Prom date

241 10 3
                                    

Over een paar weken is het dan zover... PROM! Selena en ik dromen hier al sinds de dag dat we elkaar ontmoette over. Stiekem hoop ik dat Niall mij meevraagt. Na onze date hebben we nog verschillende kleine  afspraakjes gehad maar hij heeft me niet officieel gevraagd.

'Kaylee!!' Selena komt met een rood hoofd naar me toe gerend. 'Ik heb een date!' Mijn ogen worden groot. 'Oh my Gosh wie?' 'Dat zie je wel op het prom. Ik rol mijn ogen. 'Best, maar dan trakteer jij mij op Starbucks.' 'deal'

'Ik ga even naar de kluisjes.'  Selena knikt. 'Ik zie je zo wel.'

Als ik de kantine uitloop kom ik liam tegen. Als hij mij ziet mompelt hij wat tegen zijn telefoon en loopt hij weg. Ik haal mijn schouders op en loop verder naar mijn kluisje. 'Oh hey Lou' Verbaasd kijk ik hem aan. 'Wat doe jij hier?' 'Mijn kluisje zit naast die van jou remember..' Oh ja... vergeten.

Ik open mijn kluisje en een wit briefje valt op de grond. Ik raap het op en zie dat er wat op geschreven staat. Het park 19:00 xx N  Dat zal Niall wel zijn. Meteen begin ik te stressen. Wat moet ik aan? Wat gaat hij zeggen? Misschien heeft hij iemand anders.. Ik schud de gedachte weg en loop terug naar Selena die met Liam en Harry aan het kletsen is. 'Waar zijn je boeken?' SHIT..  Nu ben ik vergeten mijn boeken uit mijn kluisje te halen.. Ik draai me om en loop snel terug naar mijn kluisje waar Louis nog steeds staat.

'Boeken vergeten..' Hij knikt begrijpend. 'Heb je Niall trouwens gezien vandaag?' Louis knikt. 'Net bij muziek hoezo?' 'oh gewoon, laat maar' Ik pak mijn boeken uit mijn kluisje en loop met Louis terug naar Selena, Liam en Harry. Waar is Niall nu dan eigenlijk?

Als de bel gaat lopen Slena en ik de kantine uit. 'Hoe laat ben je uit?'  Ik kijk op mijn rooster. 'tien over vier' 'Same, dus meteen uit school Starbucks?' Ik knik en loop het Engels lokaal in. Niall zit al op onze vaste plek. Ik laat me naast hem op mijn stoel vallen. 'Mysterieus briefje hoor' Fluister ik zodat de docent het niet hoort. Hij lacht. 'I know'

Na school lopen Selena en ik naar Starbucks. Als we onze koffie hebben besluiten we een eindje door de stad te lopen. 'Wat denk je dat hij wil vertellen?' Ik haal mijn schouders op. 'geen idee..' 'Misschien vraagt hij je wel ten huwelijk.' 'yeah sure vooral omdat we niks hebben..' Ze lacht. 'Je weet maar nooit.'

Om vijf voor zeven fiets ik naar het park benieuwd wat Niall me wil vertellen en waarom dat zo belangrijk is om helemaal naar het park te gaan.  Als ik het park in fiets zie ik een lichtje branden. Ik gooi mijn fiets tegen een boom en loop op het lichtje af.

Mijn mond valt open. Er liggen waxinelichtjes op de grond en Niall staat erachter. Hij wenkt meen als ik een paar stappen naar voren zet kan ik lezen wat er in de lichtjes staat.

WILL YOU GO TO PROM WITH ME?

Niall kijkt me vragend aan. Ik knik en sla mijn armen om hem heen. Als ik zie dat hij naar me staart glimlach ik en druk ik mijn lippen op de zijne.

Selena ploft op de bank. 'Wat schattig' Ik bloos lichtjes en glimlach. 'Maandag naar school jurken passen?' Ik knik. Helaas kunnen de rest van de meiden niet mee aangezien die weer terug naar Engeland zijn.  Dus wordt het mij en Selena, like the old times

Met een glimlach op mijn gezicht open ik de dag daarna mijn ogen. Ik sta op en loop naar beneden. Zoals altijd zit mijn zusje al achter de tv met een of andere kinderprogramma op. Mijn moeder staat in de keuken. 'Morgen mam' Ik geef haar een kus op haar wang en pak een bord en een wafel die ze gebakken heeft. Als ik mijn wafel bijna op heb komt mijn vader de kamer ingelopen. Zonder iets te zeggen pakt hij een wafel en loopt hij weer naar boven. Zouden ze ruzie hebben gehad? Mijn moeder ziet mijn vragende blik en zegt 'hij heeft weer eens gedoe op zijn werk.

Niet alweer....

De vorige keer is hij drie maanden lang dood chagrijnig geweest en is hij zelfs een paar keer dronken thuis gekomen. Mijn moeder werd toen helemaal gek en probeerde er alles aan te doen om hem van de alcohol af te houden. Gelukkig is dat nu voorbij en ik hoop dat het snel weer goed komt op zijn werk..

Selena en ik lopen door de stad opzoek naar een fatsoenlijke winkel. 'Zie je iets?' Selena wijst naar een winkel. We lopen naar binnen en beginnen meteen onze zoektocht naar jurken.

Met allebei een paar jurken lopen we naar de pashokjes. Ik trek eerst de licht roze jurk aan met een open rug. 'Selena?' 'Wacht even ik kan niet bij mijn rits, ah laat maar' Ik hoor haar haar pashokje uitlopen en open mijn deur ook. Tegelijk schudden we ons hoofd. Ik draai me weer om en loop terug mijn pashokje in. Ik trek de volgende jurk aan en wacht tot Selena klaar is. Als ik Selena jurk zie schud ik lachend mijn hoofd. Ze knikt en kijkt dan naar mijn jurk. Al zeg ik het zelf, ik zie er best goed uit in deze jurk. Selena's mond hangt open. 'Dit is hem!' Ik knik en bekijk mezelf nog een keer in de spiegel. Ja ze heeft gelijk, deze neem ik. Ik loop terug mijn pashokje in en trek mijn normale kleren weer aan.

Selena heeft onderhand al een stuk of tien jurken gepast, maar er ontbrak telkens iets. Ze komt weer het pashokje uitgelopen en meteen schud ik weer mijn hoofd. Ze draait zich weer om en ik wacht tot ze haar volgende jurk aan heeft getrokken.

Als ze uit het hokje stapt worden mijn ogen groot. De jurk staat haar prachtig! Selena krijgt weer een glimlach op haar gezicht en kleed zich ook weer terug om. Met de jurken in onze handen lopen we naar de kassa. Ik reken mijn jurk af en samen lopen we de winkel uit.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~''

Eerst duizend maal sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb echt al eeuwen geen nieuw stukje meer geplaats! Een beetje heel erg laat maar beter laat dan nooit dus iedereen een fijne vakantie!!

XXX Lots of Love

Change ~ a dutch Niall Horan fanfic ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu