'Kız İsteme.'

623 71 32
                                    

Çiçek'ten

Yalın abinin yaptığı kazanın üzerinden birkaç ay geçmişti. Geçtiğimiz hafta artık tamamen iyileştiği ve doktorundan izin aldığı için hafta başında göreve yeniden başlamıştı. Evde onun sesine ve varlığına o kadar alışmıştım ki şimdi tek kalmak bir hayli zordu. Yalın abinin yokluğuna alışma işiyle uğraşırken Merve'nin bu akşam istemesi gerçekleşeceği için annemlerin evine geçmiştim. Annem, teyzem ve yengem dünden beri hazırlık yapıyorlardı. Biz de bugün son temizlik işini halledip evi süsleyecektik. Kız isteme ve nişan bir olacağı için Selin abla ve Haziran abim, Merve'yi kuaföre götürmüştü. 

''Anne, süslemeler ne zaman gelecek?''

''Anneciğim hiç bilmiyorum baban haber verecek adamlar gelmeden.'' Annem, teyzemle birlikte mutfağa geçerken yengem pencereleri siliyordu. Birkaç dakika sonra Balım elinde birkaç poşetle gelmişti.

''Sultan anne nerede Çiçek?''

''Mutfakta.'' Diye cevap verdikten sonra Hande'yle, Esra'nın yanına geçtim. İkisi yerleri silip süpürüyordu. Kızlarla evin işlerini birkaç saat içinde bitirdikten sonra babam yanında adamlarla birlikte eve gelmişti. Süslemeler evin içindeki yerini alırken şimdi tam nişan için uygun yer haline gelmişti ev.

''Bu ikramlıklar yetecek mi acaba?'' Annem hazırladıklarına bakarak kendi kendine konuşurken güldüm.

''Annem burada orduya yetecek kadar ikramlık var.'' Annem gülümseyip yanağımı öptükten sonra mutfaktan çıktık.

''Her şey hazır sanırım?'' Babamın sorusuna annem kafa salladı.

''O zaman bizler de yavaş yavaş hazırlanalım.'' Herkes evin bir köşesine dağılırken ben de Bulut'u aradım. Telefon birkaç saniye çaldıktan sonra hemen açıldı.

''Güzeller güzeli Nira'mın bi' o kadar eh işte olan anası. Buyurunuz?'' Bulut'un kurduğu saçma cümleye güldüm.

''Zevzek herif ya. N'apıyorsunuz, ne alemdesiniz?'' Diye sordum.

''Valla n'apalım, babamla birlikte bizim çocukları aldık berbere geldik. Anıl beyimiz damat tıraşını oluyor. Biz de sıramızı bekliyoruz. Siz n'aptınız?''

''Evi hallettik, Merve bizimkilerle kuaförde ama birazdan gelir sanırım. Yüzükler tamam inşallah?''

''Tamam tamam. Anıl, anneme verdi, heyecandan düşürür kaybederim diye.''

''Gelmeden önce haber ver o zaman.''

''Tamamdır, hadi akşam görüşürüz.'' Telefonu kapattıktan sonra annemin yanına geçtim. Kıyafetlerimi astığı yeri öğrenip önce kızımı giydirip Nira'yı babama verdim. Kızım, dedesinin kucağındayken ben de gidip son işlerimi halletim.

''Haziran abi aradı, kuaförden çıkmışlar. Birazdan burada olurlar.'' Hande haber verdikten sonra teyzemin yanına geçip işlerine devam etti. Bir ara Toprak'ı arayıp ne zaman geleceklerini öğrenmiştim. Evde ki bütün hazırlıklar bittikten sonra hepimiz Merve'yi beklemeye başladık. Birkaç dakika sonra kapı çalınca babam ve annem açmaya gitti. Yanlarında abimler ve Merve'yle geldikleri zaman kimseden çıt çıkmamıştı. Herkes bir süre Merve'nin güzelliğini süzmemişti.

''Aa, nazar değdireceksiniz ayol kızıma. Maşallah dedikten sonra kıçınızı kaşıyın!'' Annem duygusal havayı dağıttıktan sonra kendimize gelip güldük.

''Çok güzel olmuş her şey.''

''Sana layık olsun bir tanem.'' Annem, Merve'nin başından öpüp sarıldı. Heyecanlı bekleyiş sürerken Bulut'tan beklediğim mesaj gelmişti.

MAHALLE ARASINDA 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin