45. Újra külön

99 10 0
                                    

Német mély levegőt vesz, hogy lenyugodjon. Ekkor érzi meg a füst szagot. Ma már sokadjára kezd gyorsabban verni a szíve. Kirohan a szobából és egyesével végignézi a szobákat. Nincs lánforáss sehol. Ahogy a család sincs sehol.

- A kert. - Fut át az agyán. Kirohan a kertbe, ahol hatalmas lángokkal ég néhány karton doboz. A karton dobozokban pedig vagy 500 könyv esik áldozatul a lángoknak. A mágja mellett Neele. Fiára néz.

- Üdvöz légy Németország. - Először csak lesokkoltan áll. A fiú a térdére rogy. Annyi minden történt csak az emúlt néhány orában. Az érzelmek fájdalmas ordításra késztetik.

Két fele mást és mást akar csinálni. NSZK megverné a világot is, NDK segítségért futna.

Egyszer csak NDK nyitja ki a szemét. Keservesen bőg. Egy kéz érinti meg a vállát. Összetörten felnéz. Neele az. Ezt még a könnyeitől elhomályosult szemével is látja.

- Azok már nem fognak neked kelleni. - Nyugtatja fiát. - Ezek csak mesekönyvek. A többi a garázsban van. Fogj közölük, amit csak akarsz. Addig figyelek a tűzre.

NDK azonban nem mozdul. Csak nézi, ahogy a könyvei a tűz martalékává válnak. Legszívesebben beugrona közéjük.

***

NSZK csak üt és üt. Keze megtalál egy falat, amit addig bont csupasz kezeivel, amíg a fájdalom a szinte elviselhetetlenné válik. Ez tudja csak kiszakítani a dühből.

Fájdalom!

Fut át hirtelen az agyán. Ez a felismerés teljesen kitaszította a harag fátylából. Lenéz kezeire, ahonnan vér csöpög és tudatosul benne; Ezt megint elrontotta. Mindig mindent elront.

Most biztos mérges lesz rá NDK, amiért így megsebezte testük.

- Álljon meg az a fákjás menet! - Kiált fel. Körbenéz maga körül. - Ez nem is az a rohadt kert! Egy sikártor? Hogy kerültem én ide?

Elindul a kukák labirintusából kifelé. Mikor kiér egy uttal találkozik szembe. Hisz ez az út! Ez... ez az országok síkján van! Hogyan került ide? Miért? Hol a francban van NDK vagy Német? Most kéne átvenniük a vezetést mert a fenébe is, ők tudják mit kéne csinálni!

Azonban sem NDK sem Német nincs. Egyedül van...? .... .... Az hogy lehet? De ha egyedül van... HOL A FRANCBAN VAN NDK?!

Elfogja a pánik. Fel-alá kezd járkálni. Mit csináljon? Mit csináljon? Mennyen haza? Az idősebb USA szóba sem jöhet. Ő nem törődik senkivel. Akkor Reich? De mi van, ha nem akarja őt látni? Eu és ENSZ kizárva, mivel szinte biztos, hogy csendre intenék és visszavinnék Neelehez, anékül, hogy egy szót mondhatna.

Mit tegyen? Mit tegyen?

Ide-oda sétál a sikátor bejáratánál. Gondolkodik, de egy fel nem sorolt lehetőséget választ. Észak Korea említett valami olyasmit, hogy ő járt hasonló cipőben. A múltját ismerve van benne ráció, hogy tud segíteni.

Merre is kell menni?

Előtte a sebével is kéne kezdeni valamit. Rohadttúl fáj...

***

Ki tudja mennyi ideig bolyong a városban, amíg megtalálja a gazdagnegyedet és még mennyi idő, amíg memóriafoszlányaiból összerakja melyiban lakhat Korea.

Volt a régmúltba, amikor USA-nál nevelkedett, némi kapcsolata Japánnal és Dél Koreával. Egyszer-kétszer ide is meghívták. Ebbe a hatalmas házba. Kicsit irígykedik, de ez normális.

Mély levegőt vesz és becsenget. Közben egy pillantást vet bekötött kezeire. Jobb ötlet híjján némi zsepivel takarta be, és ráhúzza dzsekije ujját, ne vagyék észre. Még fáj neki, de van fontosabb dolga.

Egy MásértWhere stories live. Discover now