,,Tak dávejte dobrý pozor. Každou chvíli nám sem přijdou páni od policie a budou vám přednášet o drogách. Také si pro vás připravili program na celý den, kdy si budete moc vyzkoušet prvky sebeobrany, první pomoc, hašení požáru a podobné věci. Takže se všichni budou chovat slušně a budete pozorně poslouchat," oznámil nám třídní učitel Adams na začátku hodiny. Pousmála jsem se a vševědoucně se podívala na Lukase. Ve stejnou chvíli se podíval i on na mě a pobaveně pokýval hlavou. Chvíli na to se ozvalo hlasité zaklepání a do místnosti se nahrnulo asi šest mužů. Tři měli na hlavách pytle a ruce spoutané za zády. Ti další tři je vedli před sebou. V jednom jsem ihned poznala Jacka. Tvářil se vážně, ale v očích mu tančili pobavené jiskřičky. Kdepak je asi Denny? Zvědavě jsem si všech šest mužů prohlédla. Ten s pytlem na hlavě. Pousmála jsem se, když jsem svého bratra poznala v jednom z tří klečících mužů na zemi.
,,Zdravím. Jsem detektiv Derek Barker a toto jsou mí kolegové detektiv Jack Frost a detektiv Dylan Brown," představil všechny stojící Derek. Adams jim kývl na pozdrav a ustoupil jim z cesty.
,,Abychom vás naší přednáškou neunudili k smrti, rozhodli jsme se pro názornou ukázku. Zde vidíte tři muže. Jeden z nich má zkušenost s drogami a také viditelné stopy po užívání drog na těle. Zbylý dva muži mají po těle různě nalíčené zranění a podobné věci. Dokážete mi někdo říct, který z těchto mužů drogy skutečně bral?" pokračoval Derek po chvíli mezitím co Jack s Dylanem začali něco chystat.
,,Vidím vaše váhání. Potřebuji tedy tři dobrovolníky, kteří vám snad trochu napoví. Co třeba vy tři?" ukázal Derek na mě a další dva spolužáky. Protočila jsem očima a mlčky se zvedla. Společně se spolužáky jsem přešla až k Derekovi.
,,Každý si stoupnete k jednomu muži a pozorně si ho prohlédnete. Pak se poradíte a zkusíte třídě odhalit, který z nich to je a proč," vysvětlil nám Derek potichu a pak se otočil zpátky ke třídě. Spokojeně jsem se pousmála a přešla k Dennymu.
,,Vaši spolužáci si nyní muže prohlédnou víc zblízka. Vy ostatní se můžete mužů zatím ptát na otázky, které by vám mohli pomoct. Nesmíte se však ptát na otázky, které by vám to přímo odhalili. Muži také mohou odpovědět jen kývnutím anebo zavrtěním hlavou, tak na to myslete," oznámil ostatním Derek. Moc jsem si otázek nevšímala a jen pozorně obcházela Dennyho. Za celou dobu se ani nehnul kromě kývání nebo vrtění hlavou, když se ho někdo na něco zeptal.
,,Tak už víte, kdo to tedy je?" zeptal se Derek po chvíli a otočil se na nás s tázavým pohledem. Otočila jsem se na své dva spolužáky a pak pokývala hlavou.
,,Dobře tak si stoupněte za muže, který si myslíte, že to je a třída bude hlasovat, jestli si myslí to samé," vybídl nás. Mlčky jsem si stoupla za prostředního muže a pozorovala reakci třídy.
,,Ano je to tak. Poprosil bych vás abyste mužům sundali pytle z hlavy a poté vysvětlili, jak jste k tomu došli," přikývl Derek. Natáhla jsem k Dennymu ruku a pomalu mu stáhla pytel z hlavy. Stále se ani nehnul a na tváři měl neurčitý výraz stejně jako jeden z jeho kolegů a náš bratranec Jeremy, kteří klečeli vedle něj. Co tady dělá Jeremy? Zamračeně jsem povytáhla obočí. Když se ani jeden z kluků vedle mě neodhodlal promluvit, povzdechla jsem si a přešla dopředu.
ČTEŠ
Sestra Detektivů
AdventureChyťte tu holku! Nesmí utéct! A jeho už konečně spoutejte!" slyšela jsem za sebou naštvaný křik. Srdce mi začalo bít jako o závod, když jsem za sebou uslyšela dusot nohou. Chytí mě! Zrychlila jsem a prudce zahnula do jiné uličky. Dusot nohou se přib...