•Jonna Kaunisvesi• (Allun äiti)
Tw?
Istun baarissa. Mieheni kera. Ja onhan täällä paljon muitakin. Minua vituttaa. Ja surettaa. En saakkaan toista lasta. Joudun tyytymään pelkkään Aleksiin. Vedän kurkusta alas kolmatta tuoppia. Shottejakin on tullut otettua muutama. Tahdon unohtaa kaiken. Tämä ei kyllä ehkä tee keholleni hyvää mutta mitä väliä. Tahdon unohtaa kaiken. Kirjaimellisesti kaiken.
"Jonna hei rauhotu vähä." Matti sanoo minulle. Matti on tosiaan mieheni. "En mä. Haluan unohtaa kaiken." Vastaan jo sammaltaen. "Sä tiedät sitten mitä aamulla odottaa." Matti hymähtää. "Joo tiedän." Huokaisen. Tilaan lisää bisseä. Ja shotti lautasen. Alan vetämään shotteja ihan kivaan tahtiin.
"Meen käymään vessassa." Matti ilmoittaa. "JuUh." Vastaan. Juon tuopistani bisseä. Lisää. Ja lisää. Pian luokseni kävelee joku mies. "Yritätkö unohtaa kaiken?" Mies kysyy. Nyökkään kännisenä. "Nää vois auttaa asiaa." Mies sanoo ojentaen minulle minigrip pussin jossa on pieniä valkoisia tabletteja. "Saat ilmaseks ekan kerran." Mies hynähtää. Otan minigrip pussista muutaman tabletin ja nielaisen ne jonka jälkeen piilotan tuon taskuuni.
Time skip
Matti taluttaa minua taksille. Meidän piti muka lähteä. Matti ei juonut kuin muutaman. Kai. Matti istuttaa minut taksin takapenkille laittaen minulle myös turvavyön. Matti itse kävelee toiselle puolle ja istuu viereeni. "Minne meette?" Ilmeisesti taksi kuski kysyy. "Kotiin. Osote on ************ **." Matti kertoo. Kuski nyökkää jonka jälkeen lähtee ajamaan sinne.
Kuski ajaa talomme pihaan. Matti nousee autosta auttaen myös minut pois. Tuo maksaa kyytimme jonka jälkeen kävelee ovelle. "Onks sulla avaimet?" Matti kysyy. Pudistan päätäni. Matti koputtaa oveen.
•Aleksi Kaunisvesi•
Ulko-oveen koputetaan. Kuka siellä on tähän aikaan? Eiku äiti ja isä varmaan.. Kävelen alakertaan ja avaan oven varovasti. Oven takaa paljastuu isä ja todella känninen äiti.. "AlEkSiI!" Äitini huudahtaa tullen halaamaan minua. "Jonna rauhotu taas." Matti eli isäni sanoo. Matti lähtee yläkertaan jättäen minut ja äitini kaksin alas. Oletko tosissasi? "JoO jOo." Äitini sanoo. "MiTä ÄiTiN rAkAs?" Äitini kysyy todella kännisenä. "Ei hyvää." Vastaan. "VoI Ei OnKo JoTaIn KäYnY?" Äiti kysyy. "On." Vastaan. "KeRrO mUlLe." Äitini yrittää. Pudistan päätäni ja irrottaudun äitin otteesta. Juoksen takaisin huoneeseeni lukiten oven.
Istun sängylleni. En halua olla alhaalla. Sillä äitini on luultavasti yhä siellä. Kohta sekin kylläkin varmasti menee nukkumaan. Isäni meni jo kai? Tai sitten se meni vain vessaan. Ehkä voisin itsekin. En nyt halua mennä pesemään hampaita. Jätän välistä tällä kertaa. Sitä paitsi en ole edes syönyt tänään mitään. Sammutan huoneestani valot, paitsi yövalon jätän päälle. Laitan puhelimen lataukseen jonka jälkeen kääriydyn peittoon ja suljen silmäni. Hyvää yötä.
--
Sorge lyhyempi luku 🥲
YOU ARE READING
Love of mine // Blind Channel
FanfictionLukio ja yläaste.. Aleksi kamppailee omien ongemiensa kanssa. Sentään on välittävät vanhemmat, vaikka harvakseen ne ovatkin kotona. Aleksi on melko yksinäinen ja ujo poika. Onneksi tuo kumminkin löytää mukavaan kaveriporukkaan, vaikka jännittääkin v...