Szovjetunió felbomlása sok ember és ország életét megváltoztatta. Magyar apja felszabadult a kommunista elnyomás alól, de elvesztette a munkahelyét. A sok adósság mellé ez nagy érvágás volt a család számára. Most a családfő 12 órási éjszakai műszakban dolgozik egy tehenészetben. Utódai már többnyire megszokták a trágyaszagot, amikor hazajön. Magyar a középsuli mellett gondoskodik a család birtokáról. Szegény Emese, a legfiatalabb családtag alig tud segíteni nekik, pedig nagyon szeretne.
-Még egy nehézipari óra EU-val és megörülök!-Fejeli le az asztalt Magyar. Mellette legjobb barátja Lengyel már pakol. Ez volt az utolsó órájuk aznap és ezen a héten.
-Pedig még harmincra minimum be kell ülnöd és ez csak az első hét volt..-Vigasztalón rakja kezét a padon fekvő vállára.-Na, gyere!-Barátja feltápászkodik és közösen indulnak meg kifelé. Útközben szembe jön velük Russia és U.S.A..-Rosja!-Szólítja meg a magasabbat.
-Igen?-Érdeklődik a fiú.
-Igaz, hogy Németország ide fog járni?-Kérdezi félve. Szülei nem véletlenül féltik őt a németektől.
-Több mint valószínű.-Rázza meg lemondóan a fejét.-Holnap már hivatalosan is beköltöznek. Az apja ragaszkodott hozzá, hogy ide járjon. Egyébként ő sem szívesen jön ide.-Meséli.
-Nem csoda.-Szól bele U.S.A..-Mai napig emlékszem amikor fülét farkát behúzva rohant sírva az anyucijához.-Kissé, gonoszan felkuncog.
-Azért elég köcsögök voltatok vele.-Vitatkozik Magyar.
-A lényeg, hogy jön.-Zárja le a beszélgetést Lengyel, mielőtt nagyobb konfliktus alakulhatna a helyzetből.-Köszönöm Orosz! Sziasztok!
-Szívesen! Privet!-Köszön el a magas szláv is. Lengyel gyomrában gombóc gyűlik.
-Ne kezdj el szorongani!-Dorgálja meg kedvesen barátja.-Ha nagy flegmásan idejön, vagy az apja idedugja a képét én megvédelek!-Öklözik barátja vállába.
-Kösz, te vagy a legjobb barát, de lehet meg tudom magam védeni!-Öklöz vissza finoman Lengyel. Boldogan kacagva lépnek ki iskolájuk ajtaján.
Közösen mennek Magyarék házához. Egy régebbi paraszti házra kell gondolni. A falai nem omladoznak és a tető is egész rendben van. Az utca felől egy szép szoba, utána a konyhanappali. Egy mosogató, tűzhely foglal benne helyet. Faliszekrény a fűszereknek, alsó szekrény az edényeknek. Üveges szekrény, pedig az étkezési kellékeknek. Rozoga asztal körül négy szék, rögtön mellette a kanapé, avval szemben pedig egy régi vezetékes televízió. Vastag, színes szőnyeg a bútorok alatt.
A kapuban elbúcsúzik egymástól a két barát. Pumi, a puli boldogan üdvözli gazdáját. Lengyel továbbmegy otthona felé. A háromszínű beoson a lakásba. Ledobja iskolás cuccait és áthúzza dorkóját egy gumicsizmára. A nappaliból nyílik a szülők hálójára az ajtó, ezért halknak kell lennie, ha nem szeretné felkelteni édesapját. A spájzajtóhoz ki kell menni a fedett folyosóra. Egy L alakban pedig a két gyermek hálójával és a szerény fürdővel végződik a ház. Egy kút a kert közepén, vadvirágok mindenhol. A ház mögött van az ól, az istálló és a csűr. A kert pedig mellettük zöldell. Magyar, kilép a friss levegőre és mély levegőt vesz. Elsőként a baromfikat megy megetetni. Nincsenek túl sokan, de a családot ellátják a megfelelő mennyiségű tojással. Gyöngyi a szürke-marha tejet ad nekik. A fiú mindig elámul amikor az állatra néz, pedig már jó pár éve velük van. A malacokat eladták, ezért a nekik kialakított ólat csirkék lepték be. Így már csak a nyugdíjas éveiben lévő Szélvész maradt hátra. A sötét pej ló régen sok versenyt nyert. Magyar és Emese rajta tanult lovagolni, ezért nem engedte apjának eladni. A többi ló erre a sorsra jutott.
Közben, amíg ellátta az állatokat, Emese, a húga hazaért. Ő a kis család egyetlen félvér tagja. Sem egy ország sem egy ember. Haja piros, göndör, feje és mellkasa felső része, végtagjai alsó része pedig zöld, egyébként emberi bőre van. A két testvér egyszerre ül neki a leckéjének. Csendeben tanulnak az asztalnál. Természetesen a 12.-es több időt töltött a könyvei felett görnyedve. A lány bekapcsolta a tévét. Olyan este hét felé apjuk kikászálódik a szobájából.
-Jó estét!- Ásít nagyokat. Magyar és apja sok mindenben hasonlítanak és sok mindenben nem. Közös tulajdonságuk a jobb szemüket ért betegség, amit szemfedővel takarnak. Az idősebb két szeme között, ott díszeleg a Szovjet megszállás emléke.
-Neked is.-Öleli meg lánya Magyar Népköztársaságot. A férfi egy kávéval indítja napját, miután befejezte lányával való ölelkezést. Látszik rajta mennyire fáradt, de küzd a családjáért, az örökségükért. A finom, meleg vacsora a reggelije.
A két fiatal a fürdés előtt még egy kicsit összetakarít, apjukat pedig nem engedik segíteni. Emese maga feladatának érzi a ház rendben tartását. Édesanyja erre tanította: Amiben csak tud segítsen. A takarításban pedig profi, ráadásul a háztartás egyetlen női tagja. Porszívózás, mosogatás, a Magyar által szétdobált cuccok helyrerakása. Nyolc órakor elbúcsúznak ősüktől. Sajnos ez a búcsúzás sem a régi már. Oly régóta nincs rendes családi kapcsolat. Magyar Népköztársaságot hajtja a munka, nehogy egyetlen gyermekének egy forintot is fizetnie kelljen, ha már ő nem lesz. Minél előbb végezni szeretne, hogy előbb tölthessen több időt a családjával. Valljuk be: Ez nem a legjobb megoldás. Magyar még nem szólt, de ha apja szeme alatt nagyobb lesz karika, nem fogja visszafogni magát. Azt sem szeretné, hogy húga apa nélkül élne. A búcsúzó szavakban már nincs annyi érzelem. Az esti rutin, fürdés, fogmosás, aztán már mennek is aludni, mert másnap korán keltik őket a kötelességek.
YOU ARE READING
Egy Másért
FanfictionSzovjetunió visszavonulása rengeteg életet megváltoztatott. Köztük Magyar, Német és Észak Korea életét is. Magyarországék a számlák tengerében úsznak. Az iskola, és a családi lak csatatérré változik. Magyar vállára pedig egyre több teher nehezedik. ...