Kepala digaru sambil melihat Coach Ismadi datang ke arahnya.
" Tengku Mikayla" Nama diseru oleh guru pelatih itu.
Mikayla ketap gigi. Aduhh memang salah timing kau masuk kelas ni Kayla. Tula semalam layan Kdrama tak ingat dunia kan dah bangun lambat.
Pergi kelas pun lambat!
Masuk kelas pula salah timing! Coach Ismadi ambil kehadiran pula harini.
" Ye Coach "
" Kau tahu sekarang dah pukul berapa?"
Mikayla kerling jam di tangan. Air liur ditelan kasar.
9:43 am.
Kelas mula 8 am. Tapi kau? Pukul 8 pun tak bangun lagi.
" Kau ikut aku sekarang"
Mendengar arahan Coach Ismadi itu Mikayla mengeluh. Confirm ada denda punya.
' Hazel... Manda... save me! ' bisik suara hati Mikayla.
*****
Bahu Haq ditepuk oleh Noah.
" Ada apa nak jumpa aku ni? Sampai waktu rehat tak boleh nak tunggu. Kau rindu aku eh?" Usik Noah.
Haq tepis tangan adik kembar tidak seirasnya yang masih berada di bahu.
" Gila ke apa? Takde masa aku nak rindu kau"
Noah gelak.
" Ni kau tolong hantar dekat kelas runner. Aku ada meeting persatuan sebenarnya ni tiba-tiba pula Puan Linda suruh hantar kotak ni dekat kelas dia" Kata Haq.
" Ooo"
Noah menyambut huluran kotak yang diberi Haq itu.
" Nasib baik aku dah settle latihan kalau tak pandai pandai lah kau hantar sendiri. K caw lu"
" Thanks bro"
Noah teruskan langkahnya untuk pergi ke kelas pelari pecut.
Sprint Runner Academy
Apabila ternampak tubuh Coach Ismadi kaki terus melangkah ke sana.
" Asslamualaikum Coach " Salam diberi tetapi mata memerhati Mikayla yang sedang melakukan denda disebelahnya.
" Waalaikummussalam. Ha Noah apahal ni?" Salam dijawab langsung soalan dituju.
Noah menghulurkan sebuah kotak kepada guru pelatih itu.
" Apa benda ni?" Tanya Coach Ismadi sambil menyambut huluran.
Noah angkat bahu.
" Puan Linda suruh hantar kat sini tapi bila saya tanya student kat mana Puan Linda , dia cakap Puan Linda keluar jadi saya bagi Coach jela"
" Aku tanya apa benda ni. Bukan suruh cakap jalan cerita" Balas Coach Ismadi.
" Ouh ni kotak la Coach apa lagi"
Coach Ismadi memandang Noah yang tersengih.
" Loyar buruk pula kau dengan aku ye?"
Kotak coklat itu dilihat sebelum dia beredar.
" Ha kau tolong tengok budak tak reti tengok jam ni buat denda. Kang aku takde dia tak buat pula denda aku bagi" Pesan Coach Ismadi kepada Noah.
Noah hanya mengangguk faham.
Mikayla mencebik.
" Dengan pelajar bukan kelas dia bukan main mesra sampai pelajar sendiri puih hampeh" Kata Mikayla perlahan.
YOU ARE READING
Triplets T&N
Roman pour Adolescents[Highest Ranking #1 in crackhead] [Highest Ranking #1 in sport] [Highest Ranking #1 in triplets] [Highest Ranking #1 in taekwando] [Highest Ranking #1 in lovestory] [Highest Ranking #1 in funny] [Highest Ranking #1in love] [Highest Ranking #1 in law...