Apabila terasa tenang Khalisha memberanikan diri untuk menceritakan kepada Sir Hayren. Sir Hayren hanya mendengar cerita Khalisha.
psst pssst dia tak dengar pun..dia sibuk tenung si Khalisha tu..cey cey.
"SIR? SIR??? SIR HAYREN?? TENGKU MUHAMMAD HAYREN NAUFAL?!!" jerit Khalisha apabila dia memanggil Sir Hayren tetapi Sir Hayren tidak dengar tapi masih tekun merenungnya seolah dia sedang bercerita.
Sir Hayren tersentak apabila Khalisha menjerit nama penuh nya. "MAAF MENGELAMUN TADI" ujar Sir Hayren.
Khalisha menjeling dan terpikir akan sesuatu lalu dia berkata. "JADI KALAU SIR MENGELAMUN, SIR TAK DENGAR LA APA SAYA CAKAP TADI KAN?" soal Khalisha.
Sir Hayren sudah terdiam tidak terkata, dia hanya memandang Khalisha.
Khalisha yang faham dengan pandangan Sir Hayren terus mulutnya muncung tanda merajuk.
"HMPP! PENAT KITA MEMBEBEL BERCERITA DIA TAK DENGAR, BOLE MENGELAMUN PULAK..EYY BENCI LA" kata Khalisha, Sir Hayren yang melihat tingkah laku Khalisha hanya tersenyum tidak bersalah.
'eh comel pulak budak ni' kata Sir Hayren dalam hati.
"SORRY" kata Sir Hayren untuk meminta maaf. "HMM" kata Khalisha dingin.
"EY JANGAN 'HMM' JE JAWAP LA" pinta Sir Hayren, gelabah pulak member apabila Khalisha dingin dengannya. Khalisha diam.
"JANGAN LA MACAM NI SAYANG..NANTI KALAU AWAK MERAJUK SIAPA NAK LAYAN SAYA NI? JANGAN MERAJUK DENGAN SAYA.. PLEASE FARLYNA" kata Sir Hayren dan perkataan 'sayang' itu ditekan.
Khalisha terkejut dengan panggilan nama dari Sir Hayren dan malu apabila dipanggil begitu.
"BLUSHING, HM?" soal Sir Hayren apabila melihat muka Khalisha merah tanda malu dipanggil begitu...
alolo somel mereka ni ya. Jeles saya
"EISH MANA ADA SAYA BLUSHING" kata Khalisha. Sir Hayren tersenyum melihat Khalisha.
"OKAY SAYA NAK TANYA, MACAM MANA SIR ADE DEKAT SINI?" soal Khalisha pada Sir Hayren.
"SAYA TINGGAL DEKAT SINI, AWAK PULA MACAM MANA ADA DEKAT SINI?" Jawab dan soal Sir Hayren kepada Khalisha pula.
Khalisha terkejut apabila Sir Hayren berkata yang dia tinggal di apartment sini juga. "SSS-AYA TII-NG-GAL DEK-AAT SIIN-NI JUGA" kata Khalisha dengan gagap nya.
tah sejak bile si Lisha ni ade penyakit gagap pun aku xtahu.
Sir Hayren terkejut tetapi mulai tersenyum apabila mendapat tahu Khalisha juga tinggal di satu apartment bersama nya.
"TINGGAL SORANG?" soal Sir Hayren kepada Khalisha.
"TIDAK, SAYA TINGGAL DENGAN KAKAK - KAKAK SAYA" kata Khalisha pula.
"KAKAK? AWAK ADA KAKAK?" soal Sir Hayren tidak percaya. Khalisha mengangguk tanda iya.
"SIAPA?" soal Sir Hayren. "ARLYNA ZAFEERA DENGAN DEARLYNA NASHIHAH" kata Khalisha.
"WHATT? DORANG KAKAK AWAK? BUKAN KE SAMA UMUR? JANGAN CAKAP YANG KORANG BERTIGAA.." soal Sir Hayren dan soalan terakhir dibiar tergantung.
Khalisha yang faham akan soalan terakhir itu menjawap "IYA KAMI KEMBAR TIGA TAPI TAK SEIRAS, KAMI JUGA ADA SEORANG ABANG DAN SEORANG ADIK LELAKI DAN SEORANG ADIK PEREMPUAN" ujar Khalisha. Sir Hayren terkejut.
*lah sama spesis ngn aku rupa nya budak ni, kembar tiga tak seiras. Kata hati Sir Hayren
"TAK SANGKA KITA SAMA" kata Sir Hayren. Khalisha memandang Sir Hayren tanda tidak faham.
*lupa pulak member jenis cepat tak faham..kata hati Sir Hayren
"HAIH, SAYA PUN KEMBAR TIGA JUGA, SAYA BONGSU KEPADA KEMBAR TETAPI KALAU IKUT ADIK BERADIK ASAL SAYA ADA ADIK PEREMPUAN" ujar Sir Hayren.
Khalisha terkejut apabila mendapat tahu yang Sir Hayren juga kembar tiga sepertinya.
"WAW YEKE? SIAPA NAMA DIA ORANG?" soal Khalisha kepada Sir Hayren.
"YANG SULONG, TENGKU MUHAMMAD HAYRIEN RAFAEL.
KEDUA , TENGKU MUHAMMAD HAYRDEN SALAHUDDIN. KETIGA , TENGKU MUHAMMAD HAYREN NAUFAL IAITU SAYA. KAMI KEMBAR TAK SEIRAS. DAN ADIK KESAYANGAN KAMI ATAUPUN SI BONGSU IALAH TENGKU NUR HAYLINA QASEH." ujar Sir Hayren bagi menjawap soalan Khalisha.Dan sekali lagi Khalisha terpegun apabila mendengar nama mereka berempat.
"SEDAP NYA NAMAA" kata Khalisha. "EISH TAK ADALAH, NAMA KORANG LAGI SEDAP...DAN NAMA YANG ADA F DI DEPAN TU YANG PALING CANTIK, SECANTIK ORANG NYA" kata Sir Hayren sambil melihat Khalisha di sebelah nya dan ada maksud yang dia selit kan tetapi Khalisha tidak perasan akan itu.
hai la Farlyna Khalisha. Kenapa la kau ni terlebih bijak.
sedar tak sedar dah pukul 1:45 malam jadi Sir Hayren teman Khalisha sehingga di depan pintu rumah Khalisha.
"BYE SIR JUMPA ESOK DAN TERIMA KASIH" kata Khalisha. " BYE, WELCOME AND JUMPA ESOK JUGAA" kata Sir Hayren sebelum melangkah masuk kedalam rumah nya.
pst pst nak tahu tak rumah dia orang ni sebenarnya depan depan je HUAHUAHUAHUAHAU, Khalisha buka pintu da nampak rumah Sir Hayren, kalau Sir Hayren buka pintu da nampak Rumah Khalisha. Kalau dua dua buka pintu nampakla jodoh. hehueehuehue.
.
.
.
.5:45pagi.
" WOI SUBUH WOI SUBUH!!!!!!! BANGUNN!!!!" Alarm Nashihah berbunyi yang berbunyi jeritan Khalisha itu. Telefon Nashihah berbunyi kuat tanda menyuruh mereka bangun untuk menunaikan solat subuh.
bijak dak diaorang ni, diorang rakan suara Khalisha lepastu buat alarm.
Nashihah dan Zafeera bangun serentak apabila mendengar jeritan maut Khalisha di telefon Nashihah dan mereka memandang sesama sendiri apabila melihat keadaan mereka tidur.
ya mereka berpeluk HUAHUAHUA tak ramah.
"APA BENDA LA PELUK ORANG" kata Nashihah sambil melepas kan pelukkan dan berjalan kearah sofa untuk mengejukkaan si empunya suara.
Siapa lagi kalau bukan Khalisha. Dia tu memang susah nak bangun, lagi lagi semalam dia tidur lambat akibat keluar lepak ditaman bersama pensyarah sendiri.
"EIY SIAPA NAK PELUK KAU? LAMBAT LAGI" kata Zafeera pula.
"WOI SENAH BANGUN!" jerit Nashihah tepat di telinga Khalisha.
"EISH JANGAN LA KEJUT ADIK MAMA, NGANTUK LA..NANTI ADIK SOLAT SUBUH LA...BAGI ADIK TIDUR DULU" kata Khalisha dengan masih mengantuk, apabila dia mahu tidur lena tiba ii Nashihah menjerit.
"SAPA MAMA KAU??!?! INI KAKAK KAU LA BARBIEE!! BANGUNN!!" jerit Nashihah. Khalisha terus segar biji mata apabila mendengar Nashihah menjerit. Dia memang takut kalau Nashihah maroh huehueheueh.
semalam dia balik je terus baring atas sofa tu balik.
"KAU NASH.. KALAU BOLEH, JERIT LAGI SAMPAI RUMAH DEPAN BOLEH DENGAR" kata Zafeera yang masih belum tahu siapa jirannya. Nashihah hanya menjeling kakaknya.
Dirumah Sir Hayren, Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
Sir Hayrien yang mahu keluar dari rumah terhalang apabila mendengar jerita seorang perempuan di hadapan rumah nya sendiri iaitu jirannya.
"MAK AI NAK KEJUT ORANG BANGUN SUBUH SERUPA NAK CAKAP RUMAH TERBAKAR" kata Sir Hayrien lalu masuk kembali kedalan rumah. Tak jadi la nak ambik powerbank dalam kereta, mana tidak nya keluar rumah je dengar orang menjerit , terkejut member.
bayangkan la betapa kuat nya si Nashihah jerit, mulut Zaf masin ye dia macam tahu tahu je jiran depan dengar Nashihah punya jeritan.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...