Kapittel 38

3 0 0
                                    


Anna hadde bare lyst til å krype rett til sengs da hun kom hjem, men tok seg sammen og gikk inn på badet først. Hun hadde hatt en fantastisk kveld.

Jentekveld var jentekveld uansett hvilken planet en var på, virket det som. Amari hadde vært en god lytter, og god til å prate. Noen ganger var det godt å ha noen som bare pratet i vei og fikk ens egne tanker over på andre ting. Likevel, det at hun hadde kunnet forstå Annas sorg og forvirring var en trøst. Amari mente hun burde snakke med Aran. Hans brå skifte virket merkelig, sa hun, og han kunne ikke bare kaste henne i fra seg på den måten. «Dessuten ...», hadde hun sagt, «... til å være så lite interessert i deg, virker det merkelig at han ikke kan ta øynene fra deg når dere er i samme rom.»

Dette hadde overrasket Anna. Hennes inntrykk hadde vært at han var fullstendig likegyldig overfor henne. Uansett skulle hun ta Amaris råd. I morgen skulle hun ta mot til seg, og oppsøke ham. Få en forklaring på det brå skiftet hans.

Amari hadde også fortalt henne noe annet som hadde forundret Anna. Ifølge ryktene som gikk, trodde flere at Anna hadde noen evner som skulle være uvanlige på Shegan. Slike evner var kun sett tidligere hos et fåtall sheganere. Amari hadde fortalt om disse tidligere Sheganerne, og hva de hadde gjort. Fortellingene framstod nesten som eventyr syntes Anne. Hun hadde og fortalt om en profeti som noen nå mente passet med Anna. Profetien hørtes merkelig ut, og hun kunne ikke skjønne hva den skulle bety, men så var hun ikke så kjent med Shegansk kultur og historie ennå.

Anna hadde ledd det bort og sagt at dette nok ikke gjaldt et vesen fra en annen planet med bare noen gener fra sheganere i kroppen. Hun måtte imidlertid når hun lå her, innrømme for seg selv at kroppen hennes hadde gjort noen merkelige ting etter at hun kom hit, og da tenkte hun ikke bare på det at hun var i stand til å lese tankene til andre. Imidlertid var skjebnen til disse tidligere Sheganerne ikke noe å trakte etter. Alle hadde mistet livet som følge av at de hadde brukt evnene sine til å bekjempe de eller det som truet Sheganerne.

Hun slo av lyset, og søvnen kom fort trass i tankene som surret rundt i hodet hennes.

SkyggenWhere stories live. Discover now