Khalisha, Zafeera dan Nashihah selepas makan malam.
"HUH, NAK BUAT KERJA LAGI NI, PENING KEPALA AKU" kata Khalisha sambil duduk di meja belajar nya.
Rumah mereka ada tiga bilik, bilik pertama..bilik tidur mereka. Bilik kedua..solat contoh nya kalau ada sesiapa datang dan mahu solat boleh solat disitu dan bilik ketiga pula bilik belajar mereka.
"WEY DIK, AKU DENGAN ZAF NAK TOLONG" ujar Nashihah setelah masuk ke dalam bilik belajar mereka.
"HA? TAK YA LAH KAK, BAIK KORANG GI TIDUR" kata Khalisha tidak mahu menyusahkan kakak nya.
"WHAT? TAKPE LA, DAHTU KAU NAK BUAT SAMPAI SUBUH ESOK? SUBUH PUN BELUM TENTU SIAP TAU" kata Zafeera pula, Nashihah mengangguk tanda setuju dengan kata Zafeera.
"SAMPAI ISYA' ESOK PUN AKU TAK KISAH, DAH PERGI TIDUR SHUH SHUH SHUH" kata Khalisha sambil menolak Nashihah dan Zafeera keluar lalu menutup pintu.
"DIA SHUH KAN KITA NI" kata Zafeera pada Nashihah.
"HAHAHAHAHA, DAH JOM LA TIDUR, DIA TU BIAR POCONG TEMAN" kata Nashihah kepada Zafeera dan ayat akhir untuk Khalisha lalu pergi ke bilik meninggalkan Zafeera keseorangan.
"WHAT THE FISH! WOI AKU TAKUT LA WOII!!" jerit Zafeera lalu berlari kearah bilik mereka.
"APE BENDE TU?" soal Khalisha sendiri apabila mendengar Zafeera menjerit di luar.
"WOI KAU TAKNAK BANGUN SUBUH KE LYCA?" soal Zafeera, mahu mengejutkan Khalisha.
Sewaktu dia bangun, dia kejut Nashihah yang beradi di katil tingkat atas.
Mereka tidur di decker bed. Tetapi bahagian bawah bersaiz queen manakala di atas bersaiz single.
Dibawah tepat Zafeera dan Khalisha. Di atas Nashihah.
Dan decker bed mereka juga terdapat satu gelongsor, jadi mereka selalu meluangkan masa di dalam bilik dan bermain pelbagai permainan, gelongsor dan lain lain.
back to the story.
Selepas Zafeera kejut Nashihah, Nashihah terus bangun pergi ke tandas untuk mandi lalu menunaikam solat subuh manakala Zafeera pergi mencari Khalisha dan sewaktu dia membuka pintu bilik berlajar mereka, dia terlihat Khalisha tertidur di atas meja itu. Tangan nya dilapik kan seperti bantal.
huh agak ii betul la dak nash ckp, semalam cik gula gula teman si lisha" kata hati Zafeera
"LISHA BANGUN" kata Zafeera lagi mahu mengejut kan Khalisha, "ERMHH AKU BENDERA MERAH NI" kata Khalisha dengan lemah lalu dilentok kan kembali kepala nya di meja.
"EH WEY JOM LA CLASS" kata Zafeera lagi.
"PERGI LA, AKU TAK PERGI..PENAT LA" kata Khalisha lemah.
"HA, OKAY LA, EH KEJAP, ASAL LEMAH SEMACAM JE KAU?DEMAM KE?" soal Zafeera sambil meletak kan telapak tangan nya di dahi Khalisha.
*panas.
"WEI KAU DEMAM NI DIK!" jerit Zafeera apabila dia dapat merasakan dahi Khalisha panas, dari dahi turun ke leher, sangat panas.
"ASAL NI WEY?" soal Nashihah apabika terdengar Zafeera menjerit. "WEI DIK, DAK LISHA DEMAM NI" kata Zafeera kepada Nashihah. Khalisha terlelap lagi, dia terlalu penat dan tidak cukup tidur, lagi lagi dia didatangi bendera merah.
"WHAT? SERIUS LA? DAHTU MACAM MANA NI?" soal Nashihah.
"TAK PERLU PERGI LA, JAGA BUDAK NI" kata Zafeera. Khalisha tersedar dan terdengar akan perkara yang Zafeera cakap itu tadi.
"WHAT? TAKPA PERGI LA, AKU OKAY JELA" kata Khalisha.
"OKAY APA NYA? TAKDA KITA ORANG TEMAN" kata Nashihah lagi.
"EH JANGAN LA, NI AKU NAK SURUH KORANG HANTAR KAN SEKALI DEKAT SIR HAYREN KERJA NI, AKU DA SIAP" kata Khalisha sambil menghulurkan kepada Nashihah.
"WHAT THE BARBIE, KAU DEMAM SEBAB BUAT NI KE?" soal Zafeera. Nashihah menyambut huluran Khalisha.
"EH MANA ADA, AKU LETIH SIKIT JE. DA DAH PERGI LA, AKU NAK REHAT DALAM BILIK KEJAP" kata Khalisha lalu pergi ke bilik mereka.
"HAIHH" keluhan dilepaskan dari Zafeera dan Nashihah.
.
.
.
.Universiti.
sewaktu mereka berjalan ingin ke bilik Sir Hayren. Mereka sudah pun berselisih dengan Sir Hayren terlebih dahulu.
"SIR!" jerit Nashihah ingin memanggil Sir Hayren.
"YES?" soak Sir Hayren apabila mendengar seseorang memanggilnya.
"GOOD MORNING SIR, SIR NI KERJA LATIHAN YANG SIR BERI DEKAT FARLYNA" kata Nashihah sambil menghulurkan buku itu ke Sir Hayren.
"MORNING...MANA FARLYNA?" soal Sir Hayren sambil menyambut huluran Nashihah.
"DIA DEMAM. SIR LA BAGI KERJA BANYAK BANYAK LEPASTU SURUH BUAT SEHARI, TAK CUKUP TIDUR LA. DENAM DAH DIA SEMUA SALAH SIR" sinis Zafeera berkata.
Nashihah sedikit terkejut apabila Zafeera berkata begitu.
Sir Hayren sudah gelabah apabila mendapat tahu Khalisha demam akibat membuat latihan yang diberi oleh nya. "ERR SIR SORRY, BYE SIR KITA ORANG PERGI DAHULU" ujar Nashihah lalu menarik Zafeera pergi.
'demam? Farlyna demam sebab aku? Adu mampus la begini' ujar Sir Hayren lalu pergi masuk kebilik nya.
sewaktu Nashihah dan Zafeera ingin masuk ke class, Nashihah terdapat satu panggilan.
*𝑎𝑑𝑖𝑘𝑘𝑢 𝑓𝑎𝑟𝑙 is calling.
"ASSALAMUALAIKUM? YOW! ASAL?" kata Nashihah apabila mengangkat panggilan telefon itu.
Zafeera hanya diam dan mendengar. Zafeera tidak dengar kerana Nashihah tidak membuka pembesar suara.
Tetapi dia terkejut kerana Nashihah tiba tiba berkata dan separuh menjerit.
"WHAT?! KAU TERCALL POLIS?!?!?!?" soal Nashihah dengan jeritan perlahan sedikit.
apa lagi la si lisha ni buat ya, xpadan dengan demam.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...