Kerjanya terganggu apabila pintu pejabat diketuk oleh seseorang.
Coach Jayden memasuki bilik Tengku Laura dengan senyuman hormat.
Tengku Laura membalas senyuman itu.
" Yes, Mr. Jayden. How can i help you with? " Soal Tengku Laura.
Coach Jayden yang sudah mengambil tempat duduk di hadapan meja Tengku Laura itu berdehem.
" I'm afraid to tell you this cus' it will disappoint your daughter. It's about her semi final tournament next week " Kata Coach Jayden berhati-hati.
Tengku Laura yang faham akan hal itu mengangguk kepala lalu menyuruh Coach Jayden meneruskan katanya.
" Tournament tu macam mana pun kena juga buat sebab semua fighter mewakili negeri. Jadi agak susah untuk postpone dan aturkan semula jadual. Saya risau keadaan Hazel kalau dia tahu pasal ni "
Tengku Laura angguk lagi. Faham dengan kerisauan pelatih anaknya.
" Hazel was so struggling and hard working in all of her training. She's so impressive at her 18 years old age. No one can do it like her, she's just different from others. For that reason, i humbly want to ask for your help, please do something for my student, i really want her to win this tour "
Sambung Coach Jayden lagi panjang. Boleh dilihat di wajahnya merayu tetapi lebih kepada segan.
Dia sangat sayangkan anak muridnya, Hazel. Dia telah menjadi guru pelatih persendirian sejak Hazel berumur 4 tahun sehinggalah Evilragazza menyambung pengajian di sini.
Masakan dia mahu melihat peluang besar itu dilepaskan begitu sahaja untuk anak muridnya?
Dia harus berbuat sesuatu, tetapi dia tiada kuasa 'besar', jadi dia menebalkan muka dan meminta majikannya sendiri berbuat demikian.
Tengku Laura tersenyum. Begitu sayang Coach Jayden terhadap anak kembar pertamanya.
" I see. Macam ni lah Mr. Jayden. I will try to do something for you and for the sake of my daughter. Tapi, kalau tak berjaya memang bukan rezeki untuk Hazel. Semua di tangan tuhan kan? " Kata Tengku Laura lembut.
Coach Jayden diam sebentar kemudian senyum. Ya, benar. Walaupun mereka berbeza agama tetapi tuhan tetap satu.
Kepercayaan mereka sama tetapi berbeza. Tuhan sebaik-baik mengetahui.
Coach Jayden tunduk sedikit.
" Thank you for your time. I will wait for your news and i hope it's good for Hazel. Thank you, Madame " Coach Jayden kemudian bangun dan keluar dari bilik itu.
Setelah itu, Tengku Laura bersandar di kerusi empuk itu. Dia sedikit mengeluh.
Bercakap tentang Hazel dia merasa sebak. Sudah 2 hari dan Hazel masih tidak sedarkan diri.
Puterinya itu mengalami hypovolemia dan masih dalam rawatan. Penderma darah untuk anaknya itu ialah Tengku Laura sendiri.
Keadaannya lemah, rangka kepalanya retak sedikit akibat hentakan yang kuat. Beberapa hentakan sebelum itu sudah terkena di beberapa anak tangga dan itu membuatkan lukanya dalam dan retakan yang agak teruk.
Kemungkinan banyak kesan sampingan yang akan Hazel hadapi.
Hati seorang ibu yang penuh dengan kerisauan itu berdoa buat berapa kalinya supaya anaknya selamat.
Apabila teringatkan si pelaku itu, hati yang tenang tadi mula membuak rasa marah, tetapi disabarkan hati supaya bertindak rasional.
Dia masih lagi mencari Rachel yang dengar khabar melarikan diri selepas kejadian dan masih belum dijumpai.
YOU ARE READING
Triplets T&N
Teen Fiction[Highest Ranking #1 in crackhead] [Highest Ranking #1 in sport] [Highest Ranking #1 in triplets] [Highest Ranking #1 in taekwando] [Highest Ranking #1 in lovestory] [Highest Ranking #1 in funny] [Highest Ranking #1in love] [Highest Ranking #1 in law...