CHP 46

240 21 0
                                    

Pintu VVIP Ward ditolak dari luar dan kaki melangkah masuk. Langkah terhenti apabila melihat dua susuk yang dikenalinya menyapa mata.

Kaki perlahan melangkah ke arah pasangan suami isteri yang berada disisi katil pesakit.

Haq berdehem. Tengku Khaleed disalam dan senyum nipis diberi kepada Tengku Laura.

Tengku Laura membalas senyuman itu sebelum berkata

" Haq datang nak tengok Hazel ya ? "

" Ya, Madam " Sambil kepala diangguk.

Mata dilirikkan ke arah Hazel. Hazel masih tidak sedarkan diri, tetapi keadaannya semakin baik dan stabil. Wajah Hazel juga tidak lagi pucat sewaktu awal-awal dulu. Di dalam hati Haq berdoa agar Hazel akan sedar dan cepat sembuh. Perasaan bersalahnya makin hari makin kuat.

Tanpa sedar keluhan dilepaskan.

Pasangan suami isteri itu beralih pandangan kepada Haq.

" Haq selalu ke datang tengok Hazel ?" Soal Tengku Laura.

Haq angkat muka.

" Bila ada masa saya memang akan datang tengok Hazel " Haq menjawab dengan nada yakin.

Tengku Laura tersenyum.

" Haq rasa bersalah dengan Hazel ? " Soal Tengku Laura lagi.

Haq tundukkan wajahnya dan dia hanya mampu mengangguk perlahan.

Tengku Khaleed menepuk bahu Haq

" Bukan salah kamu. Semua yang jadi pasti ada sebabnya. Dan semua yang terjadi dengan izin Allah. Haq doakan jelah Hazel sedar ya ? "

Kemudian Tengku Khaleed mengajak isterinya pulang memandangkan sudah hampir 2 jam mereka disitu. Setelah menyalami tangan Tengku Khaleed, Haq ditinggalkan sendirian di dalam ward Hazel.

Wajah Hazel ditenung lama.

" Bila awak nak sedar ? "

*****

" Tahirra Mikayla !" Laung Amanda dari tingkat atas dorm mereka.

Mikayla yang sedang scroll TikTok itu terkejut. Dah apahal pula minah ni.

" Haaa ! " Sahutnya. Tapi malas nak angkat bontot.

Mendegar hentakkan kaki Amanda yang seakan 'mecok' itu membuatkan Mikayla mengangkat muka.

" Uih, marahnya. Bulan coming ke ? " Kata Mikayla.

Amanda menjeling. Ada yang lempang coming satgi. Dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluar belakang.

Terus terbeliak mata kembarnya.

" Wehhh kau jumpa ? Jumpa kat mana ? "

Sekali lagi Amanda menjeling. Kalau aku cakap dalam jamban dia percaya tak ?

" Dalam jamban "

" HAH ?! "

Amanda buat muka selamba. Lah percaya ke ?

" Aku duk ulang alik tandas harini takde nampak pun ? "

" Memang la tak nampak sebab kau tak cari "

Mikayla diam seketika. Memikirkan sama ada apa yang dikatakan kembarnya betul ke tidak. Dalam jamban ? Biar betul. Aku duk flush 2 3 kali harini takkan phone tu timbul balik ? Yelah jamban kan ? Bukan tandas. Ke minah ni menipu aku sebenarnya.

" Kau tipu eh ? "

Amanda tidak menjawab sebaliknya dia menyerahkan Iphone 12 Pro Max kepada tuannya yang sengal.

Triplets T&NWhere stories live. Discover now