Miksi sinä et kertonut minulle, että sulla ei ollut kaikki hyvin. Porko kysyy minulta. Jähmetyn tuijottamaan häntä. Tuijotan häntä hetken ja näen, että häneltä tulee kyynel silmästään. Sä nukuit ja oli vaan paska tai jotenkin outo olo. Vastaan hänelle. Voi rakas, Sä voit aina herättää mut. Porko sanoo ja tulee halaamaan minua. Hän itkee halatessaan minua. Mä oon todella pahoillani. Sanon hiljaa ja halaan häntä. Ei sun tarvitse pyydellä anteeksi. Hän sanoo minulle itkun keskeltä.
Olemme nyt saunassa jätkien kanssa. Älkää huoliko on uikkarit vielä päällä;). Porko on tällähetkellä Okei. Tai siltä se näyttää. Jätkät onneksi tajusivat olla hiljaa jäljistä... Tai sitten Porko kävi sanomassa, että he eivät sanoisi niistä. Istumme kaikki saunassa. Juttelemme, kunnes kuulemme Joelin. Hei leikitäänkö Siperiaa?? Joel ehdottaa. Mikä sekin on?? Aleksi kysyy ja katsoo Joelia. Se on paras leikki ikinä. Lauletaan pieni laulu ja joka kerta kun sanotaan Hei tai ihmisen nimi. Niin me heitetään löylyä. Tämä laulu lauletaan jokaisesta saunassa olevasta. Sitten kun olemme käyneet kaikki läpi niin nousemme seisomaan täällä saunassa. Laulamme yhdessä yhden säkeistön maamme laulua. Kun laulu loppuu niin saunasta juostaan veteen. Joel selittää. No käy se. Kaikki toteavat.
Siperian lakeus on suuri, Joel siellä lunta lapioi, hei! Joeli raukalla kävi huono tuuri, uusi tuuli uutta lunta toi, hei! Kuulemme kun Joel laulaa. Neljä kauhaa on vasta mennyt kiukaaseen. Ja sitten jatkuu...
Siperian lakeus on suuri, Porko siellä lunta lapioi, hei! Porko raukalla kävi huono tuuri, uusi tuuli uutta lunta toi, hei! Laulamme Joelin kanssa ja hän heittää lisää löylyä.
Timeskip kun kaikki on laulettu.
Me kaikki nousemme seisomaan saunassa ja katsomme Joelia jo nyökkää. Silloin alkaa kaikumaan saunassa laulu. OI MAAMME SUOOOMI, SYNNYIN MAAAAA!!!! SOI SANA KULTAINEEN!!! EI LAAKSOAA, EI KUKKULAA!!! EI VETTÄ, RANTAA RAKKAAMPAA!! KUIN KOTIMAA TÄÄ POHJOINEEN!!!! MAA KALLIS IISIIEEN!!! Kuuluu ja sen jälkeen lähdemme kaikki juoksemaan täysiä kohti järveä. Pääsemme kaikki järveen ja se tuntuu ihanalle. Vai että siperia "leikki", ennemminkin siperia kidutus. Niko sanoo järvestä. No te itse halusitte leikkiä. Joel sanoo nauraen. Näemme yhtäkkiä kun Aleksi juoksee rantaan. Seuraava näky on kun Aleksi oksentaa rannalle. Aleksi onko kaikki hyvin?? Olli kysyy häneltä. Joo on, oli vaan vähän kovempi leikki mun keholle. Aleksi vastaa. No toi on vasta pientä leikkiä Ollin leikkeihin verrattuna;). Porko sanoo ja Aleksi sekä Olli menevät aivan punaisiksi.
Laitoimme puhtaat vaatteet päälle. Katsoimme, että sauna sammuu ja otimme tavaramme mukaan. Lähdimme takaisin pää mökille. Veimme tavarat kuivamaan ja paikoilleen. Menimme sisälle sen jälkeen. Muut menivät vielä alakertaan, mutta olin niin väsynyt, että en jaksanut. Kävelin suoraan meidän huoneeseen ja kaaduin sängylle. Nukahdin melkein heti...
Nyt on uusi luku. Tää on vähän lyhyt kun on ollut töitä. Mutta toivottavasti pidätte...