mopoparkilla

369 25 11
                                    

Joel Hokka•

Tänään täytyisi taas jaksaa mennä kouluun. Taino lukioon. Olenhan jo lukion tokalla. Poosu on vasta lukion ekalla. Onneksi Joonas on sentään kanssani jo lukion puolella. Muuten joutuisin olemaan yksin tai joittenkin todella outojen kanssa.

Nousen ylös sängystä. Ehkä hieman liian nopeasti, sillä minua alkaa heikottaa. Otan vaatekaapista tukea. Seison siinä hetken kunnes jatkan matkaani alakertaan. Syön kyllä usein aamupalan mutta nyt ei tee sitä ollenkaan mieli. Juon vain siis mukillisen vettä.

Time skip

Astun luokion ovista sisään. Jälleen kerran. Arvatkaa kuka on tänään kipeä? No vittu Joonas. "Saatana." Huokaisen. Lähden kävelemään luokkaa kohti. Meillä on nyt bilsaa muistaakseni. Vittu kun sen Porkon pitää ollakkin kipee. Ai niin. Aleksi on tänään kanssamme. Sentään jotain positiivistä tähänkin päivään. Kävelen luokan takaosaan istumaan. Viereeni tulee joku random poika. Joka on siis Joona. Oispa se Joonas.

Tunti loppui äsken. Onneksi Joona on ihan mukava ja hän antaa vastauksia. Nyt kävelen ylä-astetta kohti. Tai siis sitä rakennusta. Enhän minä ylä-asteelle kävele. Voisinpa.. Näen pihalla Nikon, Tommin, Ollin ja Aleksin. Hymyilen pienesti heille. "Moi." Sanon. "Eiks Joonas oo koulus?" Aleksi kysyy. "Kipee kuulemma." Vastaan. Aleksi nyökkää.

Time skip koulupäivä

Kävelemme jälleen meille päin koko porukka. Aleksikin. Onneksi tämä matka ei ole kovin pitkä. Joudun nimittäin kävellä lähes joka päivä tämän matkan. Ei sillä etten jaksaisi. Kyllä minulla kunto riittää. Ei aina vaan huvittaisi kävellä tätä. Mutta tämäkin matka on mukavampi kävellä edes jonkun kaverin kanssa.

Avaan taas koti-oveni. Tällä kertaa meitä on vain viisi. Mahdumme hieman paremmin eteiseen. Taino paremmin ja paremmin. Saatuamme ulkovaatteet pois eli kengät ja takit, niin suuntamme tällä kertaa olo-huoneeseen. Vaihtelu virkistää, tai miten se nyt menikään.

"Onks teil nälkä?" Kysyn. "Vähä." Tommi vastaa. "Ei oo." Aleksi kertoo. "Voin mä jotai ottaa." Niko sanoo. Suuntaamme nelisin keittiöön, Aleksin jäädessä olkkariin. "Mitä otatte?" Kysyn. "Mitä on?" Tommi osoittaa vastakysymyksen. "Emmä tiiä. Kattokaa ite sielt jotai." Sanon.

Time skip huomiseen

Kävelen koulua kohti. Joonaksella alkaa vasta tuntia myöhemmin koulu, epäreilua. Onneksi päiväni loppuu jo yhdeltä. Vaan viiden tunnin päivä! Niko taitaa myös päästä yhdeltä? Voisikohan hän olla tänään? Vois kysyy. Näppäilen Nikolle heti viestin.

Niko 😈

Minä: moro voiks olla tänää koulun jälkee?

Niko😈: öö joo kaip

Minä: pääseks siis yhelt?

Niko😈: jup

Minä: nähääks sit täs mopoparkil?

Niko😈: joo käy

Minä: nähää

Niko😈: nähää

--

Moii! Mitä täs vois tapahtuu? Tarviin ideoit!

Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now