Pancaran sinar mentari mula menikam wajah cantik Airis Nawra. Dia mula membuka mata dengan perlahan. Udara pagi yang segar menyapa lembut kulitnya. Airis Nawra tersenyum sendiri, menikmati setiap detik ketenangan yang jarang ditemuinya.
Airis Nawra mendongak kepalanya sedikit. Melihatkan dia yang sedang berada di dalam pelukan lelaki itu membuatkan senyumannya semakin melebar. Namun perasaan malu mula bersarang di dalam hatinya apabila mengingati perkara yang sudah terjadi semalam. Pipinya mula berbahang.
Wajah tenang Tunku Riyadh yang sedang nyenyak tidur menghiasi pandangan matanya. Spontan, jari jemari Airis Nawra menari-nari di wajah suaminya. Dari mata hingga ke bibir, diusap dengan lembut.
"Good morning, my sweetheart." Sapa Tunku Riyadh bersama dengan mata yang masih terpejam rapat. Tersentak wanita itu dibuatnya. Terus jarinya ditarik laju. Airis Nawra berdehem kecil.
Tunku Riyadh tersenyum. Mata dibuka perlahan sebelum dia mengeratkan lagi pelukan mereka. Airis Nawra hanya membiarkan saja kelakuan suaminya itu. Dia berasa tenang apabila bersama dengan Tunku Riyadh.
"Sayang abang dah bangun?" Soalan pertama yang muncul daripada Tunku Riyadh. Airis Nawra mengangguk perlahan. Ikutkan hatinya, dia ingin tidur saja sepanjang hari.
"I love you, sayang." Ucap Tunku Riyadh dengan suara serak akibat baru bangun tidur. Kepala isterinya dicium lembut.
Ucapan tersebut membuatkan bibir wanita itu menguntum senyuman bahagia.
"I love you too, abang." Balas Airis Nawra bahagia. Inikah yang dinamakan cinta? Inikah yang diharapkan oleh dia selama ini? Dia ingin bahagia dan dia sudah menjumpai bahagia yang dicari selama ini.
"Jom breakfast." Ajak Airis Nawra. Dia ingin bangun dari tidurnya namun Tunku Riyadh lebih pantas mengeratkan pelukan. Wanita itu tersembam semula di atas dada bidang Tunku Riyadh.
"I want to be with my wife like this for a while." Tunku Riyadh bersuara. Wanita itu tersenyum nipis. Dia hanya menurut saja apa yang dimahukan oleh suaminya itu.
"Thanks sayang for last night." Wajah wanita itu mula bertukar warna. Dia menyembunyikan wajahnya di dada bidang lelaki itu. Tunku Riyadh mengukir senyuman nakal.
"Sayang malu ke?" Soal Tunku Riyadh dengan nada nakal. Sengaja ingin mengusik isterinya.
"Stop it." Ujar Airis Nawra dengan suara yang ditahan. Tunku Riyadh melepaskan tawanya. Kedengaran kacak di pendengaran wanita itu.
"Terima kasih sebab sudi terima abang di dalam hidup Nawra. Abang janji abang akan jaga Nawra seperti yang diamanahkan oleh paksu. Abang takkan sakiti hati isteri abang ni."
Airis Nawra diam. Hanya membiarkan Tunku Riyadh berbicara. Dia cuma mendengar luahan si suami.
"Abang beruntung sebab ada isteri seperti Nawra. Dan abang bersyukur sebab Allah hadirkan Nawra di dalam hidup abang. Abang takkan sia-siakan Nawra." Sambung Tunku Riyadh lagi.
"Nawra pun sama. Terima kasih sebab masih bertahan dengan Nawra." Balas Airis Nawra.
Diam.
"Abang dah ada misi baru." Suara Tunku Riyadh memecahkan kesunyian.
Kening Airis Nawra berkerut. Misi baru? Misi apa yang dimaksudkan oleh suaminya itu?
"Misi apa, abang?" Soal Airis Nawra pelik. Dia memandang wajah Tunku Riyadh. Sebuah senyuman tersungging di bibir lelaki itu. Kening diangkat berulang kali.
"Misi..." Sengaja ayat dibiarkan tergantung.
"Misi apa?" Airis Nawra ingin tahu misi yang dimaksudkan oleh Tunku Riyadh. Main-main pula suaminya ini.
YOU ARE READING
Bahagia Yang Dicari (Ongoing)
Разное1st Series of Eternal Love A.K.A Her Vengeance "Half goddess, half hell." "People and circumstances come and go. Life doesn't stop for anybody." Sometimes the things you love break you. And sometimes, you break the things you love. Airis Nawra. She'...