17. bölüm Kaza

63 21 9
                                    

Bazen olur ya sanki dünyada zaman durmuş sadece ses ve geçen rüzgarın hissiyatını hissedersin ama hiçbir şeyin farkında olmazsın aynı o anlardan biriydi. Dalmıştım doğayı düşünüyordum , alt geçite doğru yürüyordum ve birden sanki zaman durmuştu. Tek duyduğum ise,

Annem: *beni kolumdan tutup çekerek.* Yunus dikkat et.

Yokuştan gelen hızlı araba bize doğru geliyordu doğayı düşünmekten farkına bile varmamışım.

Annem: Sen iyi misin?

Yunus: Ben iyiyim de araba köşeye vurdu. Anne hemen ambulansı ve itfaiyeyi ara ben arabanın içine bakacağım.

Annem: İtfaiye ne alaka?

Yunus: Anne araba motorundan duman yükseliyor araba patlamasına karşılık ne olur ne olmaz ara sen ne soruşturuyorsun.

Annem: Tamam tamam arıyorum.

Araba çok hızlı bir şekilde tünel girişinin köşesine vurmuştu. Umarım yolculara bişi olmamıştır. Arabaya doğru yaklaştım. Arabanın motorundan duman çıkıyordu. Arabada camlar parçalanmıştı. Arabaya yaklaştım. Tünelin yukarısından su damlaları arabanın kaportasına düşüyordu. Arabaya doğru ilerledim. Arabanın yan tarafında sürücü kursu arabası yazıyordu , camdan içeri baktım. Öksürme sesleri duyuyordum.

Sürücü koltuğunda oturan genç bir çocuk başını çarpmıştı ama bilinci yerindeydi. Yan taraf-
Gözlerime inanamıyorum Özkan hocam.
Kapıyı açmaya çalıştım ama kapı kilitliydi . Kolumu kilit açma butonuna doğru uzatıyordum ama yetişemiyordum. Özkan hocam'ın bilinci gayet yerindeydi fakat o kadar telaş yapmıştım ki farkında bile değildim.

Özkan hoca: *zar zor konuşarak* Yunus, gayet iyiyiz sorun yok.

Yunus: Hocam Allah'a şükür iyisiniz de nasıl oldu bu?
( Salak yunus hoca orda belki can savaşı veriyor sen bunu mu soruyorsun?)

Özkan hoca: Bilmiyorum, öğrencimle iki dakika bakkala kadar geçtik sonra bu yokuştan aşağı doğru gelirken öğrencim fren çalışmıyor diyordu. Kontrol ettim önümdeki frene bastım ama gerçekten nasıl olduysa frene basıyordum ama araba yavaşlamıyordu. O sırada seni gördüm ve sana çarpmamak için direksiyonu sola çevirdim.

Yunus: ( Cidden kaza geçiren adam o ama nasıl bu kadar sakin anlamış değilim.) Bir şeyiniz varmı hocam kapıyı açmaya çalıştım ama kilitliydi.

Özkan hoca: kaza sırasında kilitlenmiş olmalı.

O sırada arkada ambulanstan ve itfaiye'den  gelen  siren sesleri yüksek sesle geliyordu.
Ambulans ve itfaiye geldiği gibi sağlık ekibi ve itfaiye ekipleri anında müdahale etmişti.

Özkan hocaya doğru bakarken İtfaiye ekiplerinden biri bana doğru yaklaştı.

İtfaiye ekiplerinden biri: itfaiyeyi arayan sen misin?

Yunus: ( Burada başkası olmadığına göre benden başka kim olabilir ki dimi ama keriz. Tabikide böyle bişi demedim bunlar sadece zihnimden geçen sözlerdi. ) Evet bendim.

İtfaiye ekiplerinden biri: Aferin sana bizi aramakla çok doğru bir şey başardın araba patlamaya yakındı eğer biraz daha geç kalsak büyük ihtimalle araba çoktan patlamış olurdu. Bu arada artık siz gidebilirsiniz burayla biz ilgileniriz.

Yunus: Tamamdır, kolay gelsin.
( Adama bak çocuk muamelesi yapıyor.)

Tünelden yukarı doğru yürüyüp annemle evimize doğru gidiyorduk.

" Özkan hocan mı? Nereden tanıyorsun ki o adamı?"

" Anne, nereden olacak bana arabayı kullanmayı öğreten o adamdı gerçekten çok sakin ve çok sabırlı biridir."

MesafeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin