Bab 30

195 11 0
                                    

Dada Airis Nawra berdebar apabila kereta Tunku Riyadh memasuki perkarangan mansion mewah tersebut. Dia meramas perlahan jarinya. Wajahnya sedikit gelisah.

"Maafkan mereka, Ara. Tak baik berdendam dengan ayah sendiri. He's your father. And you're his daughter. Benda tu takkan berubah sampai bila-bila. Seteruk macam mana sekali pun papa Ara, dia tetap darah daging Ara. Darah yang mengalir di dalam tubuh Ara adalah darah yang sama mengalir di dalam tubuh papa Ara."

'Tapi Ara masih belum boleh terima semua yang terjadi, paksu. I'm trying but I can't force myself.'

"Jom. Diorang dah tunggu dekat dalam. Kau masuk dulu. Aku nak ambilkan beg kau." Ujar Tunku Riyadh.

Airis Nawra hanya membatukan diri. Masuk dalam? Seorang diri?

Takut.

"Nawra. Kau kenapa tercegat dekat situ lagi? Pergilah masuk dalam." Tunku Riyadh mengerut dahi melihat perilaku Airis Nawra yang tidak berganjak dari tempatnya.

"Haa?" Airis Nawra terpinga-pinga.

"Baru keluar hospital terus biul ke?" Perli Tunku Riyadh.

Airis Nawra mengetap bibirnya. Aku biul?

"Ha'ah biul. Biul sebab asyik nampak muka kau selalu. Lepas ni makin pendek umur aku kalau selalu sangat nampak muka kau." Bidas Airis Nawra laju. Dia menjeling lelaki itu. Tunku Riyadh memandang Airis Nawra geram.

"Kau ni kan, kalau tak menjawab memang tak sah kan."

Airis Nawra sudah menjelirkan lidahnya. Dia mengatur langkah menuju ke pintu masuk.

Belum sempat dia hendak memulas tombol pintu, kedengaran pintu sudah dibuka dari arah dalam.

Terpancul wajah Puan Sri Leana di hadapan Airis Nawra. Gadis itu tergamam.

"Dah sampai pun, Ara. Mari masuk." Pelawa Puan Sri Leana memberi ruang untuk Airis Nawra masuk ke dalam.

Wajah Airis Nawra mendatar saja. Dia menghayunkan kaki masuk ke dalam mansion tersebut.

"Ri. Nanti beg letak terus dalam bilik Ri, ya. Ara pergilah rehat dekat atas. Mummy dah kemas-kemas bilik tadi." Puan Sri Leana tersenyum memandang wajah anak tirinya.

"Baik, mummy. Papa mana?" Soal Tunku Riyadh yang sedang memegang beg Airis Nawra.

"Tengah solat. Nanti dia keluarlah tu. Ri mesti penat, kan? Pergi teman Ara dekat atas. Nanti kita makan malam sekali. Kesian dekat Ara. Dia nampak letih sangat tu." Mata puan Sri Leana menyoroti langkah Airis Nawra yang sedang menaiki anak tangga. Dia tersenyum nipis. Gadis itu masih belum menerima dirinya.

Tunku Riyadh yang perasaan akan riak Puan Sri Leana mengusap lembut jari wanita kesayangannya itu.

"Mummy jangan risau. InshaAllah, Nawra akan terima kita semua dalam hidup dia suatu hari nanti. Just give her time." Ujar Tunku Riyadh cuba membuang rasa sayu di hati Puan Sri Leana.

"Yela. Dah pergi teman Ara dekat atas. Mummy nak pergi dapur dulu."

"Aye aye captain!" Tunku Riyadh menaiki anak tangga. Dia mencari kelibat Airis Nawra.

"Nak pergi mana tu?" Soal Tunku Riyadh pelik apabila dia ternampak Airis Nawra melangkah ke arah lain.

"Masuk bilik la." Balas Airis Nawra dingin. Dia menjeling Tunku Riyadh sekilas.

"Bilik kau kat sini. Bukan dekat sana." Tunku Riyadh memuncungkan bibir menunjuk ke arah biliknya.

Airis Nawra memandang Tunku Riyadh dengan pandangan pelik.

Bahagia Yang Dicari (Ongoing)Where stories live. Discover now