* KALAU AKU TENGAH BERCAKAP TAPI ORANG POTONG" kata Khalisha tidak puas hati. "ERR MAAF, BUT HOW NI?" soal Zafeera kembali. "JOM LA! AKU DAH LAMA TAK JALAN JALAN NI, JANGAN DILEPASKAN PELUANG KAKAKKU" ujar Khalisha sedikit menjerit."DIAM LA BIJAK. DIA ORANG KAT DEPAN LAGI KAN?" soal Nashihah kepada Zafeera. Zafeera mengangguk.
"HA KANG DORANG DENGAR, APA DORANG CAKAP NNTI" kata Nashihah. "TAPI JOM LA KITA IKUT, DAH LAMA TAK BAZIR DUIT" kata Nashihah kepada Khalisha dan Zafeera.
"BOLEH JAP AKU GI CAKAP, KORANG SIAP DULU, BY THE WAY AKU AJAK MASUK RUMAH BOLEH?" soal Zafeera. "EER MASUK JELA TETAPI MAKE SURE BUKAK PINTU LUAR TU JANGAN TUTUP" kata Nashihah pula. Zafeera terus mengangguk lalu pergi.
"SIR KITA ORANG SETUJU" kata Zafeera sebaik sahaja sampai didepan pintu.
"YAHUU!" jerit Sir Hayrden. Sir Hayrien dan Sir Hayren hanya menggelengkan kepalanya.
"ER MASUK LA DULU, KITA ORANG LAMBAT NI DENGAN ADIK KITE ORANG LAGI, JANGAN RISAU SAYA BUKAK PINTU" kata Zafeera. Sir Hayren, Sir Hayrien dan Sir Hayrden mengangguk lalu masuk kerumah Zafeera, Khalisha dan Nashihah. Benda pertama yang mereka terkejut apabila masuk kerumah itu pertama kali ialah kebersihan. Iya rumah Nashihah, Zafeera dan Khalisha kelihatan sangat bersih dan barang barang juga semua tersusun kemas. Mereka terpegun dengan rumah anak murid mereka yang buat mereka lagi terpegun kerana didinding ruang tamu itu terdapat satu frame yang dihiasi 99 nama Allah yang berwarna emas, terlihat sangat cantik dan mewah.
Zafeera memandang pelik kearah Sir Hayrien, Sir Hayren dan Sir Hayrden, dia pelik kerana pensyarahnya memandang rumahnya seperti ada sesuatu.
"ERR MAAF SIR, RUMAH BERSEPAH" ujar Zafeera tanda maaf, itu je yang keluar di fikirannya. "HA? BERSEPAH? INI AWAK CAKAP BERSEPAH..SUWAYY? PUNYA LA CANTIK, KEMAS, BERSIH. DAN KAMI TERPEGUN TENGOK RUMAH AWAK NI BERSEPAH JUGA AWAK PANGGIL YE SUWAYY" kata Sir Hayrden jujur Sir Hayren dan Sir Hayrien mengangguk tanda setuju. Zafeera hanya senyum tidak bersalah.
"KEJAP YE SIR, DUDUK DULU SAYA NAK SIAP, HANANI JOM SAYANG KAK ARL" kata Zafeera lalu pergi kearah Hanani yang dibelakang sofa.
Sir Hayrien, Sir Hayren dan Sir Hayren mengangguk dan terus tuju kearah sofa yang menjadi tempat Hanani sembunyi.
Hanani melihat ketiga lelaki yang berbadan tegap dan tinggi itu yang sedang menuju kearah sofa terus berlari memeluk Zafeera. Zafeera tersenyum melihat Hanani yang ketakutan.
"HAII!" sapa Sir Hayrden kepada Hanani, Hanani yang berada dipelukkan Zafeera itu terkejut dengan sapaan tiba tiba Sir Hayrden itu. Laju dia mengerat kan lagi pelukkan.
"SIR, DIA TERKEJUT" kata Zafeera sambil mengusap lembut belakang adiknya. "TAK BIJAK LAH KAU NI RDEN, MACAM MANA LAH KAU JAGA HAYLINA EK" kata Sir Hayren.
"TEPI BIAR AKU PUJUK DIA" kata Sir Hayrien pula. "HAI SAYANG, HANANI RIGHT? MAAF, ABANG TU TADI DIA TAK SENGAJA. NAMA ABANG HAYRIEN, TENGKU MUHAMMAD HAYRIEN RAFAEL." kata Sir Hayrien selembut lembut nya kepada Hanani. Hanani meninjau sambil mengeluarkan kepala nya sedikit untuk melihat Sir Hayrien.
"YANG ITU PULA, ADIK KEMBAR KEDUA ABANG, NAMA DIA..HAYRDEN, TENGKU MUHAMMAD HAYRDEN SALAHUDDIN" ujar Sir Hayrien lembut sambil menunjuk kearah Sir Hayrden.
"YANG ITUPULA ADIK KEMBAR KETIGA ABANG, NAMA DIA..HAYREN. TENGKU MUHAMMAD HAYREN HAFIZ" ujar Sir Hayrien sambil menunjuk kearah Sir Hayren pula.
"KAMI ADA ADIK PEREMPUAN LAGI TAU, NAMA DIA TENGKU NUR HAYLINA QASEH, ADIK BONGSU KAMI. NANTI HANANI BOLEH MAIN DENGAN ADIK BANG, DIA COMEL TAU, MACAM HANANI" kata Sir Hayrien sambil tersenyum kearah Hanani, Hanani terus tersenyum dan memusingkan badan nya menghadap Sir Hayrien lalu tersenyum dengan muka comelnya.
"COMEL LA, NANTI ABANG BELANJA MAINAN" kata Sir Hayrien sambil mengusap lembut rambut Hanani.
"BAIK ABANG!" kata Hanani terus memeluk Sir Hayrien. Zafeera terkejut dengan tingkah laku selamba adiknya, dia ingin mengambik adiknya bagi melepaskan pelukkan tetapi dihalang Sir Hayrien, dia menggelehkan kepalanya tanda tidak apa.
"SAMA SAMA PRINCESS ABANG" kata Sir Hayrien pula. "DAH PERGI IKUT KAKAK SIAP, NAK PERGI BELI MAINAN" kata Sir Hayrien lalu melepaskan pelukkan. Hanani mengangguk terus berlari kebilik untuk siap.
"THANK YOU, SIR" kata Zafeera sebelum pergi. "WELCOME" kata Sir Hayrien pula.
"CIRI CIRI ABANG YANG BAGUS EH BUKAN CIRI CIRI SEORANG BAPAK YANG BAGUS, TAPI AN MANA KAU BELAJAR?" soal Sir Hayrien kepada Sir Hayrden, laju tangan Sir Hayren menepuk belakang kepala Sir Hayrden. "DIA ADA ADIK, HAYLINA TU SELALU NYA DIA YANG JAGA, BUKAN KAU. NAK HARAP KAN KAU BANG, PERG LAMBAT LAGI" kata sinis dari Sir Hayren.
Sir Hayrien mengangguk setuju menakala Sir Hayrden mencebik lalu mengambik remote TV yang berada diatas meja lalu membuka TV itu dengan selamba. "TAK TAHU MALU BETUL LA JANTAN NI" kata Sir Hayrien sambik menggeleng kan kepalanya, Sir Hayren turut menggelengkan kepalanya.
'huaa 1260 perkataan, first time ges'.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...