•Olli Matela•
Tiedän että minun pitäisi päästä yli tunteistani Aleksia kohtaan. Tuntuu pahalta katsoa Joelia ja Aleksia. Miksen minä voi olla Joel? Mitä olen tehnyt väärin? "Haluuks joku vettä vahvempaa?" Niko huudahtaa keittiöstä. En tosiaan aijo juoda ainakaan yhtä paljoa kuin viimeksi. Olo oli aamulla aivan karsea, vaikka tiesin ettei ryyppäämisen jälkeen voi olla hyvä olo. Kai. "Mä haluuun!" Joonas kertoo. "Tuo mullekkin." Sanon. Joel ja Aleksi katsovat jotain yhdessä -luultavasti- Aleksin kännykältä. "Mitä pikkumies ja isomies ottaa?" Niko kysyy noilta. "Pepsiä." Aleksi sanoo. "Mäkin haluun pepsii." Joel kertoo. "Maxii?" Niko kysyy. Nuo nyökkäävät.
Kävelen keittiöön missä Niko on. "Niko muute." Sanon tuolle. "Joo mitä?" Niko kysyy. "Ku tota.. Aleksi ja Joel varmaa seurustelee nii.. ööh kannattaako mun enää- tai siis eihän mun." Selitän tuolle sopertaen. "Hetkonen? Sä tykkäät Aleksista, mut se on varattu. Ja mietit et kertoisitko tunteistas sille, jos oikein ymmärsin." Niko kertoo. Nyökkään. Ymmärsit täysin oikein. "Mä ehkä yrittäisin päästä Aleksista yli." Niko hymähtää. Voi kun se olisi helppoa..
Istun takaisin sohvalle. Tommi oli vienyt paikkani nojatuolilta. No jaa.. en mäkään haluaisi Aleksin ja Joelin nuolemista katsoa. Mieluummin olisin itse Joelin paikalla. Vittu. Ymmärrä jo Olli ettei sulla ole mahiksia siihen. Se seurustelee Joelin kanssa. Ja on onnellinen siinä. Kai. Ehkä minun pitäisi pyytää joku päivä Aleksia luokseni. Voisimme olla kahdestaan. Ja vaikka pussailla- tai siis. Voisimmepa. Haluan kutsua Aleksia poikaystäväkseni. "Ollii?" Niko sanoo heilauttaen kättään naamani edessä. "Mmh mitä?" Kysyn. "Nii että onko sulla mitään ideoita et mitä tehtäis?" Tommi kysyy. "Ei oo." Vastaan. "Paitsi se et juuaan vähä enemmä." Lisään.
•Aleksi Kaunisvesi•
Kävelen Joelin perässä yläkertaan. Meidän kuulemma pitäisi nukkua sohvalla. Joonas nukkuu huoneessaan. Mutta muut alkoivat juomaan, enkä tahdo kuulla samaa mitä Olli viimeksi sanoi.. Eikä juominen muutenkaan tee hyvää. Olemmehan kaikki alaikäisiä. Sentään Joel ei juo. Olen siitä hyvin onnellinen. Vaikka Joel on meistä kumminkin vanhin. Välillä musta tuntuu että.. pilaan kaiken. Kun oon tällänen. Minua ahdistaa kaikki. Mutta.. ei Joel ole ainakaan valittanut. Taino niinh..
"Joel..?" Sanon hiljaa. "Mitä? Onks kaikki hyvin?" Joel kysyy nostaen katseensa minuun. Pudistan päätäni ja purskahdan itkuun. "Aleksi mikä on?" Tuo kysyy huolissaan. "H-haittaako sua.. e-ettet voi n-nytkään juoda..?" Kysyn tuolta änkyttäen. Vittu hyvin meni taas. "Ei, ei haittaa Aleksi." Tuo vastaa minulle. "M-mmh.." mumisen ja painan pääni tuon rintakehälle. "Aleksi kaikki on hyvin." Joel kertoo.
--
Anteeks lyhyt luku mutta jään tauolle. Mä en jaksa tällä hetkellä.. Palailen joskus. En tiiä millon, mut luultavasti vielä tänä vuonna. Mut yks positiivinen asia et nään yhen ihanan ihmisen kolmen kuukauden päästä <3
YOU ARE READING
Love of mine // Blind Channel
FanfictionLukio ja yläaste.. Aleksi kamppailee omien ongemiensa kanssa. Sentään on välittävät vanhemmat, vaikka harvakseen ne ovatkin kotona. Aleksi on melko yksinäinen ja ujo poika. Onneksi tuo kumminkin löytää mukavaan kaveriporukkaan, vaikka jännittääkin v...