•Joel Hokka•
Silitän Aleksin selkää. Ymmärrän tuota. En minäkään haluaisi mitään pikku kakaraa. Valitettavasti minulla on jo sellainen. Mutta onneksi se on jo yhdeksän vuotias. Taino se on juuri siinä iässä että on aivan saatanan rasittava. "Missä sä muuten olit..?" Aleksi kysyy arasti. "Treeneis." Kerron. "Jääkiekko vai?" Aleksi mumisee kysyen. "Joo, haluuks tulla joskus mukaan?" Kysyn. Aleksi nyökkää. "Seuraavat on vast lauantaina." Kerron. Nyt on tosiaan torstai. "Okei."
(Joo nyt on kesä mut eniveis Jojelil on harkkoi.)
•Aleksi Kaunisvesi•
Skip lauantaihin 😜
"Tuu Aleksi!" Joel huudahtaa eteisestä. Kävelen eteiseen pukien kengät jalkaani. Minulla on päälläni huppari ja lökärit. Tietenkin myös boxerit ja nilkkasukat. "Iskä vie meijät." Joel kertoo. "Mmh okei." Sanahdan. Minua jännittää. Mitä jos siellä onkin hirveästi ihmisiä? Kauankohan Joelin treenit kestävät? Ihan sama. Istun Joelin perheen auton takapenkille. Joel istuu viereeni. Onneksi.
Joelin isä ajaa tuon kyseisen treeni hallin pihaan, meidän poistuessa autosta. "Kiitti." Joel sanoo laittaen auton oven kiinni. Kävelemme sisälle Joelin mennessä laittamaan varusteet päällensä. Istun itse katsomoon. Täällä on ehkä kymmenen muutakin. Pian viereeni istuu joku tyttö. "Kuka sä oot, en oo nähny sua ennen." Tyttö kysyy. "Ööääh oon Aleksi." Kerron hiljaa. Vittu. "Aa okei mä oon Minna." Tyttö kertoo. "Okei." Hymähdän.
Katson kun Joel menee jäälle. Poosun kanssa. (Sovitaa et Poosuki harrastaa nyt sitä) "tiiäksä ton Joelin?" Tyttö kysyy. "Joo." Vastaan. "Se on aika hyvän näkönen." Minna hymähtää. "Munki mielestä." Sanahdan. "Oon käyny kattoo sen reenei kohta puol vuotta." Minna kertoo. "Okei? Miks." Kysyn. "Se on nii hyvä pelaa." Tyttö kertoo. "Tekis mieli iskee se." Tyttö naurahtaa. Hiljenen. Ahdistaa. Mitä jos tuo tyttö vie Joelin minulta?
Time skip
Joelin ja muiden treenit loppuvat kohta. Tyttö on puhunut melkein koko ajan Joelista. Se on hieman häiritsevää. "Onkohan Joel varattu?" Tyttö miettii ääneen. "On." Vastaan. Minna kääntää katseensa minuun. "Kelle?" Minna kysyy. "Ei ainakaan sulle." Sanahdan lähtien samalla Joelin kanssa pois. En tykkää tuosta tytöstä ollenkaan.
"Kuka se oli kelle juttelit?" Joel kysyy. "Joku Minna, puhu susta koko ajan." Sanon hiljaa. "Aa.. mitä se sano?" Joel kysyy. "En mä tiiä. Selitti jotai et on ollu kattoo sun treenei koht puol vuotta. Sen mielestä oot hyvän näköne." Kerron. "Jaa." Joel hymähtää. "Älä pelkää. En vaiha sua koskaan." Joel sanoo halaten minua. Hymyilen pienesti kiertäen käteni Joelin ympärille. Odotamme kyytiä Joelin luokke, treeni hallin edessä. Joel painaa huulensa huulilleni, minun vastatessa suudelmaan. Pian kumminkin erkanemme hapen puutteen vuoksi. "Rakastan sua." Joel sanoo. "Mäkin sua." Sanon. "Ooks sä Joel oikeesti varattu?" Luoksemme tullut Minna kysyy.
--
Hyi mitä paskaa. Ja hyi minä.
Ja idea siltä joltai kenellä oli saman tapane tälläne jutska:)
YOU ARE READING
Love of mine // Blind Channel
FanfictionLukio ja yläaste.. Aleksi kamppailee omien ongemiensa kanssa. Sentään on välittävät vanhemmat, vaikka harvakseen ne ovatkin kotona. Aleksi on melko yksinäinen ja ujo poika. Onneksi tuo kumminkin löytää mukavaan kaveriporukkaan, vaikka jännittääkin v...