Spijbelen

306 22 8
                                    

Niall POV

Het is alweer een paar weken na de vakantie en Kaylee trekt steeds meer met Jason op. Ik vertrouw hem niet maar doe er niks aan. Alles wat ik doe gebruikt hij tegen mij. Vorige week begon Kaylee me te beschuldigen van dingen die ik geeneens heb gedaan. Jason heeft haar zowat in zijn macht om het maar even extreem te zeggen.

Ik loop naar Selena toe en vraag hoe het met Kaylee gaat. Selena haalt haar schouders op.
Er loopt een traan over haar gezicht.

"We hadden ruzie gister, Jason had tegen haar gezegd dat ik hem probeerde te kussen ofzo."

Mijn mond valt open. Dit gaat wel heel erg ver.

"En ze geloofde je niet?"

Selena schudt haar hoofd.

"nee, de enige die ze nog geloofd is Ja...."

Selena houdt op met praten en ik draai me om.

"wat doe jij hier?"
Kaylee kijkt me zonder emoties aan.

"praten met Selena"

Ze rolt met haar ogen.

"ga aan de kant, je staat voor mijn kluisje"

oh ja. Dat was ik vergeten. Ik zend Selena een bezorgde blik en loop dan naar de kantine.

Kaylee POV

Ik kijk Niall na. Er komt een rot gevoel in me op. Maar hij heeft het verdiend. Eerst doen alsof hij me leuk vindt en dan met Sophie het bed in duiken. Ja Niall vergeet het maar.

Ik prop mijn Engels en wiskunde boeken in mijn tas. Lekker dan een blokuur Engels naast Niall, kan niet beter.. Ik sluit mijn kluisje en loop Selena negerend naar de kantine.

Mijn blik dwaalt even af naar Niall die met zijn vrienden staat te lachen. vroeger stond ik daar altijd bij.

Als ik zie dat zijn hoofd mijn kant op draait, loop ik snel naar Jason.

Die meiden die altijd met Jason en zij vrienden zitten kan ik echt niet uitstaan. Maar ik heb het voor Jason over. Als hij mij ziet geeft hij me een kus en ik ga naast hem zitten.

Ik voel Nialls ogen in mijn rug branden. Geïrriteerd draai ik me om. Niall kijkt me gekwetst aan. Ik negeer zijn blik en draai me weer om naar Jason.

"Gaat het?"

Ik knik een beetje afwezig. Hij krijgt een grijns op zijn gezicht.

"Kom mee"

verbaasd kijk ik Jason aan.

"Waarom?"

"Kom maar gewoon mee"

Ik haal mijn schouders op en volg hem de school uit. Jason haalt zijn fiets uit de fietsenstalling en ik spring bij hem achterop.

"Waar gaan we heen?"

Jason haalt zijn schouders op.

"weet ik nog niet"

"Oh"

Ik haal mijn schouders weer op en kijk om me heen.

Niall POV

Ik zit bij Engels met mijn blik op de deur gefocust. De les begint over een paar minuten. Elke keer als er iemand binnenkomt kijk ik of het Kaylee is. Waar zou ze zijn?

Als de docent de klas binnen loopt is ze er nog steeds niet. Ik steek mijn hand op.

(Was die docent een man of een vrouw??? Ik doe gwn een man)

"Meneer weet u waar Kaylee is?"

Hij schudt zijn hoofd.

"Weet iemand anders waar ze is?"

Meteen beginnen mensen te fluisteren. Er steekt een klein jongetje zijn hand op.

"ik zag haar met Jason het schoolplein affietsen."

Kaylee is aan het spijbelen! Met Jason!! Ik laat me achterover in mijn stoel vallen. Laten we hopen dat ze verder niks doms doet.

Kaylee POV

Hand in hand lopen Jason en ik door de stad. We zijn net naar Starbucks geweest en nu lopen we een beetje rond. Af en toe kijk ik om me heen. Dadelijk komen we iemand van school tegen. Of als mijn ouders hierachter komen!

Gefrustreerd begin ik iets harder te lopen. waarom ben ik met hem mee gegaan? Aan de andere kant is het echt super gezellig. Toch voelt het verkeerd.

Ik zet mij gedachten aan de kant en ontspan me. Ik moet me niet zo aanstellen. Jason komt weer naast me lopen en werpt me een bezorgde blik. Ik negeer hem gewoon en zet een glimlach op mijn gezicht.

Niall POV

Na school loop ik met de jongens de stad in. "Zullen we wat eten gaan halen, ik sterffff..." Liam knikt. "ik heb eigenlijk ook best wel trek." We lopen richting de Mac. Nadat we hebben besteld zoeken we een plaatsje en gaan we daar zitten.

Ik kijk etend om me heen. in de hoek zitten een jongen en een meisje heel hard te lachen. Het meisje doet me aan Kaylee denken.

Ik kijk terug naar mijn eten maar bedenk me. Dat is Kaylee! Samen met Jason. Gezellig. ik tik Louis aan en wijs naar Kaylee.

"Zullen we het eten maar meenemen?"

Ik knik. Ik heb niet veel zin om dadelijk met Jason te moeten praten.

Kaylee POV

Ik kijk verbaasd op als het groepje jongens dat net is gaan zitten weer opstaat. Waarom zouden ze meteen weg gaan. En niemand kan zo snel eten, zelfs Niall niet..

Als ik ze nog eens goed bekijk zie ik Harry's gezicht. Zou Niall er ook bij zijn?

"Is er iets?"

Ik schud mijn hoofd. Hij haalt zijn schouders op en gaat rustig door met eten. Ik kijk weer de kant op van het groepje jongens, maar ze zijn al weg. Ach misschien hadden ze haast.

'tot morgen babe'

'bye'

Ik geef Jason nog een kus en loop dan mijn huis in. Zachtjes sluip ik de trap op. Ik hoop maar dat de school mijn ouders niet hebben gebeld.

Morgen praat ik met Jason. Ik ga nooit meer spijbelen. Als hij dat niet leuk vindt dan moet hij me maar gewoon met rust laten. Met die gedachten val ik in slaap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heyyyy eindelijk weer een nieuw stukje!!!

Sorry dat jullie zo lang moesten wachten....

Lots of Love XxX

Change ~ a dutch Niall Horan fanfic ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu