Zonklayan başımla kaşlarımı çatıp gözlerimi araladım. Bir şey hareket ediyordu. Gözlerimi sıkıca kapatıp tekrar açtığımda abimi gördüm. Ayakta duruyordu ve- Elinde telefonum vardı!
Hızla yerimden doğrulduğumda çatık kaşlarıyla bana döndü. Çok sinirliydi.
"Ne yapıyorsun abi?" dedim uyku sersemliğimle. Elindeki telefonumu salladı.
"Beni buna mecbur ettin. Bütün mesajlarını okudum. Galerinin çoğunda o itin fotoğrafı var. Aklın yerinde mi senin?"
Yataktan kalktım bir hışım. Karşısına dikildiğimde hemen elinden aldım telefonumu. Kaşlarımı çattım. Bu kadar ileri gidemezsin.
"Ne yazmışım ha söyle?! Sen... Sen nasıl bu kadar ileri gidebildin? Sevdim ulan sevdim, ne yaptım başka! Aşk sözleri mi söylemişim, ne yapmışım?! Keşke söyleseymişim-"
"Kes sesini! Bana lanlu lunlu konuşma. O iti unutacaksın. Gözünün önüne bakacaksın. Aklını başına alacaksın."
Sinirden ağlamak üzereyim.
"Ya ne yaptık ya ne yaptık! Çıldırtma beni! Gizliden mesaj attığının o da farkında ama o bana mesaj atmadan zaten ben onun telefon numarasını kaydetmiştim. İlk kardeşin başlattı anladın mı?! Ona kalırsa ben suçluyum-"
"Bana benzer cümleler kurmayın. O da kendince bütün suçu üstüne alıyor. O it sana göz dikmiş ama ben senin neden böyle yaptığını biliyorum."
Yanağımdan hızla süzülen yaşı sertçe silip kaşlarımı çattım.
"Nedenmiş?"
"Anam, babam öldü küçük yaşta. Benimle kaldın sap gibi ortada. Sana yeterince abilik yapamadım. Okurken bile çalıştım. Eve ekmek parası getirdim ama sana adam gibi abilik yapamadım. İlgilenemedim seninle. Babaannem de ilgilendi etti ama ben sana eksik kaldım. Sonra arkadaşım, kardeşim, abim dediğim it ortamı boş buldu, sana göz koydu. Sevgisizliği onunla doldurmak istedin. Bütün suç benim."
Yanaklarımdan süzülen yaşları umursamadan yumruk yaptığım elimi omzuna vurdum.
"Evet sen iyi bir abi değilsin." dedim kırgınlıkla. "Ama iyi bir arkadaş da değilsin."
Yanından geçerken birden kolumdan tutmasıyla gözlerim karardı. Başım dönüyordu. Yerimde sendeledim.
"Onu koruma artık. Kardeşim ayaklarına yatıp gizliden sana mesaj atan o. İsterse evliya olsun."
Gözlerimi yüzüne çevirdiğimde tedirgince gözlerime bakıyordu. Kolunu belime sardı hemen. Görüş alanım kısıtlanırken beni kucağına aldığını hissettim. Bir şeyler diyordu ama anlamıyordum. Babaannemin ağlayışlarını duydum en son. Derin yaralar bırakmıştı bana sevgim. Onu benden uzaklaştırmıştı.
***
Kitap hakkındaki düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAKA! - Texting
SpiritualÖğrenci İşleri/ Özge seni seviyorum. Öğrenci İşleri/ Kimsin diye sorma. Öğrenci İşleri/ Yani şimdilik. Öğrenci İşleri/ Anonim olmaya karar verdim. Öğrenci işlerinde tanıdığım yok ama- Öğrenci İşleri? Murat! "Ayy!" "Ayy ne oluyor yavrum? Korktum yavr...