Time skip yks päivä ennen joulua
•Joel Hokka•
Yksi yö jouluun. Enää. Aika on mennyt TODELLA nopeasti. Aijon käydä tänään viemässä pienet lahjat jätkille. Ja Aleksille lisäksi vielä huomenna jotain suurempaa. Joonakselle olen ostanut pari plektraa (en osaa kirjottaa😋) ja kortsuja. Joonas on tuollainen kaikkien panija. Varsinkin Nikon. Tommille ostin uudet rumpukapulat ja suklaalevyn. Ollille ostin kanssa plektroja parisen kappaletta ja suklaa levyn. Nikolle ostin suklaalevyn sekä sellaisen upeen joulumukin. Aleksille ostin kaksi hupparia, suklaata ja sen korun. Koru oli melko kallis muttei se haittaa. Korun annan kumminkin vasta huomenna. Menen aamulla nimittäin käymään Aleksilla.
Time skip huomiseen aamuun
Herään aamulla sängystäni, valitettavasti ilman Aleksia. Nään Aleksin kumminkin kohta niin ehkä kestän tämän. Nousen ylös sängystä ja nappaan kaapista lökärit ja hupparin pukien ne päälleni, jonka jälkeen suuntaan alakertaan. Äitini on näköjään tehnyt riisipuuroa aamupalaksi. "Huomenta Joel." Äitini sanoo laskien kattilan samalla pöytään. "huomenta." Mumisen ja otan puuroa lautaselleni. "Mihin aikaan sä meet käymään Aleksin luona?" Isäni kysyy. "En tiiä vielä." Vastaan tuolle. "Mee ennen iltaa, ku vieraat tulee ja avataan lahjat." Isäni jatkaa. "Joo." Sanon tuolle. "Ketä tänne tulee?" Kysyn. "Ainakin vaarisi, mummosi, tätisi, mummisi, setäsi, pappasi ja serkut." Isäni selittää. Ei vittu. Serkut. Vittu vihaan niitä kaikkia. "Voinko olla koko päivän tänää Aleksin kanssa?" Kysyn nousten pöydästä samalla. "et voi, kun joulu vietetään perheen kesken." Isänk kertoo. "No miks tänne tulee sitten jotain vitun vieraita?!" Kysyn ärtyneenä. "Joel älä viitsi." Äitini sanoo. Laitan kengät jalkaani ja lähden juoksemaan Aleksin kotia kohti. Ja minulla oli se lahja mukana!
Time skip Allun luo
Koputan Aleksin perheen oveen. Pian Aleksin isä tulee avaamaan sen. "Moi ja hyvää joulua." Sanon tuolle. "Moi ja kiitos samoin. Aleksi on sen huoneessa." Tuon isä kertoo hymyillen. Nyökkään ja lähden yläkertaan. Täällä on jo näköjään vieraita. Onneksi meillä tulee vasta illalla. Avaan Aleksin huoneen oven varovasti ja kurkkaan sisään. Aleksi makaa sängyllään selkä ovelle päin. "Aleksi?" Kysyn hiljaa ja istuudun tuon viereen. "Mmh mitä..?" Tuo mumisee. "Onks kaikki hyvin?" Kysyn. Tuo kumminkin pudistaa päätään. "Mikä on?" Kysyn tuolta. "Mua ahistaa." Aleksi kertoo. "Mikä sua rakas ahistaa?" Kysyn tuolta huolissaan. "Kaikki.. varsinkin noi tyhmät vieraat.." Aleksi sopertaa itkunsa keskeltä. "Voi sua. Mikä niissä ahistaa?" Kysyn. "Kaikki." Saan vastaukseksi. "Voiksä jäädä tänne?" Tuo kysyy hetken päästä. "Voiku voisinkin.. kysyin tota samaa mun faijalta. Eipä käyny sille." Huokaisen. "Tuleeko teille vieraita?" Aleksi kysyy. "Valitettavasti."
Kello näyttää kahta, iltapäivällä. Annoin Aleksille tuon varsinaiwen lahjankin. Hän oli siitä todella kiitollinen, söpöä. Olen ollut täällä Aleksin luona pian kolmisen tuntia. Ja tiedostan että kohta on pakko lähteä, vaikka sitä en haluaisi. "Aleksii, nukuks sää?" Kysyn tuolta blondilta. "En." Tuo mumisee rintakehääni vasten. "Mun pitää kohta lähtee.." mumisen hiljaa. "eii." "Mun on pakko.. muuten joudun kotiarestiin." Sanon tuolle. "Höh." "Voidaan olla vp tänää myöhemmin." Sanon tuolle. "No okei." Tuo myöntyy. "Heippa rakas." Sanon. Nousen ylös sängyltä ja lähden kävelemään alakertaan Aleksi perässäni. Saavuttuamme eteiseen painan huuleni tuon vastaaville. Aleksi vastaa suudelmaa hellästi. "Vai on Aleksista tullu homo." Joku -luultavasti- tuon sukulainen sanoo. "Joo." Aleksi vastaa irtaanuttua suudelmasta. "Mut heippa rakas nähään huomenna." Sanon vielä tuolle enne nkuin olen jo avannut ulko-oven.
---
Joojoo äiti
YOU ARE READING
Love of mine // Blind Channel
FanfictionLukio ja yläaste.. Aleksi kamppailee omien ongemiensa kanssa. Sentään on välittävät vanhemmat, vaikka harvakseen ne ovatkin kotona. Aleksi on melko yksinäinen ja ujo poika. Onneksi tuo kumminkin löytää mukavaan kaveriporukkaan, vaikka jännittääkin v...