Isä..

200 21 13
                                    

(KÄYKÄÄ LUKEE EDELLINEN LUKU ENNEN TÄTÄ!!)

Joel Hokka•

Soitan Aleksille. Tuo ei vastaa.. Onkohan jotain sattunut. Viimeksi.. en edes halua muistella mitä tapahtui.. Laitan tuolle muutanan viestin, siinä toivossa että vastaisi edes niihin. Katson snäppi karttaa. Tuo on ollut kotonaan ainakin kaksi kymmentä minuuttia sitten. Kyllä Aleksilla on varmasti kaikki hyvin. Uskoisin niin ainakin. Kyllä tuo luultavasti puhuisi minulle tai jollekkin toiselle, jos joku olisi huonosti. Ja onhan kellokin jo kaksitoista yöllä. Ehkä Aleksi on mennyt nukkumaan. Voisin kai itsekin.

Kävelen alakertaan. Olkkarissa istuvat näköjään kaikki muut. Istun Niinan viereen ainoalle vapaalle paikalle. "Mulla on tylsää." Kiia sanahtaa. "Mullakin." Jasmin sanoo. "No mitä te haluaisitte tehdä?" Äitini kysyy. "En mä tiiä." Jasmin sanoo. "Ahaa.. No ööh. Pitäisi varmaan mennä nukkumaan." Äitini sanoo. "Miksi?" Kiia kysyy "iHmEiSsÄäN." "Kello on kumminkin jo puoli yksi." Niina sanoo. "Aha." Kiia sanahtaa ja lähtee huoneeseensa. Lähden itsekin vierashuoneeseen takaisin. Kävin kyllä pesemässä hampaat.

Time skip

•Aleksi Kaunisvesi•

Hätkähdän ajatuksistani kun minulle soittaa joku tuntematon numero. Eikö isä sanonut ettei niihin kannata vastata? Uskallanko vastata? Ehkä pitäisi. Sitä ei ikinä tiedä että mitä siellä on. Ja osaanhan lopettaakin puhelun. Daa.

Puhelu:

Minä: Aleksi Kaunisvesi

Joo. En koskaan aloita puhelua noin.

Joku?: hei. Onko Matti Kaunisvesi tuttu sinulle?

Minä: joo. Se on mun isä

Joku?: okei. Matti oli joutunut auto kolariin. Linja-auto ajoi Matin auton kylkeen.. Olemme pahoillamme. Mitään ei ollut enää tehtävissä..

Minä: m-mitä..?

Lääkäri: Voit tulla vielä katsomaan isääsi, viimeisen kerran.

Lääkäri: Onko sinulla äitiä?

Minä: mmh joo

Lääkäri: osaatko sanoa missä hän on? Emme saaneet häneen yhteyttä.

Minä: en mä tiiä.. s-se hakkas m-mut jonka j-jälkeen l-lähti..

Lääkäri: onko äitisi ollut aina väkivaltainen sinua kohtaan?

Minä: ei.. se alko pari päivää sitten..

Lääkäri: sun on parempi päätä pois kotoa.

Minä: ei mulla ole sitten enää kotia..

Lääkäri: täytyy ilmoittaa sossuille.

Minä: mmitä..

Lääkäri: pääset laitokseen. et voi olla kotona.

Minä: mmh..

_

Lopetan puhelun. En halua puhua kuule juuri nyt. Purskahdan pahempaan itkuun. Ei elämässä ole enää mitään hyvää. Menetin isäni.. Isäni oli minulle kaikki kaikessa. Pystyin puhumaan tuolle melkein mistä vaan. Isä oli aina tukenani. Ihan aina. Paitsi tänne Ouluun muutettuamme tuolla ei ollut oikein enää aikaa minulle.. Työt veivät kaiken..

Time skip viikko

Isän hautajaiset noin kuukauden päästä. Tahdon että Joel tulee mukaani sinne. En selviä siitä yksin. Joel tulee viikon päästä pois Norjasta. Eikun kahden. Mitenköhän Joelilla menee? En ole sitäkään kerennyt kysymään. Sossut ovat käyneet täällä muutaman kerran tällä viikolla. Tänään olisi lähtö uuteen kotiin. Laitokseen. Minulla on kuulemma huonekaveri siellä. Vuotta vanhempi. Olen kysellyt myös muita asioita. Kavereita saa tuoda. Ja Joelille anoin luvan jäädä yöksi. En pärjää ilman tuota. Tästäkään asiasta en ole puhunut Joelille mitään. On ehkä.. hieman kerrottavaa..

--

Itken. Miksen osaa kirjottaa enää mitään hyvää. Oikeesti poistan tän saatanan kirjan kohta. Mut eniveis menen taas huomenna kuolemaan kouluun. Ja perjantain jälkeen en ole enää elossa että heippa.


Love of mine // Blind ChannelWhere stories live. Discover now