Ağlama sesleriyle birlikte gözlerimi açtığımda Toprak'ın ayakta olduğunu gördüm. Banyoya geçip elimi yüzümü yıkadığımda geri hemen odaya döndüm. Yatağa oturup göğsümü açtığımda Toprak kızımızı uzattı.
''Ne zamandır ayaktasın?''
''Hiç uyumadım ki.'' Toprak'a şaşkınca baktığımda güldüğünü gördüm.
''Annemler nerede?''
''Hepsi aşağıda. Nöbetleşe gelip hem seni hem kızımızı kontrol ediyorlar.'' Nira iyice doyduğunda omzuma alıp gazını çıkartmaya başladım. Ağlaması kesilmesine rağmen gözleri sonunda kadar açıktı.
''Niye uyumuyor?'' Diye sordum.
''Belki gazı vardır hala güzelim.''
''Yok az önce çıkarttı. Altını mı pisletti acaba?''
''Yok o işi sen uyanmadan hemen önce hallettim ben.'' Bütün cevaplarımız tükendiğinde evin içinde dolanmaya başladık. Oda dar gelince aşağıya indik. Herkes bir köşede dururken uyanık olanlar bizi gördü.
''N'oldu kızım?''
''Karnını doyurdum, gazını aldım, altı temiz ama hala uyumuyor.'' Annem yanıma gelip elini uzattığında kızımın uyuduğunu görüp gülümsedim.
''Uyumuş.'' Toprak kızımızı kucağına aldığında koltuklardan birine attım kendimi.
''Kızım odana çıkıp uyusana.''
''Uyuyamıyorum ki anne dakika başı emzirmek için kalkıyorum.''
''Yavrum o normal yeni doğdu acıkır sürekli.'' Annem gülümseyip mutfağa döndüğünde televizyonu açtım. Kanalların arasına gezerken Toprak yanıma oturdu. Omzunda duran kızıma baktığımda gülümsedim.
''Hele şunun ağzına, burnuna bak. Bal kızım benim.'' Toprak halime gülerken kızımın başını öptüm. Bir anda gelen gaz çıkartma sesiyle kahkaha attık.
''Altını pisletti galiba ben bezini değiştireyim.'' Diyerek kolumu uzatsam da Toprak kafasını iki yana sallamıştı.
''Ben şimdi yukarı çıkar hallederim o işi sen otur dinlen.'' Toprak yukarı çıktıktan sonra bende fırsattan istifade hemen koltuğa kıvrıldım.
...
Sabah kucağımda Nira ile bir o yana bir bu yana gezerken kapı çalmıştı. Tam kapıya doğru hareketlenecektim ki Toprak imdadıma yetişmişti. O kapıyı açarken bende ev içinde kızımla turlamaya devam ediyordum. Kapıdan gelen sesler tanıdık olunca gülümsedim. Bizim çocuklar içeri girdiğinde hemen yanıma gelmişlerdi.
''Ay bu çok güzel.'' Esra konuştuktan sonra göz devirdim. Hepsi teker teker bebeğe bakarken onların sevinç nidalarına gülüp durdum.
''Sağ olun ya ben de çok iyiyim.'' Diye konuştuğumda gözler nihayet bana dönmüştü. Hepsini teker teker öptükten sonra koltuğa oturdum.
''Hayırlı olsun Çiçek, Allah analı babalı büyütsün.''
''Sağ ol Anıl.''
''Kız adını ne koydunuz?''
''Nira.'' Diye cevap verdim Fatih'e.
''Aman aman şu güzelliğe bakın.'' Merve ve Tuğçe kızımın elleriyle oynarken kucaklarına verdim. Toprak bizim çocuklarla konuşurken mutfağa annemin yanına geçtim.
''N'oldu kızım niye kalktın yerinden?''
''Dilim damağım kurudu anne.'' Selin abla dolaptan su çıkartıp bir bardağa koyduğunda hemen kafama diktim. Üzerine bir bardak daha içtikten mutfaktan içeri ağlayan kızımla birlikte Toprak girdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHALLE ARASINDA 2
Genç KurguMahalle Arasında kitabının devamıdır. Okumak isterseniz lütfen önceliği ilk kitaba verin.