Läksyt

263 20 5
                                    

Joel Hokka•

Kävelimme Aleksin kanssa koululle. En jaksaisi mennä kouluun. Katsokaa mikäs se siellä kulman takana on, kouluhan siellä. Vittu jeejee.. "Voinks tulla teille koulun jälkee?" Aleksi kysyy. "Joo voit, mennääks kans joskus teille?" Kysyn, johon tuo vastaa nyökkäämällä. Hymyilen.

--

Ensimmäinen tunti ohi. Vielä neljä tuntia koulua. Aleksilla kolme, epäreilua. Taino onhan Aleksi vasta seiskalla ja minä jo lukiossa. Hupsis unohdin. Seuraavaksi olisi välkkä ja sen jälkeen musiikkia, jes. Rakas ystäväiseni Joonas tulee sinne kanssani. Istun sohvalle Nikon viereen myös Tommi ja Joonas ovat tässä. Aleksi tai Olli eivät vielä. Pian nuo kaksi saapuvat luoksemme, Aleksin istuessa viereeni. "Miten tunti meni?" Kysyn tuolta. "Emmä tiiä, ihan hyvin." Tuo vastaa. Hymähdän.

Muiden lähdettyä pussaan Aleksia poskelle. Valittavasti välkkä loppui jo. Emme tosiaan aijo paljastaa mitään pojille vielä, emmehän me ole edes sopineet että mitä tämä on. Aleksi lähtee matikanluokkaa kohti. Ja ennen kuin kysytte, Joonas meni edeltä musaluokkaan. Ja minä menen vasta nyt.

Istun penkille Joonaksen viereen, tuo oli kiltisti pitänyt minulle paikkaa. "Mites sul ja Alel?" Tuo kysyy yhtäkkiä. Mitä vittua? Taino puhuinhan minä Joonakselle tunteistani Aleksia kohtaan. Mitä vittua vastaan? "Emmä tiiä kai meil on jotai juttuu, ei olla sovittu viel mitää. Mut Joonas.. mä luotan suhun ettet puhu siitä et tästä kellekkää." Kerron kuiskaten. "En edes jätkille?" Tuo kysyy. Pudistan päätäni.

Time skip

•Aleksi Kaunisvesi•

Kouluni loppui. Harmittaa että Joelilla loppuu vasta tunnin päästä, en tiedä että menisinkö jo Joelille vai menisinkö kotiin. Ehkä käyn kotona ja menen Joelille tuon päästyä koulusta. Lähdin kävelemään kotiani kohti, Joelin koti on onneksi aika lähellä minun kotiani.

Avaan ulko-oven avaimillani, isäni on näköjään kotona. Astun eteiseen riisuen ulkovaatteeni samalla. "Moi, Aleksi. Miten koulussa meni?" Isäni kysyi. "Hyvin." Hymähdin. "Mä meen kohta Joelille." Kerron. Tuo nyökkää ja jatkaa töitään. Olisikohan Joelilla aikaa viestitellä hetki?

Joel <3

Minä: moii

Joel <3: moi muru

Minä: tulin kotii koulun jälkee nii oon tääl

Joel <3: okei, ollaaks teil vai?

Minä: ihan sama, voiaa ollakki

Joel <3: juu, tuun siihen koulun jälkee ❤️

Minä: Jooo! Nähäää

Joel <3: nähää❤️

Minä: ❤️

____

Hymyilen viesteille. Joel on ihana. Nyt vain täytyy odottaa tuota ihanaa blondia.  Mitähän voisin tehdä? Läksyjä en osaa tehdä, Joel voi auttaa niissä. Ehkä voisin kumminkin yrittää tehdä niitä. Otan repustani muutamat kirjat ja alan katsomaan niistä läksyjä. Joo, en todellakaan osaa.

Joel tuli hetki sitten. Emme ole tehneet mitään järkevää. "Voiks sä auttaa mua läksyissä?" Kysyn hiljaa. "Joo toki." Tuo vastaa hymyillen, vaikka tiedän Joelin vihaavan läksyjä ja koulua ylipäänsään. Kaivan kirjani uudelleen esiin ja näytän tuolle tehtävät jotka tulivat läksyksi.

__

Moi ja heippa

Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now