Syysloma

330 24 15
                                    

Joel Hokka•

Koulupäivä loppu ohi ja samalla koko viikko. Tänään on siis perjantai. Sovin Nikon kanssa että menisimme tänään heille. En edes tiedä millon oon ollu pelkästään jonkun yhden frendin kaa. Yleensä hengaan meijän porukan kaa. Minusta on kiva, kun Aleksikin tuli porukkaamme.

Time skip

Istumme Nikon kanssa tuon sängyllä. Olemme jutelleet vaan kaikesta. Mitä muutakaan tässä tekisi. "Joel?" Tuo kysyy. "Mitä?" "Pitäskö mennä syömää jotai?" Tuo jatkaa. "Vois, mitä me syötäis?" Kysyn. "Pakastepizzaa?" "Käy." Kävelin Nikon perässä keittiöön. Tuo otti pakastimesta pizzan ja laittoi sen uuniin. "Antaa olla siel parikyt minaa." Niko selosti ja käveli olkkariin. "Okei." Vastasin ja menin istumaan tuon viereen sohvalle.

Niko otti pizzan pois uunista. Niko on hyvä kokki. Ai niin läksytkin pitäis muuten tehä. Vittu. "Tuliks sulle läksyy?" Kysyn. "Ei tullu." Tuo vastaa. Epäreilua. Minulle tuli matikasta. No nopeasti sen tekee.

Time skip 2kk

Kaksi kuukautta on mennyt nopeasti. Todella nopeasti. Kohta on jo joulukin. Taino onhan tässä sitä ennen vielä syyslomakin. Joka itseasiassa alkoi juuri. Seison nimittäin koulun pihalla ja odotan muita jätkiä. Olemme suunnitelleet paljon tekemistä lomalle. Tänään me mennään koko poppoo yöksi Nikon luo. Nikon porukat ovat tosiaan työmatkalla molemmat.

Aleksi kävelee luokseni ja jää seisomaan viereeni. Mikä hitto muilla kestää? Meidän pitäisi käydä kaupassa ostamassa syötävää illalle. Pian loputkin onneksi tuli luoksemme. Matka kohti kauppaa alkakoon. En tosiaan tiedä että miten tulemme nukkumaan Nikon luona. Nyt meitä on kuusi.. Hyvä jos edes viiden porukalla mahduttiin nukkumaan siellä..

Saavuimme kaupan pihaan. Vihdoin. Noh, olisi siinä kauemminkin voinut mennä.. Kävelimme sisälle kauppaan ja lähdimme suoraan karkkiosastolle. Ei hätää kyllä me järkevääkin syötävää ostetaan.. ehkä. "Mitä te otatte?" Joonas kysyy. "Mä otan vrm irttareita." Kerron.
"Mäki aattelin ottaa niitä." Niko sanoo ja kävelee irtokarkki hyllyn luokse. "Tuu Poosu hakee sipsei mun kaa." Tommi sanoo. Joonas nyökkää ja he lähtevät sipsi hyllyä kohti. "Eks sä Ale ota mitään?" Kysyn. "En mä tarvii mitää.." Tuo sanoo hiljaa. "Etkö muka tarvii mitää? Mä voin maksaa." Sanon. "V-voin mä ottaa jotain..." Tuo kertoo. Nyökkään vain.

--

Astumme kaikki kuusi Nikon eteiseen kauppakassien kera. Kaupassa vierähti yli tunti. Oho.. Yleensä olemme nopeita, mutta ei se haittaa. Otimme myös juotavaa sieltä kaupasta. Pepsiä. Pepsi on PALJON parempaa kuin kokis! Vaikka ei niissä suurta eroa olekkaan. Saan kenkäni pois ja kävelen Nikon perheen keittiöön.

"Mitä tehtäis?" Tommi kysyy. "En tiiä." Olli sanoo. "Mites me nukutaa?" Joonas puolestaan kysyy. "En tiiä, mun porukoiden huoneeseen voi mennä jotkut kaks, mää nukun omassa sängyssä, jokut voi nukkuu patjoil ja joku sohvalla." Niko kertoo. "Ketä nukkuu sun porukoiden sängys." Kysyn. "Sinä ja Ale." Joonas huudahtaa.
--

Hellurei

Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now