-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

140 2 1
                                    

Sepanjang perjalanan Sir Hayren dan Khalisha di dalam kereta untuk menuju kerumah mereka, hanya sunyi Sir Hayren dan Khalisha lebih gemar berdiam kan diri apabila berada disituasi begini.

Khalisha tu kalau dengan Zaf or Nash dia bising tapi tula, ni pensyarah dia lagi lagi baru je pensyarah dia lamar dia aja kahwin ish ish ish, apalah lumrah hidup.

Khalisha mengantuk apabila suasana hanya sunyi sepi dan membuatkan dia rasa mengantuk, perlahan lahan menutup mata dan dia sudah pun terlena.

Sir Hayren yang sedang memandu itu berhentikan kereta apabila lampu isyarat menunjukkan warna merah tanda berhenti.

jangan main redah je lampu isyarat tu yorobun.

Sir Hayren menoleh kearah Khalisha yang sedang lena tidur.

'huh tido pun lawa' kata hati Sir Hayren. "SAYA HARAP AWAK TERIMA LAMARAN SAYA" ujar Sir Hayren perlahan sambil memandang kearah Khalisha, dia menoleh kearah depan semula dan lampu isyarat sudah bertukar hijau tanda bergerak, lalu dia menerus kan perjalanan pulang.

rumah dekat je tapi tula naik ngn pensyarah rasa jauh pulak.

"FARLYNA, BANGUN" ujar Sir Hayren mahu membangkit kan Khalisha dari tidur.

"ERMM KEJAP LA KAK, AKU NGANTUK NI" kata Khalisha tampa sedar yang mengejutkan nya itu bukan Zafeera atau Nashihah sebagai kakaknya tetapi Sir Hayren sebagai pensyarah nya.

"OUH KAKAK YE" ujar Sir Hayren perlahan sambil tersenyum sinis. Perlahan lahan dia mendekatkan muka nya kearah Khalisha dan mendekatkan bibir nya kearah Khalisha tanda mahu bisikkan sesuatu.

(ada jarak ye, jangan rapat rapat ni harom).

"HEY SAYANG, WAKE UP" bisik Sir Hayren dengan suara seksiehhh nya kepada Khalisha.

"ERRM" khalisha bergumam kecil apabila sesuatu menyapa gegendang telinga nya. "WAKE UP ISTERI ABANG.." berbisik, perlahan, lembut itu la nada Sir Hayren berkata di tepi telinga Khalisha.

Khalisha tersedar dan terdiam sejenak apabila terdengar perkataan 'isteri' dan 'abang' .

"SEJAK BILA AKU KAHWIN NI?" soal Khalisha sendirian lalu berpaling kearah tepi dan disitu dia terkejut apabila muka Sir Hayren betul betul dihadapan mukanya.

Sir Hayren hanya tersenyum sinis apabila mendengar soalan Khalisha itu dan wajah Khalisha apabila melihatnya depan muka, dia terus menjarakkan muka dan badan nya dari Khalisha.

"MEMAMG LAH TAK KAHWIN LAGI, TAPI DALAM PERJALANAN KAN?" soal Sir Hayren kembali kepada Khalisha.

"HA? DENGAN SIAPA?" soal Khalisha tidak faham.

"DENGAN TENGKU MUHAMMAD HAYREN NAUFAL. DAH JOM JOM MASUK DAH SAMPAI" kata Sir Hayren selamba lalu keluar dari kereta.

Khalisha masih dengan dunia tidak faham namun tetap keluar dari kereta, takut kene dukung dengan Sir Hayren.

"OKAY SATU DUA TIGA, ASSALAMUALAIKUM" ujar Sir Hayren san Khalisha serentak, mereka sudah sampai dan buat satu cabaran, mereka perlu memberi salam dan siapa yang membuka pintu terlebih dahulu orang yang lambat tu kene belanja makan.

contoh:
Sir Hayrden beri salam serentak dengan Zafeera, dan Sir Hayrien buka pintu dahulu, lepas Sir Hayrien buka pintu tiba tiba Nashihah pula yang bukak pintu jadi yang lambat ialah Zafeera, jadi Zafeera perlu belanja Sir Hayrden makan.

ha kalau tak faham buat buat faham.

"YOW, WAALAIKUMUSSALAM" jawap Sir Hayrien terlebih dahulu, lalu dia buka pintu untuk melihat siapa diluar.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now