vedetäänkö perseet?

251 22 1
                                    

Olli Matela•

Ehken kerrokkaan tunteistani Aleksille. Joel ja Aleksi taitavat seurustella, ei sillä. Onhan nuo todella söpöjä yhdessä, mutta olisin mieluusti itse Joelin tilalla. Istun tällä hetkellä Nikon perheen keittiössä. Ruokapöydän ääressä siis. Ajattelimme tänään tehdä ruokaa ja kenties huomenna mennä syömään jonnekkin. Teemme ranskalaisia ja nakkeja. Helppo ruoka ja se on hyvää.

Otan ruokaa lautaselleni ihan reilusti. Minulla on hirveä nälkä. En ole syönyt aamupalan jälkeen mitään.. ja se on huonojuttu. Istun takaisin Tommin viereen ja alan syömään ruokaani.

•Joel Hokka•

"Aleksi sun täytyy syödä." Sanon tuolle. Muut ovat tosiaan jo syömässä paitsi me. "En mä haluu eikä mulla ole nälkä." Aleksi mumisee. "Ahistaako sua syödä jätkien eessä?" Kysyn hiljaa, johon tuo vastaa nyökkäämällä. Voi pientä. "Ei sun tarvii syödä niiden edessä. Voidaan mennä syömään muiden jälkeen. Jooko?" Yritän. "No okei.." Aleksi myöntyy. "Kiitos."

--

Istumme kaksin Nikon ruokapöydän ääressä. "Syö vaan Aleksi." Sanon tuolle joka tökkii ruokaansa. "Ei mulla oo nälkä." Aleksi sopertaa hiljaa. "Sä et oo syöny mitään aamupalan jälkeen." Sanon. "Mm." Tuo mumisee. "Syö edes vähän." Sanon hiljaa. "Okei.." Aleksi sanoo ja ottaa haarukkaansa pari ranskalaista.

Saimme syötyä molemmat ainakin jonkun verran. Aleksi syö jo paremmin kun pari kuukautta sitten. Ja olen todella ylpeä Aleksista. "paljoks kello on?" Joonas kysyy. Istumme tosiaan jälleen olkkarissa. "Puol yheksän." Niko vastaa tuolle. "Katotaaks joku leffa?" Tommi ehdottaa. "Joo voitas, haluuks kukaki mitä juotavaa?" Niko kysyy nousten ylös. "Mä ja Aleksi otetaan Pepsi Maxit." Kerron Nikolle. "Mä haluun olueen." Poosu sanoo. "Okei Tän kerran. Ottaaks joku muu oluen?" Niko jatkaa. "Minä!" Tommi huudahtaa. "Määki voisin ottaa." Olli sanahtaa.

Katsomme kaikki elokuvaa juomat kädessä, eli muilla oluet paitsi minulla ja Aleksilla. Olen luvannut Aleksille etten juo ellei tuo anna lupaa minulle. Aleksilla ei ole hyviä muistoja humalaisista ihmisistä. "Tää elokuva on tylsä." Sanon. "Niin on kyl." Aleksikin sanoo. "No tehäänkö jotain muuta?" Tommi kysyy. "Joo mut mitä?" Kysyn. "Vedetäänkö perseet?" Porko ehdottaa. "Käy." Niko vastaa. "Mullekkin käy." Olli komppaa. Katson Aleksia joka näyttää ahdistuneelta. "Aleksi. Haittaako sua jos jätkät juo? Mä lupaan ettei kukaan koske suhun, enkä mä juo." Sanon Aleksille. "No okeih.. lupaat olla mun kanssa kokoajan." Tuo sopertaa. "Lupaan." "Kiitos."

Olli ja Joonas alkoivat olla jo melkosen kännissä. En tiedä seuraako tästä illasta mitään hyvää.. "Aleksi on niin hyvän näkönen." Olli mumisee sammaltaen. "Voinkoh Joel lainaa Aleksiah?" Tuo jatkaa siirtyen lähemmäksi meitä. Vedän Aleksin syliini hajareisin ja kierrän käteni tuon ympärille. "Ei oo Aleksi mitään hätää." Sanon Aleksille. "V-voidaanko mennä nukkumaan..?" Tuo mumisee huppariani vasten. "Joo voidaan." Sanon nousten ylös Aleksi sylissäni. "Hei minne te meette?" Olli kysyy sammaltaen. "Ihan kuule nukkumaan." Vastaan tuolle jatkaen matkaani. "Voinko tulla mukaan?" Olli kysyy. "Ei, et voi."

__

Moi

Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now