FATMA ZEHRA
"Gidiyor mu?"
"Gidiyor. Yurtdışında iş bulmuş, imkanları da iyiymiş. Oraya yerleşmeyi de düşünüyor. Bana gel, dedi ama kabul etmedim. Murat'ın işi burda. Düğünden sonra gidecek. Babaannem de iyice çekilmez oldu, halamın yanında kalacakmış."
Özge başını çevirdiğinde durgunca başımı salladım. Birkaç hafta sonra düğün var. Boğazımı temizleyip konuşmaya başladım.
"Dün konuştuk onunla. Durmadan konuştu. Ben konuştuğumda ne dersem deyim karşı çıktı. Tartıştık. Önceden ona karşı iyi şeyler hissediyordum ama şimdi istemiyorum. Kendisine de söyledim. Evlilik düşünmüyormuş zaten. Helalleştik en sonda."
Özge ağzında bir şeyler geveledi ama anlamadım. Asım'a kızıyordu. Devam ettim.
"Babamın bir arkadaşı var. Oğlu bir akşam yemeğe geldi. Asım ile konuşmadan önce. Babam görüşmemi istedi onunla." deyip derin nefes aldım. Özge şaşkın gözlerle bana bakıyordu. Başımı salladım.
"Babamı kırmak istemedim. Asım ile düz yolda bile yürüyemiyorduk. Yine aklımdaydı lakin ilerisi gitmiyordu... Konuştum onunla. Kendini anlattı, kendimi anlattım. Çok saygılı biri. Sınıf öğretmeni. Konuşması, oturması... İdeal bir eş adayı-"
"Ee ne dedin?" dedi heyecanla Özge. Bu hâli gözüme komik gelse de gülmedim. Beni arkadaştan öte kardeşi gibi görüyor.
"Düşüneceğimi söyledim."
Başını salladı. "Bir daha görüştünüz mü?" dediğinde olumsuz anlamda başımı iki yana salladım. Anladım der gibi baktı.
"Peki ne yapacaksın?"
Derin nefes alıp verdim. "Bugün istihareye yatacağım. Hakkımızda hayırlısı olsun." dediğimde gülümsedi Özge. "Amin." dedi tüm sevecenliğiyle. Sarıldım ona. İyi ki varsın.
***
Özge ile konuşmamızın üzerinden bir hafta geçti. Bu süre içinde birkaç defa istihareye yattım. Güzel şeyler gördüm, beni rahatsız eden rüyalar görmedim. Düşündüm, çok düşündüm. Murat abimle de görüştüm. Ondan da fikir aldım. Bugün Ömer'e görüşmek istediğimi söyleyeceğim. Telefon numarasını almıştım. Mesaj atacağım.
Siz|
Selamün Aleyküm. Ben Fatma Zehra
Birkaç dakika sonra mesaj geldi.
Ömer|
Aleyküm selam
Evet buyurun
Siz|
Ben size düşünmek istediğimi söylemiştim. Sizinle bugün görüşebilir miyiz? Ne zaman müsait olursunuz?
Ömer|
İki buçukta okuldan çıkıyorum. Üçte buluşabiliriz sizin için de uygunsa
Siz|
Tamam görüşmek üzere
Ömer|
Hoşça kalın
***
Arabamdan indim. Cafeye doğru ilerlerken siyah bir araba dikkatimi çekti. Kapısı açıldığında o çıktı içinden. Güneş gözlüğü vardı yüzünde. Bugün hava çok sıcak. Güneş tam tepede sanki.
Önüme dönüp cafeye geçtim. Uygun bir yer bulup oturduğumda çok geçmeden cafeye girdi. Güneş gözlüğünü çıkartıp etrafına baktığında ister istemez heyecanlandım. Beni fark ettiğinde baş selamı verdim. Bana doğru gelmeye başladı.
Selam verdi, selamını aldım. Karşıma oturdu. İki kahve söyledikten sonra ilk konuşan ben oldum.
"Ben kabul ediyorum. Sizinle evlilik yolunda ilerlemek istiyorum." deyip saçma bir şekilde kahvemden yudumladım. Böyle anlarda ne yapılır, bilmiyorum.
Ciddiyetle yüzüme bakıyordu. Yerimde biraz daha dikleştim. Ciddiyetsiz gözükmek istemem.
"Sizden zaman istememin sebebi, benim için çok ani olması. Akşam ailemle görüşeceğim. İsteme için gün ayarlarız. Yüzükler takıldıktan sonra birbirimizi daha yakından tanırız."
Çok mu konuştum, diyen iç sesimle kendimi kötü hissederken sesiyle duraksadım.
"Tamam. Ben de ailemle görüşürüm. Hakkımızda hayırlısı olsun." dedi memnun hâlde. Gülümsedim.
***
Düşünceleriniz?
Yeni bölümde isteme var ;))
Fatma Zehra ve Asım için neler düşündünüz?
Ömer?
Tosbiği özleyenler?
Azaldik sanki ya, ilgi düştü bu çalışmaya :(
Bölüm mü biriktiriyorsunuz, anlamadım jxhdj
Kendinize iyi bakın. En güzele emanetsiniz💖
BelkiDeEnHayırlısıBudur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAKA! - Texting
SpiritualÖğrenci İşleri/ Özge seni seviyorum. Öğrenci İşleri/ Kimsin diye sorma. Öğrenci İşleri/ Yani şimdilik. Öğrenci İşleri/ Anonim olmaya karar verdim. Öğrenci işlerinde tanıdığım yok ama- Öğrenci İşleri? Murat! "Ayy!" "Ayy ne oluyor yavrum? Korktum yavr...