Ketukkan di pintu yang kuat itu mengejutkan kembar tiga yang sedang enak dibuai mimpi. Hazel yang susah bangun tu pun terbeliak mata.
'' Bangun...!! Bangunnnn!!! ''
Laungan itu keluar dari mulut Tengku Laura. Dia berjalan masuk ke dalam bilik tidur Hazel.
'' Astaghfiruallahhalazim.... eh bangun sekarang. Matahari dah terpacak atas kepala awak bertiga duk menonggeng tido lagi?! ''
Korang tengok Tengku Laura macam lemah lembut en? Jangan mimpi aku nak buat cenggitu, mak kat Malaysia ni sama je nyah.
Mata yang penuh dengan tahi mata tu terus Amanda gosok. Mikayla yang tidur di sebelah kiri katil itu terbuka mata luas apabila Tengku Laura membuka langsir yang panjang berapa cm tah.
Langsir tu jarak berapa meter je dari dia mana tak silau mata.
'' Awak bertiga ni tidur pukul berapa semalam sampai tak reti nak bangun?''
'' Entah apa jadi kat dorm tu selama ni agaknya ''
Amanda dah bangun dari baring. Dia tau bangun ke tak bangun ke bonda akan bebel juga.
Mikayla menggeliat sebelum dia juga turut bangun.
Tengku Laura bercekak pinggang melihat yang sorang lagi tu pejam mata lagi sekali.
Selimut comforter itu ditarik kuat.
'' Tashfeen Hazel! Ya Allah budak ni ''
Sekelip mata punggung Hazel disepak kuat oleh Madam Laura kita.
Dua kembar itu tergelak dengan mata masih terpejam.
'' Bangun cepat, teman bonda pergi supermarket nak beli barang dapur ''
Satu keluhan dilepaskan. Susah betul budak bertiga ni nak bangun dah kenapa.
Jap try pancing.
'' Bangun lah pergi makan kat bawah. Mak Yam buat nasi lemak tu ''
Mikayla dah mulut ternganga ke atas. Tido balik.
Amanda? Tengah berusaha tak tutup mata walaupun rupa macam mat ngisap dah.
Tengku Laura kemudian berkata sesuatu,
'' Kau sabar aku bagitau bapak kau '' Kaki laju melangkah keluar dari bilik itu.
Tiga pasang telinga yang mendengar itu terus membulat mata. EvG bangun dari katil dan berebut nak masuk bilik air.
'' Weh bingai aku dulu! '' Kata Mikayla kuat.
'' Ah takde ketepi aku dulu, aku cecah lantai dulu tadi '' Kata Amanda. Adik beradik en benda tu pun dia berkira.
Rambut dua kembar itu ditarik kuat dari belakang.
'' Ni bilik aku lahanat, blah. ''
Hazel menolak kuat adik kembarnya ke arah pintu dan terus selamba masuk bilik air.
Dua pasang mata memandang masing-masing lalu tersedar sesuatu.
Dan mulalah pula berebut sape dapat tombol pintu dulu.
EvG memang tido sebilik semalam sebab layan netflix sampai pukul 4 pagi. And yes, sekarang cuti dua minggu lepas tournament haritu.
Selama satu jam mereka bersiap, akhirnya tiga anak dara yang ditunggu turun untuk menjamu breakfast.
Mikayla keluar dari bilik yang berada di hujung sekali.
Mukanya masam. Amanda disebelah juga mengeluh.
YOU ARE READING
Triplets T&N
Teen Fiction[Highest Ranking #1 in crackhead] [Highest Ranking #1 in sport] [Highest Ranking #1 in triplets] [Highest Ranking #1 in taekwando] [Highest Ranking #1 in lovestory] [Highest Ranking #1 in funny] [Highest Ranking #1in love] [Highest Ranking #1 in law...