20. Alakul a kapcsolat

188 11 3
                                    

- Magyar, Magyar! - Ébresztgeti reggel Emese, Magyart. A fiú fáradtan emeli fel a fejét. Értetlenül pislog, aztán ásít egy hatalmasat. - Készülj a sulira! Addig megetetem az állatokat!

- Nem Emese! - Megfogja húga kezét, hogy visszatartsa. - Az egyenruhádba nem! Majd én megetetem őket, mindegy, ha én elkésem az iskolából!

- Legalább egyszer had segítsek! - Szinte könyörög a fiatalabb.

- Majd este. Reggel semmiképp. Nem mehetsz büdösen iskolába. - Szögezi le Magyar. Felkel a székből és még nagyon kómásan sétál el a gumicsizmához.

- És te miért mehetsz? - Kezd könnyezni Emese.

- Nekem már mindegy. - Kezdi el magára cibálni az egyiket csizmát. - Neked most az a dolgod, hogy tanulj.

- Miközben te és apa megszakadsz?! - Pityereg a lány. Bátyja megáll az öltözködésben és megöleli húgát. - Utálom magam, amiért nem tudok segíteni. - Öleli vissza Magyart.

- Ezt este megbeszéljük apuval. Ígérem, találunk valamit amivel segíthetsz. - Elengedi és letörli testvére arcáról a könnyeket. - Nem kell sírni.

- Rendben. - Bólogat Emese. - Csinálok reggelit.

- Oké, de le ne késd a buszt! - Magára kapja a másik csizmát és Pumival az oldalán megindul megetetni az állatokat. Mikor visszaér a házba, a konyhaasztalon várja egy kis tojásrántotta. Húga már sehol.

Fáradtan kapja fel a táskáját és dobálja bele a cuccait. A reggeli adrenalin kezd kiürülni szervezetéből, ezért a szemei nagyon le akarnak csukódni. Kitart egészen a buszmegállóig. Hatalmas csatát vív saját magával az ébren maradásért. Nyerésre áll, amikor a buszon elkövet egy hatalmas baklövést: leül. Lengyel előbbi busszal szokott menni, így nem tudta felkelteni. Helyette a sofőr ébresztette fel vége állomáson. Sikeresen fogott egy jó busz, amivel épp 5 perce elkezdődött a harmadik óra. Kopog az ajtón.

- Gyere! - Hallja meg drága Európa tanárnő hangját. Karikás szemmel, elkésve lép be a tanterembe.

- Elnézést a késésért! - Kér bocsánat és rögtön Lengyel mellé siet és leül.

- Hol voltál? - Kérdezi az osztályfőnök.

- Elaludtam otthon, aztán a buszon. - Meséli röviden, tömören Magyar. A tanárnő bólint.

- Ne forduljon elő még egyszer. - Zárja le a témát. Az óra folytatódik, mintha mi sem történt volna. Lengyel aggódva nézi barátját.

- Minden rendben? - Jön szünetbe oda Horvátország.

- Lengyel egy perccel kérdezte meg előtted. - Sóhajt egy nagyot a Kárpát-medencei ország. - Ugyanaz a válasz: Csak elaludtam, a többi pedig a balszerencse.

- Elmehetnél előbb aludni. - Tanácsolja Lengyel.

- Igen, a lecke meg megcsinálja önmagát és a tananyag belemászik a fejembe amíg alszok. - Gúnyolódik a szemkötős.

- Bárcsak. - Mondja fájdalmasan a két színű. - Bezzeg Német! Mindent tud és nem nagyon látszik fáradtnak. - Néz az említett irányába.

- Elvileg lefeküdt Orosszal. - Pletykálkodik Horvát.

- Közérdekű információ, de komolyan. - Ironizál Magyar ahogy csak tud. - Kit érdekel kivel kefél?

- Majd USA-t fogja. - Jelenik meg Ciprus a semmiből. - Biztos pipa lesz, bár azt hallottam USA kezdte előbb a félrelépést. - Folytatja a pletykát.

Egy Másértحيث تعيش القصص. اكتشف الآن