Uimaan

235 21 20
                                    

Tommi Lalli•

Valitsen irttari pussiin jotain hyviä karkkeja. Minun tehtävä oli siis tuoda karkit Joonakselle. Otan punamustia kalloja reilusti pussiin, ne ovat aivan paaarhaita. Jos olet erimieltä, niin haistappa paska. Karkkipussin tehtyäni punnitsen sen. 798g ehkä se riittää meille kuudelle. Ehkä. No mutta ihan sama. Kävelen kassalle ja maksan tuon, jonka jälkeen lähden kävelemään Joonaksen kotia kohti. Sinne ei ole pitkä matka. Ja hei ostin muuten myös kuusi red bullia.

Koputan Poosun perheen oveen. Joonas ei avannutkaan ovea vaan Aleksi. "Moi." Tuo mumisee. "Moii." Sanon tuolle ja riisun kenkäni. "onks kaikki muut tullu jo?" Kysyn. Aleksi nyökkää ja lähtee takaisin olkkariin, jossa luulisin muiden olevan. "Kuka ottaa red bullin?" Huudahdan. "Minä!" Joonas huutaa. "Mä ja Aleksi voiaa ottaa." Joel kertoo. "Minäää!!" Niko sanoo. Eli kaikille. Otan kassistani kuusi red bullia ja jaan ne kaikille. "No mitä me  tehää?" Kysyn ja istun Nikon toiselle puolle. "Öö mennäänkö uimaan?" Joonas ehdottaa. "käy." Sanon. "joo mullekkin käy." Niko sanoo. "No minne mentäis uimaan?" Olli kysyy. "Ööh en tiiä." Sanon. "Eiks tos lähel oo se yks ranta eikä siel oo melkei ikinä ketää." Joel kertoo. "Hei juu muute, mennää sinne." Joonas hymähtää.

•Joel Hokka•

"Aleksi tulisit uimaan." Sanon tuolle. "En mä haluu.." Aleksi mumisee. "Ahistaako sua?" Kysyn. Tuo nyökkää ja painaa päänsä rintakehälleni. "Mikä sua ahdistaa?" Kysyn. "en haluu olla melkein alasti muiden kun sun kanssa.." tuo kertoo hiljaa. "Voi rakas." Sanon hiljaa ja alan silittää tuon hiuksia. "Sitä paitsi en haluu et ne n-näkee mun a-arvet.." tuo mumisee. "Aleksi lupaan ettei kukaan välitä niistä, sä saat olla ihan oma ittes mun ja jätkien seurassa." Kerron tuolle. "Mmh." Tuo mumisee. "Tulisit uimaan meijän kaa." Sanon tuolle. "No okei.."

Lähdimme koko poppoo kävelemään rantaa kohti. Sinne ei ole pitkä matka. Nappaan Aleksin käden omaani. Minua harmittaa ettei Aleksi voi olla oma itsensä jätkien edessä. Tiedän että se on vaikeaa tuolle. Onneksi edes minun kanssa se voi olla juuri se Aleksi kuka se oikeasti on. Saavumme rannalle, täällä ei ole ketään. Ei yhtään ketään. Paitsi tietysti me kuusi. Tollot. "Käydää vaihtaa uikkarit." Joonas sanoo ja osoittaa pukukoppeja. "Haluuks sä mennä eka?" Kysyn Aleksilta. "Voiksä tulla mun kaa?" Tuo kysyy hiljaa. "Joo voin." Sanon ja kävelen Aleksin kanssa pukukoppiin. "Ette sit ala paneen!" Kuulen Joonaksen huudon. "Eiei!" Huudan tuolle takaisin. Laitan pukukopin oven kiinni ja alan ottamaan vaatteitani poies. Aleksi tekee saman. Saatuani kaikki vaatteeni pois, laitan päälleni uimashortsit. Aleksi tekee jälleen saman. "Mis sun pyyhe?" Aleksi kysyy. "Tossa kassissa tollo." Sanon tuolle ja nappaan pyyhkeeni. Avaan pukukopin oven ja astun ulos sieltä Aleksi perässäni. "Nonii tulittehan te." Joonas sanoo. "Eihän meillä ees mennyt kauaa." Aleksi puollustautuu. "No joo." Joonas sanoo. "Vika vedessä on mätämuna." Niko huudahtaa ja lähtee juoksemaan vettä kohti. Lähden itksekin juoksemaan vettä kohti. Juoksen veteen kolmantena ja Aleksi neljäntenä. Tommi tuli viidentenä, ja meidän rakas Joonas oli viimeinen. Olli oli tosiaan toinen.

Time skipp

Istumme kaikki kuusi Joonaksen perheen olkkarissa. Meillä on tylsää. Kaikki muut katsovat puhelimia paitsi minä. Aleksi katsoo jotain instasta. "Mitä sä katot?" Kysyn tuolta. Aleksi näyttää puhelintaan. "Miks sä mun ig katot ku oon iha livenäki tässä?" Kysyn. "En tiiä." Tuo hymähtää ja jatkaa kuvieni selailua. "Mulla on tylsää." Sanon Aleksille. "Mulla ei." Aleksi vastaa. "Aijjaa no mut voiks tehä mun kaa jotaki?" Kysyn. "En tiiä, ehkä kohta." Aleksi vastaa. Painan huuleni tuon niskaan. "Joel sä oot tollo." Aleksi sanoo ja laittaa puhelimensa pois. Tuo kääntyy syliini niin päin että nään tuon kasvot. Painan huuleni Aleksin vastaaville, tuon vastatessa suudelmaani. Lasken käteni tuon alaselälle, kun taas tuon kädet siirtyvät niskaani. "Hei me muutki olla vielä täällä." Tommi huomattaa. Irtaudun suudelmasta hymyillen. "Ai nii." Hymähdän.

--

Antakaa mulle jotain ideoita tähän kirjaan tai lopetan tämän.

Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now