Banyodan çıktıktan sonra mutfağa doğru ilerledim. Abim ne yapıyor acaba? Ben ses çıkarmayınca odadan çıktı. Aç olduğunu düşünerek zor da olsa kalktım. Bütün işi babaanneme yıkmak istemedim. Abimi özledim.
Mutfağa girdiğimde babaannem çorba karıştırıyordu ocağın başında. Ses çıkarmadım.
"Uyandın mı?"
Duyduğum sesle arkamı döndüm. Abim beni kolları arasına alıp alnımdan öptü. Gülümsedim.
"Tavuk aldın mı?" dedim hiçbir şey olmamış gibi. Güldü. Yanağımı tutup sıktı. Sızlayan burnumu çektim.
"Buzdolabına koydum. Bak."
Kollarından ayrılıp buzdolabına doğru ilerledim. Bir taraftan konuşuyorum.
"Vestiyerden pirinç getirsene, abi. Hemen pilav koyayım ocağa. Tavuğu da parçalarım şimdi."
Buzdolabını açtığımda tavuğa uzanırken gördüklerimle gözlerim ışıldadı. En sevdiğim çikolatalar.
"Yaa abi! Sen nesin böyle!" diye cıvıldadım. Uzaktan gülüşleri geliyordu kulağıma. Tavuğu alıp buzdolabının kapısını kapattım.
"Kahvenin yanına bana da koyarsın azıcık."
Tavuğu tezgaha bırakıp abime döndüm. Pirinci masaya koydu. Sırıttım.
"Tamam. Üç bana, bir sana."
Başını kaldırıp gözlerini kıstı. Sırıtıyordu.
"Anlaştık!"
Gülerek babaanneme döndüm.
"Sana da koyarım babaanne! Ceviz kırarım-"
Babaannem durgunca bana döndü. Bakışları huzursuzdu. Başını salladı ve önüne döndü. Ses çıkarmadım. Abime döndüğümde çatık kaşları normal hâle dönüştü. Eline pirinci alıp bana doğru gelmeye başladı.
"Tavuğu ben parçalarım. Pilavı yap sen."
Başımı salladım durgunca. Keşke o sözleri söylemeseydin babaanne.
***
Yemeğimizi yedikten sonra bulaşıkları hallettim. Şimdi de kahve yapıyorum. Çikolata olduğu için sütsüz kahve içeceğiz.
Kahveler hazır olduğunda fincanlara aktardım. Yanına canım çikolatalardan da koyduktan sonra tepsiyi kavrayıp salona doğru ilerledim.
"Kahveler geldi!" diye giriş yaptım salona. Gözlerimi salonda gezdirdiğimde abim dışında kimse yoktu. Babaanne?
"Babaannem nerde?"
Abim ayağa kalkıp elimden tepsiyi aldı. Uzun koltuğa bıraktığında yanına gittim. Oturdu bir tarafa. Başını kaldırdığında sesini duydum.
"İstirahate geçti. Kahve içmeyecekmiş. Otur hadi. Eline sağlık."
Tepsinin diğer tarafına oturdum.
"Daha yeni yemek yedik." dedim üzüntüyle. Gönlünü kıracak bir şey yaptım mı ben?
"Bugün neler olduğunu biliyorum, Özge. Babaannem hatasının farkında. Neyse soğumasın kahveler."
Başımı salladım durgunca. Bir tane çikolata alıp paketini açtım. Aklıma gelenle çikolata ile bakışmaya başladım. Kilo alıyorum. Çikolatayı tepsiye bırakıp fincanı kavradım.
"Yumuşak olmuş, çok güzel-"
Kahve höpürdetirken gözlerimi abime çevirdim. Hafif çatılı kaşlarıyla bana bakıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAKA! - Texting
SpiritualÖğrenci İşleri/ Özge seni seviyorum. Öğrenci İşleri/ Kimsin diye sorma. Öğrenci İşleri/ Yani şimdilik. Öğrenci İşleri/ Anonim olmaya karar verdim. Öğrenci işlerinde tanıdığım yok ama- Öğrenci İşleri? Murat! "Ayy!" "Ayy ne oluyor yavrum? Korktum yavr...