän sanoo ja jatkaa paistamista.

Aamupala on valmis. Hän ilmoittaa hetken päästä. Irrotan hänestä ja menen pöytään istumaan. Pian hän tulee kahden lautasen kanssa. Toisen niistä hän laskee eteeni ja toisen minua vastapäätä. Hän menee hakemaan vielä kahvia meille. Katson lautasta hiljaa. Siinä on paistettu muna, pekonia ja voideltu leipä. Sun ei tarvitse syödä kaikkea... Aleksi sanoo ja antaa minulle kahvikupin. Kiitos... sanon ja hörppää kahvista. Hän menee minua vastapäätä ja alkaa syömään. Katson hetken lautasta ja sen jälkeen alan syömään todella hitaasti. Syön puolet ja sen jälkeen lopetan. En pysty syömään yhtään enempää. Mä oon ylpeä et söit. Kuulen Aleksin sanovan ja juon kahvia. Kiitos. Sanon ja hymyilen tälle. Hän kerää astiat ja menee laittamaan ne astianpesukoneeseen. Haittaako sua, jos käyn suihkussa?? Kysyn Aleksilta. Ei se haittaa. Pyyhkeitä pitäs olla siellä kaapissa. Aleksi sanoo ja nousen pöydästä. Mä muuten pidän tämän hupparin. Totean Aleksille ja menen kamojeni luokse. Etsin sieltä vaihtovaatteet ja menen suihkuun.

Menen kylppäriin ja lukitsen oven. Katson itseäni peilistä. Vittu mikä rotta. Totean itselleni hiljaa ääneen ja alan riisumaan vaatteita. Menen suihkuun. Vesi tuntuu ihanalta, vaikka se kirvelee minun haavoissani. Alan pesemään itseäni. Saan pestyä itseni ja menen Aleksin peilikaapille etsimään, jos sieltä löytyisi jotain terävää. Harmikseni siellä ei ollut oikein mitää, joten suljen suihkun ja otan pyyhkeen. Kuivaan itseni ja puen päälleni vaatteet. Vien likaiset vaatteet takaisin laukkuuni ja menen sitten sohvalle istumaan Aleksin viereen. Minua alkaa kutittamaan haavoista. Nostan vähän hihaa ja alan raapimaan niitä. Se kutina vaan kasvaa ja kasvaa. Yn lopeta. Aleksi yhtäkkiä sanoo ja ottaa kädestäni kiinni. Mut kutittaa nii paljon. Sanon ja katson hänen merensinisiin silmiin. Kyl se helpottaa, kun et vaa nyt raavi niitä. Hän sanoi ja ottaa minut kainaloonsa. Katsomme siinä telkkarista, jotain elokuvaa.

Saanko mä kuolla... kysyn ja katson Aleksia. Et... miks sä haluaisit kuolla... Aleksi kysyy ja katsoo minua huolestuneena. No kun kaikki menee päin vittua. Porko vittu just kosi mua ja nyt petti mua... sanon ja katson sormusta. Jep, en ymmärrä mikä vittu niillä meni tai vittu miks piti mennä sänkyyn... Aleksi sanoo ja katsoo käsiään. Hän kuulostaa siltä kuin kohta itkisi. Otan sormuksen pois sormistani ja laitan sen pöydälle. Sen jälkeen halaan Aleksia ja hän silittää hiuksiani. Se ei ollut sun syy et se petti sua. Sanon hänelle ja halaan tuota tiukempaa. Ei se ollut sunkaa syy. Hän vastaa ja katsoo minua silmiin. Käännän katseeni pois Aleksista. Voi vittu, ei minun pitänyt ihastua häneen...

Sen piti olla yhden yön juttu...Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang